Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hoe behoor een dynamo te zitte??

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
freekdesurfer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:52

hoe behoor een dynamo te zitte??

Bericht door freekdesurfer »

ik heb een t4 1.9d uit 1991
alleen de knutselaar waar ik de bus van gekocht heb heefd de dynamo met twee steune vast gemaak om de riem op spanning te krijg nu is mijn vraag heefd iemand toevallig een foto of een goed uitleg van hoe hij behoor te zitte zodat ik hem weer netjes kan maken.

gr freek
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: hoe behoor een dynamo te zitte??

Bericht door Harm »

Freek,

Op deze Duitse site staat zo'n beetje alles wat er te weten is over de dynamo (Lichtmaschine).

Misschien is de taal een probleem maar wanneer je een paar pagina's naar beneden scrolt zie je een paar foto's die laten zien hoe de dynamo aan het motorblok zit en hoe je de aandrijfriem moet spannen.
Er worden verschillende uitvoeringen getoond. In sommige gevallen wordt de riem op spanning gebracht door het verstellen van de dynamo zelf. Bij andere versies zit de dynamo vast en wordt er een aparte riemspanner toegepast

http://www.t4-wiki.de/wiki/Lichtmaschine" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
freekdesurfer
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2011, 15:52

Re: hoe behoor een dynamo te zitte??

Bericht door freekdesurfer »

hmmm geen van alle dingen die er in staan is van toepassing of lijk op mijn motor:(

zal van het weekend ff kijken of ik er een foto van kan maken meschien dat iemdan dan gelijk kan zeggen van dat hoor zo en zo

gr freek
Plaats reactie