Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Xenon Verlichting?
Xenon Verlichting?
Hallo Allemaal, wederom een berichtje van mij.
Ik zit er aan te denken om Xenon verlichting in mijn bus te bouwen. Nu heb ik op marktplaats een advertentie gezien van Devilpower.nl.
deze verkoopt Xenon verlichting voor T5 voor € 54,99 inclusief BTW en verzendkosten.
dit staat er op zijn website vermeld:
- 2x HID lampen
- 2x ballastkasten (transformatoren)
- montagebeugels
- alle benodigde kabels voorzien van waterdichte verbindingen/dubbele isolering
- Deze kit is vervaardigd uit kwalitatief hoogwaardige componenten en is daardoor de meest betrouwbare xenon-kit op de markt
- Voor ieder type auto
- Direct uit voorraad leverbaar
- 18 Maanden garantie !!!!
- Voorzien van E-keur, Europese Norm Apk Goedkeur
- Plug and play systeem, zeer snel en makkelijk in te bouwen
- Zeer aantrekkelijk geprijsd
Het stadslicht brandt altijd mee als het licht van de auto aangezet wordt. Als u alleen het dimlicht vervangt, blijft er dus altijd een gele gloed in de lamp aanwezig. Als u het stadslicht ook vervangt heeft u dus een mooi geheel
link: http://www.devilpower.nl/a-14446233/xen ... -garantie-
Hebben jullie ervaring met dit bedrijf? is dit een inderdaad aantrekkelijk geprijsd? of weten jullie een beter adresje...?
graag hoor ik van jullie!
Groeten, Frank
Ik zit er aan te denken om Xenon verlichting in mijn bus te bouwen. Nu heb ik op marktplaats een advertentie gezien van Devilpower.nl.
deze verkoopt Xenon verlichting voor T5 voor € 54,99 inclusief BTW en verzendkosten.
dit staat er op zijn website vermeld:
- 2x HID lampen
- 2x ballastkasten (transformatoren)
- montagebeugels
- alle benodigde kabels voorzien van waterdichte verbindingen/dubbele isolering
- Deze kit is vervaardigd uit kwalitatief hoogwaardige componenten en is daardoor de meest betrouwbare xenon-kit op de markt
- Voor ieder type auto
- Direct uit voorraad leverbaar
- 18 Maanden garantie !!!!
- Voorzien van E-keur, Europese Norm Apk Goedkeur
- Plug and play systeem, zeer snel en makkelijk in te bouwen
- Zeer aantrekkelijk geprijsd
Het stadslicht brandt altijd mee als het licht van de auto aangezet wordt. Als u alleen het dimlicht vervangt, blijft er dus altijd een gele gloed in de lamp aanwezig. Als u het stadslicht ook vervangt heeft u dus een mooi geheel
link: http://www.devilpower.nl/a-14446233/xen ... -garantie-
Hebben jullie ervaring met dit bedrijf? is dit een inderdaad aantrekkelijk geprijsd? of weten jullie een beter adresje...?
graag hoor ik van jullie!
Groeten, Frank
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Xenon Verlichting?
Van welk bouwjaar is je bus? Let even op de regelgeving betreft Xenon verlichting! Vanaf 1 januari 2007 zijn koplampsproeiers ook verplicht.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Xenon Verlichting?
Hmmm... daar had ik nog niet over nagedacht! Bedankt voor de tip!
Mijn bus is uit 2005! Dus dan heb ik nog geen sproeiers nodig toch?
Mijn bus is uit 2005! Dus dan heb ik nog geen sproeiers nodig toch?
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Re: Xenon Verlichting?
Laat je niet misleiden door de prijs. Dit is rommel. Ik heb er slechte ervaringen mee. Dat E-keurmerk is ook nonsens. Het keurmerk geldt voor de hele koplamp inclusief peertjes. Als de koplamp niet speciaal voor xenonpeertjes ontwikkeld is geldt ook het z.g. E-keurmerk niet. Het nadeel van alle xenonconversiesetjes is dat je enorm veel strooilicht veroorzaakt. Dit licht komt niet op het wegdek vóór je auto, maar verblindt de tegenliggers. Kortom het orginele lichtbeeld wordt er niet beter op.
De enige koplampen die je met een xenonconversiesetje goed kunt upgraden, zijn de koplampen met een projectorlens. Een goedgekeurde bixenon koplamp voor de T5.1 vindt je bij Projektzwo. Dit is een dure set, maar dan heb je ook uitstekend licht.
De enige koplampen die je met een xenonconversiesetje goed kunt upgraden, zijn de koplampen met een projectorlens. Een goedgekeurde bixenon koplamp voor de T5.1 vindt je bij Projektzwo. Dit is een dure set, maar dan heb je ook uitstekend licht.
Re: Xenon Verlichting?
Preis: € 1738.84
in nog geen 1738.84 jaar dat ik die zou kopen.
maar als het zo'n troep is als jij doet vermoeden, waarom geven ze dan 18 maand garantie?
in nog geen 1738.84 jaar dat ik die zou kopen.
maar als het zo'n troep is als jij doet vermoeden, waarom geven ze dan 18 maand garantie?
http://www.ReflexPromotions.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Uw bedrijfskleding en PBM specialist
Re: Xenon Verlichting?
Je begrijpt het mogelijk niet: het hoeft kwalitatief niet slecht te zijn, Vaniac geeft alleen aan dat een xenonlamp eigenlijk niet tot z'n recht komt (strooilicht, verstrooiing ipv bundeling) in een 'gewone' Lampunit.Frank T schreef: Preis: € 1738.84
in nog geen 1738.84 jaar dat ik die zou kopen.
maar als het zo'n troep is als jij doet vermoeden, waarom geven ze dan 18 maand garantie?
Ik heb daar aan toe te voegen dat ik het al meer dan eens heb geconstateerd dat de aftermarket-xenonsetjes het z.g. inbranden van de (baggerkwaliteits) lenzen bespoedigd! Mogelijk speelt hierbij niet alleen de warmteontwikkeling een rol maar ook het verhoogde UV-licht tast de lens aan..?
Overigens voor de liefhebbers heb ik nog een setje koplampsproeiers compleet met grote tank, extra pomp en relais in de aanbieding...
Link: http://link.marktplaats.nl/406365125" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: Xenon Verlichting?
Dan heb je geen sproeiers nodig nee, scheelt weer een hoop gedoeFrank T schreef:Hmmm... daar had ik nog niet over nagedacht! Bedankt voor de tip!
Mijn bus is uit 2005! Dus dan heb ik nog geen sproeiers nodig toch?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: Xenon Verlichting?
http://cgi.ebay.de/VW-T5-BI-XENON-PROJE ... 255fb53f63" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze staan nu op 307 euro... :P
Ze staan nu op 307 euro... :P
Multivan T5 Comfortline 130pk
Re: Xenon Verlichting?
Ja,gebruikt.....!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Xenon Verlichting?
Laat je niet in de war brengen door de prijs ,....99 % van deze hid /xenon conversie kits komt gewoon uit china ,....een paar jaar terug betaalde iedereen nog grif een paar honderd euro voor een setje (wat overigens nog zeer goedkoop is in vergelijking met af fabriek systemen )en heb ik destijds gewoon wat uit china besteld ,koste toen 100 euro ,en had ik 2 sets ...1 voor het dimlicht en 1 voor de mistlichten .....alles werkt nog steeds...dus wat is slecht ,...en stel dat het een keer kapot gaat dan koop je voor weinig weer wat nieuws .
En wat betreft het strooilicht ....mijn wagen heeft al 4 jaar xenon en is nog nooit afgekeurd ,de lampen zijn gewoon goed afgesteld en geven in vergelijking met het standaard halogeen een BAK MEER licht ...dat de blakers er door aangetast worden kan ik bevestigen ..maar die van mij zien er nog zeer goed uit ....dus wellicht dat dit per lamp /auto verschillend is .
Plaatsing is een makkie ,dus gewoon doen
p.s de 8000 k versie geeft het witste licht ...ga je hoger bv 12000 k dan wordt het blauwer van kleur .
Mvg Sep
En wat betreft het strooilicht ....mijn wagen heeft al 4 jaar xenon en is nog nooit afgekeurd ,de lampen zijn gewoon goed afgesteld en geven in vergelijking met het standaard halogeen een BAK MEER licht ...dat de blakers er door aangetast worden kan ik bevestigen ..maar die van mij zien er nog zeer goed uit ....dus wellicht dat dit per lamp /auto verschillend is .
Plaatsing is een makkie ,dus gewoon doen
p.s de 8000 k versie geeft het witste licht ...ga je hoger bv 12000 k dan wordt het blauwer van kleur .
Mvg Sep
Re: Xenon Verlichting?
Als je terugschrikt voor de prijs van echte bixenonkoplampen, zou je als bruikbaar alternatief multivankoplampen kunnen ombouwen op xenon. De standaard H4-koplampen van de transporter hebben van zichzelf al een slecht en ongelijkmatige lichtbeeld. Die kun je echt niet verbeteren met een xenonsetje (mijn eigen ervaring!!!). Maar, zoals gezegd, ook de multivankoplampen met xenonombouw kun je niet helemaal vergelijken met de P2 bixenons.
Re: Xenon Verlichting?
Frank,
Ik rijd al jaren auto's met xenon verlichting, zowel origineel af fabriek als conversie setjes.
Voordeel van de goedkope conversie sets is de prijs, maar het is tevens het enige voordeel.
Nadelen, vooral bij auto's met CAN-bus zoals T5, des te meer.
Nadelen die ik heb ondervonden.
Na het starten van de motor en direct daarna lampen aan, gingen alle lampjes op mijn dashboard spontaan branden.
Sommige lampjes bleven constant branden, andere gingen aan en uit. Was toen genoodzaakt om een duurder high-end systeem te kopen, die geen storingen op mijn auto elektronica gaf. Bij een maat van mij met een Seat Leon ging telkens ruitenwissermotor doorbranden sinds hij dezelfde goedkope xenon set ging gebruiken.
Na ± 2 jaar ging 1 van de xenon lampjes kapot, waardoor beide lampjes vervangen moesten worden anders kreeg ik kleurverschil tussen de nieuwe en de oude lamp. De kleur van een xenon lamp verandert met de leeftijd. Naarmate deze ouder wordt, geeft deze meer blauwe licht dan in begin.
Na ± 2,5 jaar waren beide reflectoren zodanig ingebrand, dat deze niet meer door de APK kwamen. Met als gevolg beide koplampen moeten vervangen, een klusje van ruim een halve dag.
Na 3 jaar ging eerst de ontsteker links en kort daarna de ballast rechts kapot.
Hiervoor reed ik probleemloos ruim 6 jaar met de originele xenon lampen, daarna had ik de auto verkocht.
Al met al was mijn aanvankelijke goede koop toch een duurkoop geworden en vooral veel gedoe.
Mijn advies:
Koop een degelijk xenon conversie set die geschikt is voor CAN-bus van je T5.
Bij een degelijk xenon set is het glas van de lampen voorzien van UV-blokker zodat de reflectoren minder snel inbranden. De reflectoren van de halogeen lampen zijn niet erg geschikt voor de xenon lampen.
Vergeet niet: hoe blauwer het licht, hoe minder licht opbrengst of wel hoe hoger K-waarde hoe minder Candela (hoeveelheid licht). Persoonlijk zou ik niet hoger dan 6000K kiezen, mooi spierwit licht met een iets blauwe gloed en een optimaal licht opbrengst.
Kijk eens bij Pilot Pro line. Deze zijn 5x duurder dan de Niki Naki van 54,99 maar kwaliteit heeft eenmaal zijn prijs.
http://www.pilotxenon.com/?id=68&title=Xenon-kits
Gr. Babson
Ik rijd al jaren auto's met xenon verlichting, zowel origineel af fabriek als conversie setjes.
Voordeel van de goedkope conversie sets is de prijs, maar het is tevens het enige voordeel.
Nadelen, vooral bij auto's met CAN-bus zoals T5, des te meer.
Nadelen die ik heb ondervonden.
Na het starten van de motor en direct daarna lampen aan, gingen alle lampjes op mijn dashboard spontaan branden.
Sommige lampjes bleven constant branden, andere gingen aan en uit. Was toen genoodzaakt om een duurder high-end systeem te kopen, die geen storingen op mijn auto elektronica gaf. Bij een maat van mij met een Seat Leon ging telkens ruitenwissermotor doorbranden sinds hij dezelfde goedkope xenon set ging gebruiken.
Na ± 2 jaar ging 1 van de xenon lampjes kapot, waardoor beide lampjes vervangen moesten worden anders kreeg ik kleurverschil tussen de nieuwe en de oude lamp. De kleur van een xenon lamp verandert met de leeftijd. Naarmate deze ouder wordt, geeft deze meer blauwe licht dan in begin.
Na ± 2,5 jaar waren beide reflectoren zodanig ingebrand, dat deze niet meer door de APK kwamen. Met als gevolg beide koplampen moeten vervangen, een klusje van ruim een halve dag.
Na 3 jaar ging eerst de ontsteker links en kort daarna de ballast rechts kapot.
Hiervoor reed ik probleemloos ruim 6 jaar met de originele xenon lampen, daarna had ik de auto verkocht.
Al met al was mijn aanvankelijke goede koop toch een duurkoop geworden en vooral veel gedoe.
Mijn advies:
Koop een degelijk xenon conversie set die geschikt is voor CAN-bus van je T5.
Bij een degelijk xenon set is het glas van de lampen voorzien van UV-blokker zodat de reflectoren minder snel inbranden. De reflectoren van de halogeen lampen zijn niet erg geschikt voor de xenon lampen.
Vergeet niet: hoe blauwer het licht, hoe minder licht opbrengst of wel hoe hoger K-waarde hoe minder Candela (hoeveelheid licht). Persoonlijk zou ik niet hoger dan 6000K kiezen, mooi spierwit licht met een iets blauwe gloed en een optimaal licht opbrengst.
Kijk eens bij Pilot Pro line. Deze zijn 5x duurder dan de Niki Naki van 54,99 maar kwaliteit heeft eenmaal zijn prijs.
http://www.pilotxenon.com/?id=68&title=Xenon-kits
Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm