Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
startmotor
startmotor
nu zou ik van het weekende ff op nieuwjaarsreceptie heeft de startmotor het begeven
dus zondag ff op Ebay een nieuwe aangeschaft uit duitsland.
dus denk dat duurt nog wel een paar dagen maar was vandaag dinsdag al binnen
dus ff de buurman in zijn gagage en ff aan de .
maar wat een kl**t* boutjes JA die inbus je kan er haast niet bij met die grote kl**we.
maar goed ff een uurtje alles er af bullbar,beschermingskap.
zit het er al weer op dus het viel wel mee
nu nog ff alles inelkaar sleutelen beschermingskap,bullbar en klaar alweer bijelkaar 2,5 uurtjes werk
gr john 694
dus zondag ff op Ebay een nieuwe aangeschaft uit duitsland.
dus denk dat duurt nog wel een paar dagen maar was vandaag dinsdag al binnen
dus ff de buurman in zijn gagage en ff aan de .
maar wat een kl**t* boutjes JA die inbus je kan er haast niet bij met die grote kl**we.
maar goed ff een uurtje alles er af bullbar,beschermingskap.
zit het er al weer op dus het viel wel mee
nu nog ff alles inelkaar sleutelen beschermingskap,bullbar en klaar alweer bijelkaar 2,5 uurtjes werk
gr john 694
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
- daan de buschaufeur
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21 dec 2007, 20:38
- Locatie: geersdijk
Re: startmotor
hoef je niet de bus telkens weer aan te slepen
maar een andere vraag:?
hoe krijg je het voor elkaar om een carter beschermer en een
bullbar samen te monteren???
heb je er misschien fotooos van????
maar een andere vraag:?
hoe krijg je het voor elkaar om een carter beschermer en een
bullbar samen te monteren???
heb je er misschien fotooos van????
goedkoop is niet altijd goed
Re: startmotor
met een lange inbus (dop) kan je toch makelijk die bouten losdraaien, ff latten schrikken en losdraaien
- Multivan Generation
- Berichten: 33896
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: startmotor
Daarmee heb ik het ook gedaan.
Met een verlenger er nog op
Met het juiste gereedschap wat het zo voor elkaar.
Ik ben eerst ook met een imbussleuteltje aan de gang geweest,
nou dat werd echt niets
Met een verlenger er nog op
Met het juiste gereedschap wat het zo voor elkaar.
Ik ben eerst ook met een imbussleuteltje aan de gang geweest,
nou dat werd echt niets
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: startmotor
In de carterbeschermplaat moet je gewoon 2 stukjes wegslijpen , dan heb je plaats om de bullbar te monteren en kun je de beschermplaat nog makkelijk monteren/demonterendaan de buschaufeur schreef:hoe krijg je het voor elkaar om een carter beschermer en een
bullbar samen te monteren???
heb je er misschien fotooos van????
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: startmotor
Hallo,
Heb de startmotor, 2.4 AAB 1992, vorige week laten reviseren. Hiervoor de drie boutjes verwijderd en later weer aangebracht met lange inbussleutel. De achterste (moeilijk bereikbare) eveneens met inbussleutel met op de korte zijde twee pijpsleuteltjes voor verlenging. Mijn vraag is nu. Kun je de achterste schroef voldoende vast draaien met zo'n lange inbussleutel? Moet een kracht van 70 Nm gebruikt worden, meen ik. Momentsleutel heb ik niet.
Groeten,
Herman744
Heb de startmotor, 2.4 AAB 1992, vorige week laten reviseren. Hiervoor de drie boutjes verwijderd en later weer aangebracht met lange inbussleutel. De achterste (moeilijk bereikbare) eveneens met inbussleutel met op de korte zijde twee pijpsleuteltjes voor verlenging. Mijn vraag is nu. Kun je de achterste schroef voldoende vast draaien met zo'n lange inbussleutel? Moet een kracht van 70 Nm gebruikt worden, meen ik. Momentsleutel heb ik niet.
Groeten,
Herman744
- Multivan Generation
- Berichten: 33896
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: startmotor
@ Herman,
dit is er nu zo eentje,
als jij vindt, dat het goed vast zit,
dan zit het goed vast he
dit is er nu zo eentje,
als jij vindt, dat het goed vast zit,
dan zit het goed vast he
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: startmotor
de beschermplaat moet er wel vanaf anders kan je er echt niet bij .
ja met een lange inbusdopsleutel anders lukt het helemaal niet.
bij mij zitten de steunen op de plaats waar je de beschermkap aan de voorzijde vastzet:yes
zal wel ff een foto'je maken.
gr john 694
ja met een lange inbusdopsleutel anders lukt het helemaal niet.
bij mij zitten de steunen op de plaats waar je de beschermkap aan de voorzijde vastzet:yes
zal wel ff een foto'je maken.
gr john 694
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: startmotor
Hangt er vanaf welke motor er in je T4 zit : heb onlangs de startmotor vervangen van een 1,9TD , en dat heb ik gewoon langs boven gedaan , motorbeschermplaat onder heeft er niet eens onderuit geweest. Op 20 min was het klusje geklaard .john 694 schreef:de beschermplaat moet er wel vanaf anders kan je er echt niet bij .
ja met een lange inbusdopsleutel anders lukt het helemaal niet.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: startmotor
het is een 2,5 tdi
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:33
- Locatie: Hoogkerk
Re: startmotor
hallo ik heb zelf een t4 2,5 tdi met bullbar maar ik kon m,n carterbeschermkap er zo onderweg halen 4 boutjes dop 13 en 2 m6 moertjes alles met mekaar ruim een uur werk om de startmotor te vervangen.
groeten uut hoogkerk