Vandaag mijn retourslangetjes vervangen, waren behoorlijk aan hun eind, werd tijdens elke rit vergast en de heleboel er om heen zo vet als een slak.
En nu niet aanslaan. wel blauwigge rook uit de uitlaat. motor gaat gewoon rond op de startmotor. gloeilampje gaat niet branden maar qua temperatuur klopt dat misschien ook wel, zou hij het zelfs moeten doen zonder gloeien.
Iemand ideeen?
zit er verschil op de aansluitingen van de inspuiters (soort van in en uitgang?) en hoe herken ik dat? (geloof het niet maar voor het zelfde geld heb ik er twee omgewisseld)
Of moet ik iets met de brandstofpomp ontluchten of zo, en hoe?!?!, vanwege de rook geloof ik dat hij wel brandstof krijgt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
OPGELOST: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
OPGELOST: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Laatst gewijzigd door Bert B op 22 jan 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Re: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Hallo Bert, als ik je verhaal zo lees heb je waarschijnlijk ergens iets los getrokken.
Rond je verstuivers zitten ook je draden van je gloei bougies, misschien een stekker van een temperatuurzender los?, zit daar ook in de buurt. Zou het in die richting zoeken.
succes
Rond je verstuivers zitten ook je draden van je gloei bougies, misschien een stekker van een temperatuurzender los?, zit daar ook in de buurt. Zou het in die richting zoeken.
succes
Groet, Oskar.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Als de motortemp sensor los is gaat hij juist langer gloeien.
Kan niet veel fout gaan met verkeert aansluiten van de slangetjes lijkt me.
Hoe lang start je door?
Haal anders ff die motortemp sensor los om langer te gloeien
Kan niet veel fout gaan met verkeert aansluiten van de slangetjes lijkt me.
Hoe lang start je door?
Haal anders ff die motortemp sensor los om langer te gloeien
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Heb niet echt tijd om langs te komen, ziek maar toch vandaag de remmerij achter van de Polo vervangen, nu in mijn nest straks bezoek. Morgen misschien hou ons maar op de hoogte
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Ik denk inderdaad dat er lucht in zit en ik denk ook dat je al een keer gas gegeven heb en dan juist gaat het lucht je pomp in
wat te doen gewoon blijven starten maar zonder gas te geven het kan zelfs zo zijn dat je er een start accu bij moet zetten
heb je misschien een compressor bij de hand kan je druk op de tank zetten en dan contact aan en dan met sleutel 17 de brandstof leiding los draaien op je verstuiver tot dat er brandstof uit komt en dan weer starten
uit eindelijk zal hij aan slaan suc^
wat te doen gewoon blijven starten maar zonder gas te geven het kan zelfs zo zijn dat je er een start accu bij moet zetten
heb je misschien een compressor bij de hand kan je druk op de tank zetten en dan contact aan en dan met sleutel 17 de brandstof leiding los draaien op je verstuiver tot dat er brandstof uit komt en dan weer starten
uit eindelijk zal hij aan slaan suc^
Rob & Lize
Re: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Lucht in je retour slangen heeft geen invloed op het aanslaan van de motor, wel als er lucht in de aanvoer leidingen zit.
Groet, Oskar.
OPGELOST Re: retourslangetjes vervangen.... en nu niks!
Behulpzame buurman er bij gehaald.
Er was door het loshalen van de slangetjes lucht in het systeem gekomen, waarschijnlijk zijn de inspuitleidingen gewoon leeggelopen omdat er nu een open verbinding was. daar door niet voldoende brandstof aanvoer.
oplossing: alle brandstof aansluitingen op de inspuiters een slagje los gehaald. door blijven starten en terwijl de brandstof eruit spoot draaide de buurman de boel weer dicht.
Laaste dicht en gelijk aanslaan.
Met alleen doorstarten (40sec en dan een paar maal achter elkaar) had ik het ook al geprobeerd, maar dat was niet voldoende.
Allemaal bedankt voor het mee denken!!!
(had ik er even de schurf in zeg....)
Er was door het loshalen van de slangetjes lucht in het systeem gekomen, waarschijnlijk zijn de inspuitleidingen gewoon leeggelopen omdat er nu een open verbinding was. daar door niet voldoende brandstof aanvoer.
oplossing: alle brandstof aansluitingen op de inspuiters een slagje los gehaald. door blijven starten en terwijl de brandstof eruit spoot draaide de buurman de boel weer dicht.
Laaste dicht en gelijk aanslaan.
Met alleen doorstarten (40sec en dan een paar maal achter elkaar) had ik het ook al geprobeerd, maar dat was niet voldoende.
Allemaal bedankt voor het mee denken!!!
(had ik er even de schurf in zeg....)
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!
2.4D 1995 lwb dubb. cab.
2.4D 1995 lwb dubb. cab.