Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wielkasten bouwen

vragen over de T4
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

wielkasten bouwen

Bericht door pietermans »

ik heb de zoekfunctie gebruikt en heel veel gevonden ivm isoleren van de laadruimte en zo. Ook de tips en trucs pagina was zeer handig, maar ik heb toch nog een vraag. Ik zou graag rond de wielkasten in de laadruimte graag een houten bekisting maken (zoals vaak te zien in die verschillende topics). Bedoeling is dat die bekisting de basis wordt van een soort dubbele bodem.

De vraag is dan of dit ook te doen is zonder een houten bodemplaat te leggen. Of met andere woorden: heeft iedereen die van die wielbakken heeft gemaakt die steeds geïnstalleerd op een houten bodemplaat? Hoe zou je dit nog anders kunnen aanpakken?

over een houten bodemplaat (zou dienen om mijn surfgerief in te leggen, dus moet tegen vocht kunnen): rammelt dat niet extra? Of steken jullie er sowieso isolatie tussen?

alvast bedankt!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Harry 341 »

Ik zal morgen wat foto's maken....bus ligt nu vol....
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: wielkasten bouwen

Bericht door matje86 »

:muur heb ze net weg geflikkerd :muur
nog wel wa plankjes van een bedrijfsbus ligge
c q ze staan tegen de schutting of ze ligge na de storm nu plat :jump
Bijlagen
Foto-7RRSODWT.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Frans 13
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 nov 2007, 00:20
Locatie: almere
Contacteer:

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Frans 13 »

matje86 schreef::muur heb ze net weg geflikkerd :muur
nog wel wa plankjes van een bedrijfsbus ligge
c q ze staan tegen de schutting of ze ligge na de storm nu plat :jump
Hoi Pietermans,

De surfplanken, kun je beter langs de zijkant met schuimrubber er tussen ophangen. Geen gekraakt en beschadiging.

succes,
Frans
kennis vergaren
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

Re: wielkasten bouwen

Bericht door pietermans »

@ Frans13: heb je daar toevallig foto's van? Ik heb nu dubbelcabine en dus is de laadruimte te klein voor de surfplanken. Maar ik heb een 'gat' gemaakt in dat tussenschot van de dc zodat ik mijn surfplanken daar door kan schuiven. Nu komen ze net uit tot onder de zetel van de dc.

@harry341: foto's zijn altijd welkom! Alvast bedankt!

Kvraag me vooral af of het sowieso een goed idee is om er een houten bodemplaat in te leggen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Multivan Generation »

pietermans schreef:Kvraag me vooral af of het sowieso een goed idee is om er een houten bodemplaat in te leggen.
Ja bijvoorbeeld betonplex is gemakkelijk schoon te maken,
en je kunt er eenvoudig je wielkasten op monteren.
Isolatie er onder en vinyl er overheen, en je busje wordt een stuk stiller.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

Re: wielkasten bouwen

Bericht door pietermans »

Multivan Generation schreef: Isolatie er onder en vinyl er overheen, en je busje wordt een stuk stiller.
volstaat isolatie van bijvoorbeeld laminaat? En schroef je de bodemplaat dan in de carroserie? Of met lijm?
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Harry 341 »

De beloofde foto's,de bakken zijn aan de binnenkant bekleed met schuimplaten van de Gamma.En de vloer is een betonplex plaat.
Bijlagen
IMG_0038.JPG
IMG_0037.JPG
IMG_0036.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Harry 341 »

En de laatste
Bijlagen
IMG_0039.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

Re: wielkasten bouwen

Bericht door pietermans »

Bedankt Harry341

nog een vraagje: maken jullie die wielkasten enkel vast aan de laadvloer? En dan afgekit tegen de wanden?
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Doka Driekus »

Hallo Harry,

Heb jij de deksels er zo los op liggen en gaat dat altijd goed? Hoewel ik een rustige rijder ben heb ik er bij mij eierkistsluitingen op gezet.

Ik vindt die bekleding binnenin de laadruimte wel erg gaaf :toppie Heb je dat zelf gedaan of laten doen?

Groeten,
Erik
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Harry 341 »

Erik,aan de onderkant van de deksels zitten ook latten,die passen strak inde rand van de kist.
En het bekleden heb ik zelf gedaan.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Harry 341 »

pietermans schreef:Bedankt Harry341

nog een vraagje: maken jullie die wielkasten enkel vast aan de laadvloer? En dan afgekit tegen de wanden?
Tegen de wand zitten houten panelen...daar zit het binnenwerk van de kist tegenaan geschroefd.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
pietermans
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jan 2007, 17:20

Re: wielkasten bouwen

Bericht door pietermans »

Harry 341 schreef:
Tegen de wand zitten houten panelen...daar zit het binnenwerk van de kist tegenaan geschroefd.
grtz.Harry
bedoel je dan enkel die dunne paneeltjes? Of heb je die vervangen door triplex of zo? Bedankt!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: wielkasten bouwen

Bericht door Harry 341 »

Er zit triplex in,maar wel 7 mm en geschroefd/gekit op de metalen ribben erachter..
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie