Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hulp met kiezen

vragen over de T5
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

hulp met kiezen

Bericht door ferry395 »

Hey Mannen

Ik kan een hele mooie t5 174pk automaat kopen maar ik ben zo huiverig voor die automaat, en ik volg alle berichten maar toch vraag ik het nog maar een keer.
Kan ik een automaat kopen of raden jullie het echt af er staat net 100000 km op.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: hulp met kiezen

Bericht door theo »

hahaha
Ferry er blijven meer bakken heel dan dat er stuk gaan.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: hulp met kiezen

Bericht door matje86 »

echte manne schakelen :jump en doen iets met een bank :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: hulp met kiezen

Bericht door Rafke 108 »

matje86 schreef:echte manne schakelen :jump en doen iets met een bank :knipoog
oie dan ben ik geen echte man want ik schakel niet (behalve op de T5) en doe het op de bank ipv met de bank :nuts :nuts
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: hulp met kiezen

Bericht door sep »

Ik snap precies je twijfel.....een automaat is wel zo lekker....maar alle drama verhalen hierzo ,met gepeperde rekeningen daar wordt je niet lekker van ....mischien zou je eens contact kunnen zoeken met een paar automaat revisie bedrijven en hun mening eens vragen over de t5 automaat ....en dan gewoon een paar door heel nederland heen bellen ,dan heb je een beetje een beeld .
Want ondanks dat je op dit forum een hoop te weten komt ....zijn het vooral de negatieve zaken die in beeld komen ....want zolang je wagen het gewoon doet dan zal je dat hier niet melden ...of niet heel gauw tenminste .
Ik neem aan dat je er ook weer een setje serieuze velgen onder zet. :lach

Mvg Sep
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: hulp met kiezen

Bericht door ferry395 »

Hey

Ja precies theo er zullen mischien meer mensen geen problemen hebben met de automaat ( en is de kleine man nog tevreden ), en gister zei ik nog wel nooit geen automaat maar het rijdt zo vreselijk lekker.
En sep de mensen die er geen problemen mee hebben zullen het idd niet zo heel snel melden.
En uiteraard komen er vrij snel 22 of 23 inch onder hahaha.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
theo
Berichten: 511
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:45
Locatie: almere
Contacteer:

Re: hulp met kiezen

Bericht door theo »

de kleine man is zeer tevreden (zijn zus wat minder)
enja eens een automaat dan wil je nooit meer een schakelbak. het is natuurlijk welzo als deze bus met 100000 op de teller heeft en geen problemen in de bak heeft dan zal dit er wel een zijn die goed blijft, vaak komen de problemen eerder.
ferry395 schreef:Hey

Ja precies theo er zullen mischien meer mensen geen problemen hebben met de automaat ( en is de kleine man nog tevreden ), en gister zei ik nog wel nooit geen automaat maar het rijdt zo vreselijk lekker.
En sep de mensen die er geen problemen mee hebben zullen het idd niet zo heel snel melden.
En uiteraard komen er vrij snel 22 of 23 inch onder hahaha.

Gr Ferry
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: hulp met kiezen

Bericht door Donald4Motion »

Als het nou DSG zou zijn dan zeg ik JA
Maar die gewone automaat.....nee
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: hulp met kiezen

Bericht door Ron---63--- »

Ferry, hoelang doe jij met een auto??? De T4 heb je ook nog niet zolang toch?
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Han G
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 jul 2010, 17:17
Locatie: Nijkerk

Re: hulp met kiezen

Bericht door Han G »

Hallo Ferry,

Als je er echt bang voor bent, probeer je het toch in te calculeren bij de aankoop :nuts
De mijne heeft wel een andere bak gekregen bij ongeveer 180.000, in vorig leven gebruikt als convoi exceptional.
De overleden bak werd mij uitgelegd dat het niet zo zeer z'n kilometers waren als wel het snel even bijtrekken naar het transport na een kruising en dergelijke.
Voormij is het dus een bus met een recente automaatbak :jumpklap :jumpklap

Van de overige overleden bakken vraag ik mij weleens af wat de rijstijl is geweest. Met name de 174pk uitvoeringen.
Aangezien als je echt je voet naar beneden beweegt bij groen en dergelijke spuit het echt als een dolle weg, en dat er dan wel eens wat snel stuk is verbaasd mij niet.
Wellicht dat de mensen met kapotte bakken is aan kunnen geven hoelang ze met hun voorbanden deden?
Wordt hopelijk gelijk duidelijk of er een kern van waarheid inzit of dat het kant nog wal raakt. :nuts

Mijn vorige automaat ervaring was een Land Rover Discovery 300tdi automaat en ook ik was eerst best huiverig, eerst hoor je dat de bakken beter zouden zijn dan de oude(T4) en uiteraard nadat je de knoop hebt doorgehakt hoor je allerlei verhalen van kapotte bakken :ie :muur

Moet wel zeggen dat de T5 automaat tot nog toe mij zeergoed bevalt! Heeft hier en daar wel zijn gebruiksaanwijzing, zoals snelle gas wissels vind hij niet echt leuk als mede twijfelen tussen 3 lock-up en 4e versnelling bij zoekend rijden in de stad.
Echter door de bank genomen heerlijk rijden zonder na te hoeven denken in welke versnelling die zou moeten staan :ikrij

Tot nog toe hoop en denk ik maar dat de mensen die tevreden zijn niet altijd dat melden op fora!

Succes met je Dilemma! :love
:zwaai Grtzzz,

Han
T5 128kw 2006 lwb dc aut km:286xxx and stopped counting :ikrij is sold :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33936
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hulp met kiezen

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou hem laten schieten.
Vroeg af laat gaat die automatische bak toch meer als waarschijnlijk problemen kunnen geven.

Over handbakken hoor je bijna nooit iets..
En als er iets met een handgeschakelde versnellingsbak is,
dan kost het beduidend minder knaken als bij een automatische bak.

Dus een beetje risico afweging.
Hoe lang wil je er mee gaan rijden?
want jij wisselt zowat sneller van auto als ik van jas..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: hulp met kiezen

Bericht door robertTREBOR »

ik stond ook voor de keus 6 mnd terug , of aut. of 6 bak handgeschakeld
kwam een super T5 128kw tegen uit 8- 2008 , 43.000 km voor echt weinig geld met 6 bak en heb die gekocht 18500 euro excl

maar als ik een leuke automaat met weinig km tegen was gekomen had ik die denk ook genomen

eerst alles goed testen , ruiken aan de olie , schroeilucht of niet

gelijk oliekoeler erop laten zetten
en ieder jaar verse olie in de aut. bak !
om te voorkomen dat slijpsel, metaaldeeltjes in de olie de boel om zeep helpen.

zo zou ik het gedaan hebben als mijn T5 een aut. gehad zou hebben, en idd 4000 euro revisie incaluculeren om de 150.000 km :-(

dan kan het nooit tegenvallen hahahahahah
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10832
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: hulp met kiezen

Bericht door Pascal-141 »

De tiptronic van de T5 is alvast een stuk beter dan de automaat van de T4 , want dat was helemaal niks .

Wat betreft de tiptronic van de T5 : de ene zegt "dik in orde" , de andere zegt "afblijven" . Tja , ik heb er nu zelf ook eentje , en ik trek er vaak zware aanhangers mee. Ik ben er wel tevreden mee , rijd relax .
Er zijn er hier op het forum die met hun tiptronic toch ook al +/- 250.000km gereden hebben zonder herstelling .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: hulp met kiezen

Bericht door ferry395 »

Hey ron nee de t4 heb ik nog maar een maand of 3 maar ik heb een hele mooie abt aangeboden geregen leer erin automaat echt een hele dikke "ferry" bak alleen moeten er nog "ferry" wielen onder, en ja dan gaat mijn hart weer sneller kloppen hahaha.
Nee ik zit te twijfelen ik wil mijn mercedes mischien weg doen en de t4 en dan een t5 en een oldtimer 6 serie of een oude s klasse erbij kopen.
Maar ik lees zoveeeeeeeeel narigheid over die automaten dat ik het bijna niet aandurf.
En ja ik wissel echt vaak en dat komt omdat ik nooit weet wat ik wil , en kan je nagaan hoeveel jassen ik heb :jump hahaha.

Gr Ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: hulp met kiezen

Bericht door Donald4Motion »

ferry395 schreef: En ja ik wissel echt vaak en dat komt omdat ik nooit weet wat ik wil , en kan je nagaan hoeveel jassen ik heb :jump hahaha.

Gr Ferry
Lekker doen wat je wil man :toppie ik hoor al dat er genoeg jaloezie achter sommige opmerkingen zit :yingyang
Laatst gewijzigd door Donald4Motion op 26 feb 2011, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie