Hallo WJW's,
mijn bus (CC-102PK tdi) rookt behoorlijk na het starten, in de zomer wat minder maar toch aanzienlijk,ik krijg er veel commentaar op. afgelopen week heb ik hem uit de stalling gehaald, na 5 maanden stil staan in één keer starten!!! ik was zeer verbaasd, ook de afgelopen dagen direct in één keer starten geen enkel probleem, zelfs geen gesputter. De rook is na 200 á 300 meter rijden volledig weg. Het vermogen is ook helemaal op orde, rijd vlot en de turbo fluit zoals je het graag hoort. De gloeipennen zijn wat mij betreft helemaal OK, anders start hij niet zo snel, ze zijn nog niet zo lang geleden vervangen.
Het olieverbruik is ook 0,0.
Er is al veel over geschreven in dit forum, ik begrijp dat er twee opties zijn:
-De brandstofpomp afstelling
-of de verstuivers.
Ik denk zelf als eerste de brandstofpomp.
Als de verstuivers een probleem zijn moet je volgens mij altijd vermogen verlies hebben of gaan sputteren, is dat zo?
Groeten,
Frits
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Roken na starten
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Roken na starten
,Die van mij begon ook wat meer te roken zeg maar, ook tijdens het rijden, na vervangen luchtfilter, was ruim 1.5jaar oud, niet meer.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Roken na starten
De gloeistiften kunnen ook het probleem zijn, ik heb hetzelfde euvel.califloor schreef:Hallo WJW's,
mijn bus (CC-102PK tdi) rookt behoorlijk na het starten, in de zomer wat minder maar toch aanzienlijk,ik krijg er veel commentaar op. afgelopen week heb ik hem uit de stalling gehaald, na 5 maanden stil staan in één keer starten!!! ik was zeer verbaasd, ook de afgelopen dagen direct in één keer starten geen enkel probleem, zelfs geen gesputter. De rook is na 200 á 300 meter rijden volledig weg. Het vermogen is ook helemaal op orde, rijd vlot en de turbo fluit zoals je het graag hoort. De gloeipennen zijn wat mij betreft helemaal OK, anders start hij niet zo snel, ze zijn nog niet zo lang geleden vervangen.
Het olieverbruik is ook 0,0.
Er is al veel over geschreven in dit forum, ik begrijp dat er twee opties zijn:
-De brandstofpomp afstelling
-of de verstuivers.
Ik denk zelf als eerste de brandstofpomp.
Als de verstuivers een probleem zijn moet je volgens mij altijd vermogen verlies hebben of gaan sputteren, is dat zo?
Groeten,
Frits