Heb nu sins en tijdje dat als de motor warm is.
En je wil over schakelen na ze 4 dat hij er dan niet goed in gaat.
Dan laat je de koppeling op komen en begint hij te ratellen.
Als ik hem dan weer op nieuw koppel dan gaat hij er wel in.
Is dit nu en teken dat de bak minder begint teworden.
Of is dit en kwaal van de t5.
En zou het meschien helpen als ik er nieuwe versnellings bak olie in doe.
Of over stap op en ander olie soort.
Het gaat om en T5 van 2003.
Met 130pk. en heeft 160000 gelopen.
Wie weet hier wat over .
Hoor het graag van jullie.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
4 de versnelling.
Re: 4 de versnelling.
Ik vermoedt dat wanneer er nog genoeg olie in de bak zit - en dat wordt normaliter niet verbruikt - dat niet het probleem kan zijn. Wat is de kilometerstand en motor/baktype? Zo weten anderen die er mogelijk ervaring mee hebben of het een vaker voorkomend probleem zou kunnen zijn.
Ik zou bij het relatief makkelijkste beginnen en eens bij de Vw dealer langsgaan om de kabelafstelling te laten controleren voordat je gaat
Ik zou bij het relatief makkelijkste beginnen en eens bij de Vw dealer langsgaan om de kabelafstelling te laten controleren voordat je gaat
Re: 4 de versnelling.
Had er al bij gezet dat het om en.
T5 uit 2003 en
130 pk. 160000 km gedraait.
Zou het aan de afstelling kunne liggen van de kabbels.
En bij hoeveel km moet je je bak olie vervangen.
T5 uit 2003 en
130 pk. 160000 km gedraait.
Zou het aan de afstelling kunne liggen van de kabbels.
En bij hoeveel km moet je je bak olie vervangen.
Re: 4 de versnelling.
Geen idee om de hoeveel een manuele bak moet vervangen worden, ik weet niet of 't zelfs voorgeschreven is.
Hoedanook ik haal ze er elke 90.000km af, 't is de kost niet en je hebt dan toch een beperkte visuele indicator namelijk de residu in je olie...
Maar of je nu nieuwe of ouwe olie hebt schakelen moet ie doen zonder kraken 't lijkt me eerder een afstellingsprobleem zoals reeds aangehaald.
Vervang zelf eerst even de olie en breng hem dan binnen voor afregeling of omgekeerd
Hoedanook ik haal ze er elke 90.000km af, 't is de kost niet en je hebt dan toch een beperkte visuele indicator namelijk de residu in je olie...
Maar of je nu nieuwe of ouwe olie hebt schakelen moet ie doen zonder kraken 't lijkt me eerder een afstellingsprobleem zoals reeds aangehaald.
Vervang zelf eerst even de olie en breng hem dan binnen voor afregeling of omgekeerd
Re: 4 de versnelling.
Ik had dit met mijn eerste versnelling. Eerst ging hij erg slecht in ze 1, moest veel kracht zetten om hem erin te duwen.
Een maand later ging ie dus helemaal niet meer in ze 1. Toen hebben ze me bak uit elkaar gehaald. En de ring die om je 1e en 2e versnelling schuift zat vast.
Was niet te maken en er moest een nieuwe 1 en 2 in. Meteen me koppelings platen vervangen. Kosten € 2300. incl
Dat kan dus met alle versnelling gebeuren
Een maand later ging ie dus helemaal niet meer in ze 1. Toen hebben ze me bak uit elkaar gehaald. En de ring die om je 1e en 2e versnelling schuift zat vast.
Was niet te maken en er moest een nieuwe 1 en 2 in. Meteen me koppelings platen vervangen. Kosten € 2300. incl
Dat kan dus met alle versnelling gebeuren