Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 voorraam scheurd
t5 voorraam scheurd
nou is mijn voorraam gescheurd
een heel dun lijntje van boven af vlak bij mijn antene
nou heb ik eens rond gevraagd en dat schijnt vaak voor tekomen bij een t5
is dit garantie
een heel dun lijntje van boven af vlak bij mijn antene
nou heb ik eens rond gevraagd en dat schijnt vaak voor tekomen bij een t5
is dit garantie
haastige spoed altijd goed
- Evert-Jan (T5 180)
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
- Locatie: Gelderland
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Uitlaat , banden, accu en ruiten vallen voor zover ik weet niet onder de garantie.
Het is vaker besproken dat een voorruit van een T5 is gescheurd.
Lijkt me trouwens sterk dat hij er onder spanning is ingezet zoals wel eens is gezegd.
Ruitenkit is vooral de eerste uren na het plakken flexibel en dan heeft de ruit tijd om te "zetten"
Ik denk toch dat je er een steentje tegen aan hebt gehad.
Het is vaker besproken dat een voorruit van een T5 is gescheurd.
Lijkt me trouwens sterk dat hij er onder spanning is ingezet zoals wel eens is gezegd.
Ruitenkit is vooral de eerste uren na het plakken flexibel en dan heeft de ruit tijd om te "zetten"
Ik denk toch dat je er een steentje tegen aan hebt gehad.
Zit wel degenlijk verschil in ruitenkit. Er zijn bedrijven die erg stugge kit gebruiken waardoor er dus meer spanning op staat. Tevens zijn de ruiten van de nieuwe VW modellen dusdanig dun aan het worden dat ze ook steeds minder sterk worden. Ruiten van bv een Vivaro of Ducato zijn dikken dan die van een T5
T4 2.5TDI 88pk 1999
- sam the glassman
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:28
- Locatie: tilburg
scheur
ook bij de vivaro en ducato komt veel ruitschade voor. heeft meer temaken met lading en torsie op de carosserie.
vervang dagelijks 5 tot 10 ruiten en ook zeer veel van vw t5 en caddy.
spontaan scheuren komt wel eens voor maar meestal is er wel sprake van een kleine inslag van een steentje. bij drempels of rotondes komt er veel spanning op de koets en omdat de ruit voortaan een dragend deel is word de spanning ook overgedragen naar de ruit.
er zijn inderdaad veel verschillende kit soorten maar deze mag geen oorzaak zijn.

vervang dagelijks 5 tot 10 ruiten en ook zeer veel van vw t5 en caddy.

spontaan scheuren komt wel eens voor maar meestal is er wel sprake van een kleine inslag van een steentje. bij drempels of rotondes komt er veel spanning op de koets en omdat de ruit voortaan een dragend deel is word de spanning ook overgedragen naar de ruit.

er zijn inderdaad veel verschillende kit soorten maar deze mag geen oorzaak zijn.

Re: scheur
Weet niet of je zo blij moet wezen met een boel T5 en ( nieuwe Caddy's ). Die dingen liggen soms zo akelig dicht op de carosserie dat er geen mes of snaartje tussendoor kan en dan werken ze ook nog eens met erg stijve kit.sam the glassman schreef:
vervang dagelijks 5 tot 10 ruiten en ook zeer veel van vw t5 en caddy.![]()
er zijn inderdaad veel verschillende kit soorten maar deze mag geen oorzaak zijn.
Een stijve kit soort mag inderdaad niet de oorzaak zijn, maar kan wel een eventuele barst verergeren. Een iets minder stijve kit heeft dan ook mij voorkeur
T4 2.5TDI 88pk 1999
- sam the glassman
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:28
- Locatie: tilburg
geen probleem
ik doe graag caddy en t5 is geen enkel probleem heb ze ook zo gedaan.
als je iets vaak doet gaat het makelijk natuurlijk.
de eerst serie t5 uit 2003 en 2004 hebben inderdaad een hardere kit plaatsze zelf terug met een zachtere kit.
:alarm

als je iets vaak doet gaat het makelijk natuurlijk.

de eerst serie t5 uit 2003 en 2004 hebben inderdaad een hardere kit plaatsze zelf terug met een zachtere kit.
:alarm

re
Hey Glassman, klopt, maar er zijn ook T4-s met een hoogmoduul. En de nieuwe caddy, ze zijn wel te doen, maar die antenne daar hadden ze wat beter over na moeten denken. Daar wordt je niet vrolijk van. En wat mij opvalt is dat de T5 en de nieuwe Caddy's over het algemeen scheef gemonteerd zijn af fabriek. Ze liggen meestal te ver op links of rechts.
Gr, Jan.
Gr, Jan.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
Re: re
helemaal met je eens. De antenne van de nieuwe caddy is echt waardeloos. Waarom niet gewoon zoals bij een T4 of een nieuwe Vito. En als je dan weer eens een caddy hebt waar nog geen snaartje tussen door kan word ik echt niet blij. ook al doen we die dingen een paar keer per week. Wat dat betreft kan het bij VW wel wat handigerStimpy schreef:Hey Glassman, klopt, maar er zijn ook T4-s met een hoogmoduul. En de nieuwe caddy, ze zijn wel te doen, maar die antenne daar hadden ze wat beter over na moeten denken. Daar wordt je niet vrolijk van. En wat mij opvalt is dat de T5 en de nieuwe Caddy's over het algemeen scheef gemonteerd zijn af fabriek. Ze liggen meestal te ver op links of rechts.
Gr, Jan.
T4 2.5TDI 88pk 1999
hey glasman
kan jij ook glazen panelen leveren voor acher de cabine aan beide zijde
van mijn t5 moet wel glas zijn
en zo ja :nouwatkostdat :hebbeuh
theo
kan jij ook glazen panelen leveren voor acher de cabine aan beide zijde
van mijn t5 moet wel glas zijn
en zo ja :nouwatkostdat :hebbeuh
theo
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!