Hallo ;
Ik rijd met een California 2007 130 pk.
Reeds een tijd heb ik af en toe een "hapering" bij het optrekken .
Meestal in 2e , soms in 4e versnelling , net voor 2000 rpm , bij traag optrekken vooral , verliest de motor of de koppeling eventjes
contact . Echt raar , het is maar een fractie van een seconde , mr het is alsof ie even geen brandstof krijgt , of dat de versnelling/koppeling even "mist" ...
Hij doet dit reeds een tijd , maar het begint vaker en vaker voor te komen .
Heeft iemand ook al deze ervaring gehad ? Wat zou dit kunnen zijn ?
(het motorprogramma is sinds kort "opnieuw geschreven" :) , sindsdien doet ie het iets vaker , maar de oorzaak kan het niet zijn , hij doet dit al een tijd.)
mvg ;
Bert
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
"haperen" van de motor
Re: "haperen" van de motor
Halo Bert, had dezelfde klacht bij optrekken met deellast tussen 1200 en 2000 rpm. Heb toen EGR-klep schoongemaakt en daarna buitenwerking gesteld. Probleem verholpen. Geen idee of het de klep zelf was of de aansturing. Daarvoor zou ik de boel weer origineel moeten maken. Alleen heb ik een t5 130 uit 2004 en deze heeft een vacuum/mechanisch geregelde EGR en rond 2007 is deze vervangen door een electronisch geregelde dacht ik. Maar oorzaak kan natuurlijk ook aan brandstofvoorziening liggen. Grt Wouter
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: "haperen" van de motor
Hoi Bert.
Ik zelf heb het ook gehad met de t5 130 pk.
Bij mij was het en draadboompje .
En die liep volgens mij na de verstuivers toe.
Kan het wel even na vragen welke het was.
Weet dat het en aardig werkie was.
De inlaat moest er af en nog wat dingen.
Maar bij mij begon het ook eerst met af en toe.
En later werd het steeds erger.
hoop dat je hier wat aan heb.
Gr Dolf.
Ik zelf heb het ook gehad met de t5 130 pk.
Bij mij was het en draadboompje .
En die liep volgens mij na de verstuivers toe.
Kan het wel even na vragen welke het was.
Weet dat het en aardig werkie was.
De inlaat moest er af en nog wat dingen.
Maar bij mij begon het ook eerst met af en toe.
En later werd het steeds erger.
hoop dat je hier wat aan heb.
Gr Dolf.
Re: "haperen" van de motor
dank voor de reacties !
Het zal dus normaalgezien geen al te groot euvel zijn als ik het goed begrijp . Ik vreesde al voor de versnellingen .
Ik zal hem eens binnenbrengen bij de autoboer .
groeten ,
Bert
Het zal dus normaalgezien geen al te groot euvel zijn als ik het goed begrijp . Ik vreesde al voor de versnellingen .
Ik zal hem eens binnenbrengen bij de autoboer .
groeten ,
Bert
Re: "haperen" van de motor
Hoi Bert.
Bij mij was de kabbelboompje 100 euro.
Arbeid was wel aardig.
Volgens mij en halfe dag.
Het scheind dat en kwaal is .
Groete dolf
Bij mij was de kabbelboompje 100 euro.
Arbeid was wel aardig.
Volgens mij en halfe dag.
Het scheind dat en kwaal is .
Groete dolf
Re: "haperen" van de motor
Mechanische EGR tot half 2005 Bj...
Re: "haperen" van de motor
Toch nog een aannemelijke kost dus , gezien de werkuren .
Hij doet het eigenlijk niet zo veel , kan er wel nog ff mee leven .. Is zo nog blijven doorrijden nefast voor de motor ?
groeten ,
Bert
Hij doet het eigenlijk niet zo veel , kan er wel nog ff mee leven .. Is zo nog blijven doorrijden nefast voor de motor ?
groeten ,
Bert