Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vw lt
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
vw lt
ik zou graag vergroten van wagen,voor mijn werk
ik heb iets nodig waar ik meer en zwaarder materiaal kan trekken..
dus ,heb ik zo al opzoek geweest ....
ik heb naar usa cars gekeken ...v8 5700cc 280pk..daar kan ik en zwaare aangangwagen met sleuren
maar probleem is bij die mannen dat de versnellings bak snel naar de soep draai...of ben ik mis
en ik heb ook gekeken naar vw lt 25tdi.ik moet er toch 3ton met kunnen trekken.
zijn het de zelfde motors als in de transporters!!!dat in de lt licht
ik had graag wat info van jullie
ik heb iets nodig waar ik meer en zwaarder materiaal kan trekken..
dus ,heb ik zo al opzoek geweest ....
ik heb naar usa cars gekeken ...v8 5700cc 280pk..daar kan ik en zwaare aangangwagen met sleuren
maar probleem is bij die mannen dat de versnellings bak snel naar de soep draai...of ben ik mis
en ik heb ook gekeken naar vw lt 25tdi.ik moet er toch 3ton met kunnen trekken.
zijn het de zelfde motors als in de transporters!!!dat in de lt licht
ik had graag wat info van jullie
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: vw lt
misschien wel,want ik trek wekelijks bijna 3ton met het busje,
ik moet er wel bij zeggen ,het lukt zeer goed.toch voor en 2.4d
maar probleem is ,de remmen als ik 110km/h rij,en ik moet kort remmen.
moet ik HARD op de rem duwen.en dat vind ik niet zo gezond
als het zo ver is ,zal ik hem wel missen.
want ik rij er inorm graag mee.
en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten
en dat met 380000km
die motoren zijn bere sterk.
ik moet er wel bij zeggen ,het lukt zeer goed.toch voor en 2.4d
maar probleem is ,de remmen als ik 110km/h rij,en ik moet kort remmen.
moet ik HARD op de rem duwen.en dat vind ik niet zo gezond
als het zo ver is ,zal ik hem wel missen.
want ik rij er inorm graag mee.
en hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten
en dat met 380000km
die motoren zijn bere sterk.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vw lt
Ik heb een LT gehad met een 2.8tdi 4 cilinder
Erg tevreden erover geweest in die 8 jaar dat ik h'm had
Lekker rauw blok, sterke koppeling
Dus niet dat flauwe gevoel alsof je in een personen wagen zit te koppelen
Ideaal voor zware karren en dergelijke.
RickyT5 heeft een 5pitter LT, die kan je even checken voor zijn ervaringen.
Een Amerikaan is wel leuk maar een LT is praktischer, sowieso qua onderhoud
Erg tevreden erover geweest in die 8 jaar dat ik h'm had
Lekker rauw blok, sterke koppeling
Dus niet dat flauwe gevoel alsof je in een personen wagen zit te koppelen
Ideaal voor zware karren en dergelijke.
RickyT5 heeft een 5pitter LT, die kan je even checken voor zijn ervaringen.
Een Amerikaan is wel leuk maar een LT is praktischer, sowieso qua onderhoud
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vw lt
Ik heb met 110/120 een klapband gehad met mijn schamelwagen, en dat was op de vooras en over de 3,5 ton gewichtmatje86 schreef:110 met een 3 tons aanhanger?
spoort u wel
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: vw lt
Gelukkig nooit schade's gemaakt.matje86 schreef:en nog nooit een ongeluk gehad waarbij iemand letsel op liep
ik mag dinsdag weer voor de EHBO krijgen we weer van die mooie beelden te zien
Uiteraard is het eigenlijk totale maar goed.
Als je 2600 km voor de boeg heb dan ga je toch stiekem harder en harder rijden
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: vw lt
wel en geremde aanganger
matje86 schreef:110 met een 3 tons aanhanger?
spoort u wel
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: vw lt
ik rij min 700km per dag met zo en aangang wagen.en ik vervoer water.dus dat duwd redelijk hard...
maar je moet wel geen overbodige risico's nemen
ik rij vooral s'nachts geen verkeer... dan kan ik iets harder gaan
maar je moet wel geen overbodige risico's nemen
ik rij vooral s'nachts geen verkeer... dan kan ik iets harder gaan
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: vw lt
Opletten met USA pick-ups en jeeps , ik heb onlangs ergens gelezen op 4x4 forums dat je tegenwoordig met de nieuwe wetgeving in Belgie niet zo makkelijk meer zware aanhangers kan trekken met de dikke Ami's .TRANSPRTER schreef:ik zou graag vergroten van wagen,voor mijn werk
ik heb iets nodig waar ik meer en zwaarder materiaal kan trekken..
dus ,heb ik zo al opzoek geweest ....
ik heb naar usa cars gekeken ...v8 5700cc 280pk..daar kan ik en zwaare aangangwagen met sleuren
maar probleem is bij die mannen dat de versnellings bak snel naar de soep draai...of ben ik mis
en ik heb ook gekeken naar vw lt 25tdi.ik moet er toch 3ton met kunnen trekken.
zijn het de zelfde motors als in de transporters!!!dat in de lt licht
ik had graag wat info van jullie
Een Dodge Ram mag in Belgie blijkbaar veel minder trekken dan in de USA Hij KAN uiteraard véél meer aan , maar op papier volgens de keuring tegenwoordig niet meer . Het hoge eigen gewicht van de Ami's zijn dan een nadeel ...
Hier is een voorbeeld van een Dodge Ram 5,7 Hemi 4x4 :
Tarra (massa rijklaar voertuig) : 2800 kg
MTM (maximale toegelaten massa) : 3085 kg
MTM sleep : 6085 kg
MTSM zonder rem : 450 kg
MTSM met oplooprem : 3000 kg
Nuttig laadvermogen (MTM-Tarra-75kg) : 210 kgAantal plaatsen : 4+1
Dus die dikke RAM mag "slechts" 3000kg trekken .
En als je dan gaat vergelijken : een 30 jaar oude Land Rover met een 2,25L 4 cylindertje erin mag dan weer de volle 3,5ton trekken ...
Voor je een Amerikaan gaat kopen , ga u dan zeker informeren !
En een LT mag ook geen 3ton trekken , misschien wel als je een LT46 vind maar dan is het geen lichte vracht meer , en moet je een CE rijbewijs hebben , en moet er ook een begrenzer op . De lichtere versie (LT28 , LT35 enz mogen ook maar zoveel als een Transporter trekken ...)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: vw lt
Waarom monteer je er geen Ferodo DS2500 remblokken en Zimmermann gesinterde remschijven?
En als remvloeistof DOT 5.1. Dat kan een vele hogere temperatuur aan.
Dat heeft veel meer rempower dan standaard remblokken. En dit blijft remmen, al zijn ze bloedheet.
Je moet ze wel uitzoeken op de vorm van je remblokken, want de documentatie van Federal Mugol is verre van kompleet.
Heb jij rondom schijven op je T4?
IK heb achter op mijn '97 T4-TDI de FCP-660 gemonteerd. Die passen zo uit de doos. Terwijl er Mercedes-Saab-BMW opstaat.
Voor ben ik er nog niet helewmaal uit FCP-590H of FCP1765H, Plaatjes kijken en de diktes vergelijken, dan kom je eruit.
Ik weet het, het is een hele uitzoekerij, maar het resultaat maakt meer dan goed.
Slechte technische documentatie, maar Oooooohhhh wat remt dit spul. Niet echt goedkoop maar dan heb je wel iets goeds.
Fine Line imports in Almere, was toch min of meer de goedkoopste.
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kan dit ervoor zorgen dat je T4 toch nog houdt. Deze remblokken kunnen jouw zware ahw wel aan.
En als remvloeistof DOT 5.1. Dat kan een vele hogere temperatuur aan.
Dat heeft veel meer rempower dan standaard remblokken. En dit blijft remmen, al zijn ze bloedheet.
Je moet ze wel uitzoeken op de vorm van je remblokken, want de documentatie van Federal Mugol is verre van kompleet.
Heb jij rondom schijven op je T4?
IK heb achter op mijn '97 T4-TDI de FCP-660 gemonteerd. Die passen zo uit de doos. Terwijl er Mercedes-Saab-BMW opstaat.
Voor ben ik er nog niet helewmaal uit FCP-590H of FCP1765H, Plaatjes kijken en de diktes vergelijken, dan kom je eruit.
Ik weet het, het is een hele uitzoekerij, maar het resultaat maakt meer dan goed.
Slechte technische documentatie, maar Oooooohhhh wat remt dit spul. Niet echt goedkoop maar dan heb je wel iets goeds.
Fine Line imports in Almere, was toch min of meer de goedkoopste.
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kan dit ervoor zorgen dat je T4 toch nog houdt. Deze remblokken kunnen jouw zware ahw wel aan.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 08 okt 2009, 22:29
Re: vw lt
heb juist maar vooraan remschijven,achteraan is het trommel....
Geert G schreef:Waarom monteer je er geen Ferodo DS2500 remblokken en Zimmermann gesinterde remschijven?
En als remvloeistof DOT 5.1. Dat kan een vele hogere temperatuur aan.
Dat heeft veel meer rempower dan standaard remblokken. En dit blijft remmen, al zijn ze bloedheet.
Je moet ze wel uitzoeken op de vorm van je remblokken, want de documentatie van Federal Mugol is verre van kompleet.
Heb jij rondom schijven op je T4?
IK heb achter op mijn '97 T4-TDI de FCP-660 gemonteerd. Die passen zo uit de doos. Terwijl er Mercedes-Saab-BMW opstaat.
Voor ben ik er nog niet helewmaal uit FCP-590H of FCP1765H, Plaatjes kijken en de diktes vergelijken, dan kom je eruit.
Ik weet het, het is een hele uitzoekerij, maar het resultaat maakt meer dan goed.
Slechte technische documentatie, maar Oooooohhhh wat remt dit spul. Niet echt goedkoop maar dan heb je wel iets goeds.
Fine Line imports in Almere, was toch min of meer de goedkoopste.
http://www.fineline-imports.nl/ferodo-remblokken-cq665/" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien kan dit ervoor zorgen dat je T4 toch nog houdt. Deze remblokken kunnen jouw zware ahw wel aan.