Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
tuning
tuning
Ik weet dat alles kan maar een t4 met 2.5 met 88 pk, kan je daar makkelijk wat meer pk's uit halen?
heb me net op wiki.de aangemeld maar moet me even instellen op het duits en krijg via de zoek mogelijkheid niet direct wat ik zoek( ligt zonder twijfel aan mijzelf). Misschien kan iemand mij hier sneller een antwoord op geven.
alvast bedankt
heb me net op wiki.de aangemeld maar moet me even instellen op het duits en krijg via de zoek mogelijkheid niet direct wat ik zoek( ligt zonder twijfel aan mijzelf). Misschien kan iemand mij hier sneller een antwoord op geven.
alvast bedankt
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Re: tuning
2.5 met 88 pk => TDI dus
Die kan je volgens mij al laten chippen naar 115 pk. Freeflow uitlaat brengt nog weer een beetje. Verder intercooler plaatsen... gewoon de normale suggesties/voor de hand liggende opties volgens mij.
Die kan je volgens mij al laten chippen naar 115 pk. Freeflow uitlaat brengt nog weer een beetje. Verder intercooler plaatsen... gewoon de normale suggesties/voor de hand liggende opties volgens mij.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: tuning
@ DNS:Voor een doorgewinterde weetjeweller misschien wel, maar voor mij helemaal nieuwe onderwerpen, wil een T4 gaan aanschaffen en dan zie je van alles leest hier heel veel en hoop zo iets te kopen waar ik een hoop plezier van ga hebben.
Dus nogmaals wat voor een heleboel van jullie gesneden koek is, is voor mij leerstof. Geeft niet vindt het alleen maar leuk.
Rij nu in een Espace, die heb ik in de afgelopen jaren ook van binnen en van buiten leren kennnen met z'n eigenaardige probleempjes.
Dus nogmaals wat voor een heleboel van jullie gesneden koek is, is voor mij leerstof. Geeft niet vindt het alleen maar leuk.
Rij nu in een Espace, die heb ik in de afgelopen jaren ook van binnen en van buiten leren kennnen met z'n eigenaardige probleempjes.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
Re: tuning
Was ook niet bedoeld als kritiek hoor, maar gewoon een opsomming van de voor mij bekende methoden een TDI te kietelen.
Verder staat de TDI bekend om een zwakke koppeling bij bepaalde bouwjaren. Peter (Multivan Generation) weet daar wel meer van volgens mij. Misschien ook wel leuk om even zijn site te bekijken als je wil weten wat je kan doen met zo'n , zoals bijv. die intercooler plaatsen en verdere tuning.
Verder staat de TDI bekend om een zwakke koppeling bij bepaalde bouwjaren. Peter (Multivan Generation) weet daar wel meer van volgens mij. Misschien ook wel leuk om even zijn site te bekijken als je wil weten wat je kan doen met zo'n , zoals bijv. die intercooler plaatsen en verdere tuning.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
Re: tuning
Ik heb : De EGR afgedopt / K&N lucht filter / inter-cooler / dikkere uitlaat ( de kat. laten vervallen ) /RPS schreef:Ik weet dat alles kan maar een t4 met 2.5 met 88 pk, kan je daar makkelijk wat meer pk's uit halen?
heb me net op wiki.de aangemeld maar moet me even instellen op het duits en krijg via de zoek mogelijkheid niet direct wat ik zoek( ligt zonder twijfel aan mijzelf). Misschien kan iemand mij hier sneller een antwoord op geven.
alvast bedankt
iets grotere wielen ( 225/60/17 ) en gechipt . Dat was het wel z'n beetje .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: tuning
Waarom eigenlijk de EGR afdoppen, het slangetje van de EGR actuator lostrekken en dat dicht maken is voldoende, deed ik met de golf IV ook en ook nu met de T4.
Of zie ik het verkeerd
Of zie ik het verkeerd
Re: tuning
Zover als ik tot nu toe de werking snap kan er als je hem niet afsluit nog steeds roet in het inlaattraject komen en de boel vervuilen en dat wil je juist voorkomen.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: tuning
aangenomen dat je EGR klep nog goed sluit is dat slangetje eraf halen inderdaad voldoende, de klep wordt middels vacuum bediend, als dat vacuum er niet is gaat ie ook niet open en kan er geen roet in je inlaat traject komen.
vaak echter is de klep redelijk vervuild en sluit ie niet volledig af, er kan dan een heel kleine hoeveelheid uitlaatgas in je inlaat komen, maar dat is maar heel weinig.
wat ook kan is dat ie vast zit en echt een stuk of helemaal open blijft, maar dan heb je ook wel andere merkbare gevolgen
vaak echter is de klep redelijk vervuild en sluit ie niet volledig af, er kan dan een heel kleine hoeveelheid uitlaatgas in je inlaat komen, maar dat is maar heel weinig.
wat ook kan is dat ie vast zit en echt een stuk of helemaal open blijft, maar dan heb je ook wel andere merkbare gevolgen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: tuning
egr afdoppen zijn de kosten toch niet op marktplaats worden metalen plaatjes voor 14e aangeboden heb het zelf ook erop werkt prima meteen ff alles zuiver gemaakt is wel een smerig werkje maar geeft voldoening.
meer vermogen chiptuning? grotere verstuivers? ander motormanagment? zag op ebay.de een bedrijf dat gemodificeerde motormanagment aanbied met verschillende pk winst meen iets van de 500e . of informeer anders eens bij een tuningsbedrijf. staat op de site toch een en andere topic hierover. groetjes
meer vermogen chiptuning? grotere verstuivers? ander motormanagment? zag op ebay.de een bedrijf dat gemodificeerde motormanagment aanbied met verschillende pk winst meen iets van de 500e . of informeer anders eens bij een tuningsbedrijf. staat op de site toch een en andere topic hierover. groetjes
Re: tuning
Ben inmiddels het topic van Multivan aan het doorlezen, en daar wordt heel veel duidelijk.
het enige wat ik niet terug kan vinden wat de hoeveelheid extra pk's zijn die er per mogelijkheid bij benadering bijkomen.
het enige wat ik niet terug kan vinden wat de hoeveelheid extra pk's zijn die er per mogelijkheid bij benadering bijkomen.
Ik snap het wel maar begrijp het niet!
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: tuning
bij een gewone tuning van een AJT zonder aanpassingen,
kun je rekenen van 88 naar 113 pk en een koppel van 195 naar 240 Nm,
en dat zonder roeten..
Met een kleine ACV interkoeler kun je richting de 118-120 pk gaan en een koppel van 250 Nm onder roeten.
Wil je meer? Denk dan aan je versnellingsbak :alarm
kun je rekenen van 88 naar 113 pk en een koppel van 195 naar 240 Nm,
en dat zonder roeten..
Met een kleine ACV interkoeler kun je richting de 118-120 pk gaan en een koppel van 250 Nm onder roeten.
Wil je meer? Denk dan aan je versnellingsbak :alarm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...