Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

extra koelvloeistof verwarmer of niet

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

extra koelvloeistof verwarmer of niet

Bericht door sep »

Het viel me op dat er veel mensen klagen over het zeer langzaam op temperatuur komen van de t5 ...nou is de mijne alweer uit 2006 en heb naar mijn gevoel redelijk vlot de auto op temperatuur ..vandaag stond de water temperatuurmeter al na een km of 5 op 90 graden en geeft al redelijk warme lucht (normaal rijdend /120 km op de snel weg ) en de buiten temperatuur is ongeveer min 4....
Is dit normaal of heb ik er toch een koelvloeistof bijverwarmer onder zitten ??...en stel dat ...waar kan ik dat eventueel zien ?
ik heb geen sticker in mijn deuropening staan o.i.d ...

Mvg sep
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: extra koelvloeistof verwarmer of niet

Bericht door johnny van de voorde »

Beste Sep,

Ik heb GEEN extra koelvloeistofverwarmer.

Afhankelijk van waar je naartoe rijdt : Ik verklaar me nader.

Vandaag rij ik van bij me thuis na 1 km de snelweg op. Na zo'n 5 kilometer staat ie op 90° (vlakke snelweg, direct naar 120 km/hr ). Dit noem ik goed

zaterdagmorgen was ik bij mijn zus in de Belgische ardennen.
Ik rij na 500 meter de snelweg op waar het direct naar beneden gaat en ik de gaspedaal amper moet gebruiken voor de eerste 20 kilometer. Het duurt dan ook 12 kilometer ver eer de naald loskomt van de 50° en na 30 kilometer :ie staat ie eindelik op 90°. Dit noem ik zeer, zeer ondermaats.

DAT is het verschil tussen de één en de ander.

Ik blijf erbij , de verwarming van de transporter is ONDERMAATS. (wanneer ze niet is uitgerust met de bijverwarmer).

John.
Plaats reactie