Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
lijkt me dat je temp. meter dus gewoon goed werkt, dan kun je de spanningsstabilisator eigenlijk al bijna uitsluiten als oorzaak...
"effe" stoel(en) eruit en vloerbedekking (voorste deel) er uit nemen, bedrading van vlotter naar zekeringskast goed nakijken en vlotter eens even uit de tank nemen (onder de vloerbedekking bij de handrem zit een deksel in de vloer, daar zit ie onder)
"effe" stoel(en) eruit en vloerbedekking (voorste deel) er uit nemen, bedrading van vlotter naar zekeringskast goed nakijken en vlotter eens even uit de tank nemen (onder de vloerbedekking bij de handrem zit een deksel in de vloer, daar zit ie onder)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
Joepie, ik ben heel enhousiast,Roger B. (11)61 schreef:lijkt me dat je temp. meter dus gewoon goed werkt, dan kun je de spanningsstabilisator eigenlijk al bijna uitsluiten als oorzaak...
"effe" stoel(en) eruit en vloerbedekking (voorste deel) er uit nemen, bedrading van vlotter naar zekeringskast goed nakijken en vlotter eens even uit de tank nemen (onder de vloerbedekking bij de handrem zit een deksel in de vloer, daar zit ie onder)

Ik geloof dat ik dan ook nog de hele handrem moet losslopen ...
Ik wacht nog even tot ik goede moed heb verzameld ...
Maarrrr bedankt!

Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
mwaaaahhh...
per stoel 4 boutjes waarmee de console op de vloer staat, stoel er uit nemen
met wat voorzichtigheid krijg je de vloerbedekking ook eruit zonder de instapbakken of B-stijlbekleding te verwijderen (bij de mijne wel tenminste)
Handrem hoef je alleen het plastic kapje af te klikken volgens mij, die zit onder de vloerbedekking op de bodem gebout
eventueel onderste stukje middenconsole even losschroeven (4 schroefjes ofzo)
bij wat beter weer is dat best te doen op de stoep thuis
per stoel 4 boutjes waarmee de console op de vloer staat, stoel er uit nemen
met wat voorzichtigheid krijg je de vloerbedekking ook eruit zonder de instapbakken of B-stijlbekleding te verwijderen (bij de mijne wel tenminste)
Handrem hoef je alleen het plastic kapje af te klikken volgens mij, die zit onder de vloerbedekking op de bodem gebout
eventueel onderste stukje middenconsole even losschroeven (4 schroefjes ofzo)
bij wat beter weer is dat best te doen op de stoep thuis
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
De temperatuurmeter van de 2.4 kan wel helemaal naar de 'H' oplopen bij een beklimming. Daar staan ze om bekent.
Maar heb je ook de soldeer verbindingen op de print waar de stekker opkomt negekeken/gesoldeerd?
Hier krijg je vals contact (massa dus!) en dus een verkeerd temperatuur en tankinhoud.
Maar heb je ook de soldeer verbindingen op de print waar de stekker opkomt negekeken/gesoldeerd?
Hier krijg je vals contact (massa dus!) en dus een verkeerd temperatuur en tankinhoud.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
maar zijn temp.meter lijkt verder goed te werken, alleen de tankmeter heeft kuren
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
Bij de meeste 2,4 loopt de temperatuur wel hoger op als wat Odorf aangeeft.
In één van de links naar T4 wiki wordt het ook wel aangegeven om de printplaat overal te controleren.
In één van de links naar T4 wiki wordt het ook wel aangegeven om de printplaat overal te controleren.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
Ik heb alle soldeerverbindingen wel goed bekeken ... maar niet allemaal doorgesoldeerdHarry62 schreef:Bij de meeste 2,4 loopt de temperatuur wel hoger op als wat Odorf aangeeft.
In één van de links naar T4 wiki wordt het ook wel aangegeven om de printplaat overal te controleren.

Bij de stekkerverbinding op de printplaat zou ik dat nog kunnen doen ...
Ik heb geen 2.4 maar een 1.9TD, weet niet of dat nog verschil maakt qua temperatuur.
(voor het gemak maar toegevoegd in mijn onderschrift

Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
Sorry, had niet gelezen dat je een 1.9TD had.
Maar denk dat het voor de tellerklok niet uitmaakt.
Maar denk dat het voor de tellerklok niet uitmaakt.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: Spanningsregelaar vervangen en nog niet ok :(
Heb ik inmiddels gedaan. Kabels zagen er goed uit, er zaten ook stroken schuimplastic bescherming over de kabels.Egbert&Manon schreef:Trek je vloermat vanaf de pedalen een stuk los.
Ongeveer van trekhendel motorkap naar handrem loopt de bedrading.
Bij mij was ie stukgetrapt.
Bij het lostrekken van de instapbak 2 van de 3 plastic klemmetjes gemolt

Altijd die plastic dingen die meteen afbreken. Ik haat dat!



Maar voor de volgende keer weet ik nu dat ik ze van onder/buitenaf een tikje moet geven

En dit was een soort generale repetitie voor het eventueel later loshalen van de hele vloerbedekking.
Verder was het wat te koud buiten ... volgende keer weer verder.
Voorlopig heb ik suggesties genoeg om na te zoeken

Misschien ga ik dan alle verbindingen naar de stekker ook overnieuw doen. Eerst moed verzamelen.Harry62 schreef: In één van de links naar T4 wiki wordt het ook wel aangegeven om de printplaat overal te controleren.
Bedankt zover allemaal.
Wordt vervolgd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
goede dag
ik zag dat jullie het over de spanningsregelaar nu heb ik er ook problemen mee
maar bij mij die hij iets anders .
nu is zo als de kabine in de zon gestaan heeft en ik zet mijn verlichting aan dan vallen mijn meters naar 0(benzine ,temperatuur en mijn toerenteller)
instrumenten verlichting valt ook uit controlelampje grootlicht gaat branden maar grootlicht brand niet verlicht voor doet het zo als het hoort,
klok gaat ook uit
nu had ik bij een elektrazaak een spanningsregelaar lm2940 t 12.0 gehaald toen daad als het weer maar mijn temperatuurmeter gaf nu een kwart meer aan net als mijn benzinemeter ,om te test of het inderdaad goed wat heb ik de oude weer gemonteerd en ja de storing is weer terug ,dus de nieuwe er weer in en die geeft dus nu ook de zelfde storing aan ,ik denk dat hij tijdens het solderen te heet is geworden,soldeer bout is 15 watt
nu wilde ik weten mijn spanningsregelaar zit bij mij achter de toerenteller in de hoek en heeft een koelplaat er achter zitten
kan ik de ka 7810a zo monteren, en kan ik solderlijm gebruiken ik had gehoord dat dat bestaat , en weet iemand waar dat te koop is
ik zag dat jullie het over de spanningsregelaar nu heb ik er ook problemen mee
maar bij mij die hij iets anders .
nu is zo als de kabine in de zon gestaan heeft en ik zet mijn verlichting aan dan vallen mijn meters naar 0(benzine ,temperatuur en mijn toerenteller)
instrumenten verlichting valt ook uit controlelampje grootlicht gaat branden maar grootlicht brand niet verlicht voor doet het zo als het hoort,
klok gaat ook uit
nu had ik bij een elektrazaak een spanningsregelaar lm2940 t 12.0 gehaald toen daad als het weer maar mijn temperatuurmeter gaf nu een kwart meer aan net als mijn benzinemeter ,om te test of het inderdaad goed wat heb ik de oude weer gemonteerd en ja de storing is weer terug ,dus de nieuwe er weer in en die geeft dus nu ook de zelfde storing aan ,ik denk dat hij tijdens het solderen te heet is geworden,soldeer bout is 15 watt
nu wilde ik weten mijn spanningsregelaar zit bij mij achter de toerenteller in de hoek en heeft een koelplaat er achter zitten
kan ik de ka 7810a zo monteren, en kan ik solderlijm gebruiken ik had gehoord dat dat bestaat , en weet iemand waar dat te koop is
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
- Locatie: Hengelo(o)
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Ik heb het zelfde gehad!
Misschien kunje het terug vinden!
Met die regelaar zou ook je Temp uitlezing ook raar moeten doen!
Het is zo dat je vlotter de oorzaak kan zijn/is!
Het kan zijn dat de contactbaan versleten is of dat je vlotter blijft hangen.Ligt ernaam welke type je hebt
kost iets van € 130 Euro! Maar dat was bij mij! "98 2,5 Liter 5cil.
Succes!
MK
Misschien kunje het terug vinden!
Met die regelaar zou ook je Temp uitlezing ook raar moeten doen!
Het is zo dat je vlotter de oorzaak kan zijn/is!
Het kan zijn dat de contactbaan versleten is of dat je vlotter blijft hangen.Ligt ernaam welke type je hebt
kost iets van € 130 Euro! Maar dat was bij mij! "98 2,5 Liter 5cil.
Succes!
MK
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
De spanningsregelaar moet een T10 versie zijn, die geeft een spanning van 10V op de uitgang. Geen T12, want die probeert 12V af te geven (als de accuspanning hoog genoeg zou zijn...). Dus een nieuwe T10 kopen.
Geen soldeerlijm gebruiken, maar gewoon solderen met harskern soldeer.
Geen soldeerlijm gebruiken, maar gewoon solderen met harskern soldeer.
Groeten, Bert
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
ik heb de t12 er in gesolderd maar die ook stuk gegaan, bij de tweede keer er in solderen. is hij dan te warm geworden door het solderen. waarom geen solderlijm
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat je spanningsregelaar met een 15W boutje te heet wordt.
Waarom denk je dat die T12 spanningsregelaar defect is, de meters kunnen niet goed werken zonder een stabiele 10V spanning, dus er moet toch echt een T10 in.
De soldeerverbinding tussen spanningsregelaar en print wordt nogal belast door uitzetting en krimpen, ik zou daar nooit soldeerlijm voor gebruiken. Succes!
Waarom denk je dat die T12 spanningsregelaar defect is, de meters kunnen niet goed werken zonder een stabiele 10V spanning, dus er moet toch echt een T10 in.
De soldeerverbinding tussen spanningsregelaar en print wordt nogal belast door uitzetting en krimpen, ik zou daar nooit soldeerlijm voor gebruiken. Succes!
Groeten, Bert
Re: Spanningsregelaar vervangen, brandstofmeter niet ok :(
t 12 werkt ook niet goed, omdat hij een kwart meer aan geeft dan er in zit
en nu als de cabine warm is dan doen mijn meters het niet als ik het licht aan zet
laat ik het licht uit dan doen ze het wel , geeft alleen een kwart meer aan
daarom denk ik dat hij stuk is
omdat de t10 ook met de verlichting uit ging toen hij stuk was ik het toen de t12 er ingezet omdat er op dat moment niets anders had
en daar stond ook lm2940t op allen staat er op de oude 10.0 en op de nieuwe 12.0
de t12 heb ik er twee keer in gesoleerd en bij de tweede keer gaf hij die storing aan
nu heeft de dealer de ka7810a liggen maar ze weten niet of het een t10 of een t12 is kunnen ze niet in de pc zien en op de Spanningsregelaar staat ook niet of het een t10 of een t12 is
en nu als de cabine warm is dan doen mijn meters het niet als ik het licht aan zet
laat ik het licht uit dan doen ze het wel , geeft alleen een kwart meer aan
daarom denk ik dat hij stuk is
omdat de t10 ook met de verlichting uit ging toen hij stuk was ik het toen de t12 er ingezet omdat er op dat moment niets anders had
en daar stond ook lm2940t op allen staat er op de oude 10.0 en op de nieuwe 12.0
de t12 heb ik er twee keer in gesoleerd en bij de tweede keer gaf hij die storing aan
nu heeft de dealer de ka7810a liggen maar ze weten niet of het een t10 of een t12 is kunnen ze niet in de pc zien en op de Spanningsregelaar staat ook niet of het een t10 of een t12 is