Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Precies.
Omdat auto's tegenwoordig standaard uitgerust zijn met ABS
Omdat auto's tegenwoordig standaard uitgerust zijn met ABS
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
- Locatie: Hengelo(o)
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Okay mannen als eerst effe bedankt voor alle input! Thanks!
Ok pompend remmen met abs is misschien wat overbodig maar het mag niet wegnemen dat je pedaal gewoonweg niet zo hard moet worden dat het bijna geen goede funktie meer heeft!
Ik rijd geregeld een andere auto maar dezen hebben dat niet!
Hebben jullie het al eens geprobeeerd?? Moet je eens doen!
Zeg maar je rijd 0ng 80Km p/u en dan effe snel remmen de eerste keer gauw nog een keer en de auto niet echt laten remmen en dan nog eens snel krachtig aan pulsen en dan nog eens remmen!
De rem wordt hard en zit heel hogg! Zoals eerder gezegd ,als waneer je gesleept wordt en het contact staat uit!
De CC is uitgevallen nadat ze de rembekrachtiger hebben geplaatst. Het kan dus wel met montage te maken hebben denk ik! Heeft het tot gisteren(zaterdag) altijd perfect gedaan!
Stekkertje? Zekering? of wat anders?
Thanks MK
Ok pompend remmen met abs is misschien wat overbodig maar het mag niet wegnemen dat je pedaal gewoonweg niet zo hard moet worden dat het bijna geen goede funktie meer heeft!
Ik rijd geregeld een andere auto maar dezen hebben dat niet!
Hebben jullie het al eens geprobeeerd?? Moet je eens doen!
Zeg maar je rijd 0ng 80Km p/u en dan effe snel remmen de eerste keer gauw nog een keer en de auto niet echt laten remmen en dan nog eens snel krachtig aan pulsen en dan nog eens remmen!
De rem wordt hard en zit heel hogg! Zoals eerder gezegd ,als waneer je gesleept wordt en het contact staat uit!
De CC is uitgevallen nadat ze de rembekrachtiger hebben geplaatst. Het kan dus wel met montage te maken hebben denk ik! Heeft het tot gisteren(zaterdag) altijd perfect gedaan!
Stekkertje? Zekering? of wat anders?
Thanks MK
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Ik snap deze manier van remmen niet,Atlantis111Kw schreef:Okay mannen als eerst effe bedankt voor alle input! Thanks!
Ok pompend remmen met abs is misschien wat overbodig maar het mag niet wegnemen dat je pedaal gewoonweg niet zo hard moet worden dat het bijna geen goede funktie meer heeft!
Ik rijd geregeld een andere auto maar dezen hebben dat niet!
Hebben jullie het al eens geprobeeerd?? Moet je eens doen!
Zeg maar je rijd 0ng 80Km p/u en dan effe snel remmen de eerste keer gauw nog een keer en de auto niet echt laten remmen en dan nog eens snel krachtig aan pulsen en dan nog eens remmen!
De rem wordt hard en zit heel hogg! Zoals eerder gezegd ,als waneer je gesleept wordt en het contact staat uit!
De CC is uitgevallen nadat ze de rembekrachtiger hebben geplaatst. Het kan dus wel met montage te maken hebben denk ik! Heeft het tot gisteren(zaterdag) altijd perfect gedaan!
Stekkertje? Zekering? of wat anders?
Thanks MK
Je vliegt dan toch ook iedere keer zelf in de gordels?
Volgens mij is een keer trappen toch genoeg?
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Zitten de pedaalsensoren er wel, of zijn die wel mee over gezet?Atlantis111Kw schreef:
De CC is uitgevallen nadat ze de rembekrachtiger hebben geplaatst. Het kan dus wel met montage te maken hebben denk ik! Heeft het tot gisteren(zaterdag) altijd perfect gedaan!
Stekkertje? Zekering? of wat anders?
Thanks MK
Zijn ze wel aangesloten ?
Eenvoudig te checken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
- Locatie: Hengelo(o)
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Hallo mannen hier het resultaat!
- 1e. ABS heeft niks te maken met de funktionaliteit van het remmen! Das puur bij een noodingreep dat die gaat werken en als je wielen drijgen te gaan slippen!
Je moet gewoon kunnen remmen danwel pompend danwel in 1 keer of 2 keer!
-2e, Het leek inderdaad op een vacuumtekort !! Niet door de pomp. Het blijkt dat de T4 dit heeft vanwege het beperkte voorraad in je buffer! Je Zwarte pot is je bekrachtiger maar ook je voorraadtankje(buffer) Na ong 6 keer redelijk krachtig pulserend remmen gebeurt dit ook bij andere T4 auto blijkt bekend te zijn.
-3e ,Na een controle bleek (hou je vast) een haarscheurtje net bij de tuit van de vacuumpomp in de vacuumslang te zitten! over een lengte van ong 1 cm en een 2e scheurtje van ong 0,5 cm.
Dit zou dus alles verklaren! Na heel lang zoeken in het mega magazijn geen vacuumslang! a €26 Euro
Niet in Duitsland. Niet in Nederland Hengelo, Enschede en bij andere Collega's (MAN Gorritzlehner) Alles in Backorder!! Kan 2 dagen duren maar ook 2 maand! Over 1,5 Week ga ik naar Turkije! Tjaaa.....
Een reparatie setje (stukje slang met 2 klemmen ertussen)van een VW POLO bracht uitkomst! a € 2,20 Euro
En ja hoor effe testen en het was voor 70% mucho bettero dan daarvoor maar lees dit verder bij punt 2 Hij remde nog veel beter alleen na 6 a 7 keer snel remmen kon je het nog merken maar dat is niet meer zo erg!!
-4e,( Heb ook een stukje hierover geschreven voor Truusje over haar gloeilampje en CC) -De cruise control de volgende dag (vandaag) ook maar even na laten kijken!
Gisterenavond..... heb ik dus bij mijn garage alles laten uitlezen en hadden we een melding van de remschakelaartje! Deze werd vervangen maar is nog steeds niet goed!
Alle kabeltjes nagechecked, alle slangetjes en nogmaals de schakelaars op en aan de pedalen, een foutcode gewist maar nog niet willen werken he.
Ben uiteindelijk bij de professional geweest VW Dealer Huiskes Kokkeler en daar achter de apparatuur!
Alles werkte naar behoren
Maar nu komt het!.... De schakelaars van de rem(blauwe en zwarte) moeten op een bepaalde manier werken! Dit kunnen zij zien dmv 1tjes en nulletjes!
De schakelaars moeten samen een voorwaarde vormen bijv 2 nulletjes of 2 eentjes dan werkt je CC weer! in mijn geval moesten er 2 nulletjes op het scherm zijn. En samen bij het bedienen met een fraktie tijd verschil worden het 1 tjes!
Nadat dit goed was afgesteld op het schakelaartje(je kunt het moment nl instellen van de verende pin) was het goed! NU WERKT HET WEER!! HOERA, HOERA!HOERA.
-5e Er was tevens een soort van snerpende luchtontsnappende sis geluid als ik optrok in de 2 en 3. Ik kon dit goed horen, mijn garage niet!
Er was duidelijk een bijgeluid achter de bekrachtiger, Zeer storend!! Ik kon het niet vinden maar dit hoorde niet!
Ik zeg: hoort er geen pakking of een soort van kit achter!???????????
We halen het los!! Okay dat was het! De pakking of rubber seal die er achterop hoort te zitten was verschoven en niet goed dicht dus!!
Dichtgemaakt!!
NU IS ALLES NAAR TEVREDENHEID!! BUITEN DAT RARE RAMMELTJE NOG STEEDS HAHAHA LOL
IK HOOP DAT IK HET E.E.A DUIDELIJK UITGELEGD IS EN DAT JULLIE ER WAT AAN HEBBEN!! ANDERS ,JUST ASK!!
ALLEMAAL NOGMAALS BEDANKT VOOR ALLE INPUT!
MUSTAFA K
- 1e. ABS heeft niks te maken met de funktionaliteit van het remmen! Das puur bij een noodingreep dat die gaat werken en als je wielen drijgen te gaan slippen!
Je moet gewoon kunnen remmen danwel pompend danwel in 1 keer of 2 keer!
-2e, Het leek inderdaad op een vacuumtekort !! Niet door de pomp. Het blijkt dat de T4 dit heeft vanwege het beperkte voorraad in je buffer! Je Zwarte pot is je bekrachtiger maar ook je voorraadtankje(buffer) Na ong 6 keer redelijk krachtig pulserend remmen gebeurt dit ook bij andere T4 auto blijkt bekend te zijn.
-3e ,Na een controle bleek (hou je vast) een haarscheurtje net bij de tuit van de vacuumpomp in de vacuumslang te zitten! over een lengte van ong 1 cm en een 2e scheurtje van ong 0,5 cm.
Dit zou dus alles verklaren! Na heel lang zoeken in het mega magazijn geen vacuumslang! a €26 Euro
Niet in Duitsland. Niet in Nederland Hengelo, Enschede en bij andere Collega's (MAN Gorritzlehner) Alles in Backorder!! Kan 2 dagen duren maar ook 2 maand! Over 1,5 Week ga ik naar Turkije! Tjaaa.....
Een reparatie setje (stukje slang met 2 klemmen ertussen)van een VW POLO bracht uitkomst! a € 2,20 Euro
En ja hoor effe testen en het was voor 70% mucho bettero dan daarvoor maar lees dit verder bij punt 2 Hij remde nog veel beter alleen na 6 a 7 keer snel remmen kon je het nog merken maar dat is niet meer zo erg!!
-4e,( Heb ook een stukje hierover geschreven voor Truusje over haar gloeilampje en CC) -De cruise control de volgende dag (vandaag) ook maar even na laten kijken!
Gisterenavond..... heb ik dus bij mijn garage alles laten uitlezen en hadden we een melding van de remschakelaartje! Deze werd vervangen maar is nog steeds niet goed!
Alle kabeltjes nagechecked, alle slangetjes en nogmaals de schakelaars op en aan de pedalen, een foutcode gewist maar nog niet willen werken he.
Ben uiteindelijk bij de professional geweest VW Dealer Huiskes Kokkeler en daar achter de apparatuur!
Alles werkte naar behoren
Maar nu komt het!.... De schakelaars van de rem(blauwe en zwarte) moeten op een bepaalde manier werken! Dit kunnen zij zien dmv 1tjes en nulletjes!
De schakelaars moeten samen een voorwaarde vormen bijv 2 nulletjes of 2 eentjes dan werkt je CC weer! in mijn geval moesten er 2 nulletjes op het scherm zijn. En samen bij het bedienen met een fraktie tijd verschil worden het 1 tjes!
Nadat dit goed was afgesteld op het schakelaartje(je kunt het moment nl instellen van de verende pin) was het goed! NU WERKT HET WEER!! HOERA, HOERA!HOERA.
-5e Er was tevens een soort van snerpende luchtontsnappende sis geluid als ik optrok in de 2 en 3. Ik kon dit goed horen, mijn garage niet!
Er was duidelijk een bijgeluid achter de bekrachtiger, Zeer storend!! Ik kon het niet vinden maar dit hoorde niet!
Ik zeg: hoort er geen pakking of een soort van kit achter!???????????
We halen het los!! Okay dat was het! De pakking of rubber seal die er achterop hoort te zitten was verschoven en niet goed dicht dus!!
Dichtgemaakt!!
NU IS ALLES NAAR TEVREDENHEID!! BUITEN DAT RARE RAMMELTJE NOG STEEDS HAHAHA LOL
IK HOOP DAT IK HET E.E.A DUIDELIJK UITGELEGD IS EN DAT JULLIE ER WAT AAN HEBBEN!! ANDERS ,JUST ASK!!
ALLEMAAL NOGMAALS BEDANKT VOOR ALLE INPUT!
MUSTAFA K
- René
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Waarschijnlijk zijn de schakelaars volledig ingedrukt. Rempedaal indrukken en beide schakelaars uittrekken. Als je het rempedaal nu loslaat zet de schakelaar zichzelf en functioneert alles weer.
Rene
Rene
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
@ MUSTAFA..Atlantis111Kw schreef: -3e ,Na een controle bleek (hou je vast) een haarscheurtje net bij de tuit van de vacuumpomp in de vacuumslang te zitten! over een lengte van ong 1 cm en een 2e scheurtje van ong 0,5 cm.
Ik heb een soort gelijk probleem.. en voordat ik bezig ga met de rembekrachtiger zou ik ook graag op onderzoek gaan naar dit slangetje..
Maar waar zit die slang en hoe heb je deze getest..
Tinus
Laatst gewijzigd door Tinus op 27 jul 2011, 22:35, 2 keer totaal gewijzigd.
T4 California Event 2.5TDI 2002
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Jammer, dat de specialisten daar niet achter kwamen!Egbert&Manon schreef:Daarom denk ik nog steeds dat je toch ergens een vacuumslangetje hebt met een scheurtje/beschadiging.
Vervangen is simpel en goedkoop!
Egbert
Gelukkig is het weer in orde
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
- Locatie: Hengelo(o)
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
@ Egbert ... Ja dat vond ik dus ook!!
Heb hier ook al een discussie met ze over gehad!
Dit hebben de specialisten weer professioneel gecompenseerd met fikse korting op arbeidsloon!
Natuurlijk was het al een paar keer genoemd door anderen maar ik moet zeggen dat het ook niet goed zichtbaar was!
@ Tinus....Ik heb de rembekrachtiger volgens de VW Dealer Huiskes wel goed aan gedaan om deze te vervangen.
Waarom? Omdat ik af en heel af en toe binnen in de "cockpit" bij de rempedalen een sissend of fluitend geluid hoorde en als ik het rempedaal maar effe aantikte was het weg en dat is 100% de rembekrachtiger!
Als je de beschermkap los haalt aan de onderkant en je kijkt bij de vacuumpomp (als je er recht onder staat met het stuur links zit het iets uit het midden rechts!) dit is een hard "glimmend"slangetje en deze zit aan de tuit en daar kan een scheurtje in zitten.
Zie ook deze topic:
viewtopic.php?f=2&t=31548" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Mustafa K
Heb hier ook al een discussie met ze over gehad!
Dit hebben de specialisten weer professioneel gecompenseerd met fikse korting op arbeidsloon!
Natuurlijk was het al een paar keer genoemd door anderen maar ik moet zeggen dat het ook niet goed zichtbaar was!
@ Tinus....Ik heb de rembekrachtiger volgens de VW Dealer Huiskes wel goed aan gedaan om deze te vervangen.
Waarom? Omdat ik af en heel af en toe binnen in de "cockpit" bij de rempedalen een sissend of fluitend geluid hoorde en als ik het rempedaal maar effe aantikte was het weg en dat is 100% de rembekrachtiger!
Als je de beschermkap los haalt aan de onderkant en je kijkt bij de vacuumpomp (als je er recht onder staat met het stuur links zit het iets uit het midden rechts!) dit is een hard "glimmend"slangetje en deze zit aan de tuit en daar kan een scheurtje in zitten.
Zie ook deze topic:
viewtopic.php?f=2&t=31548" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Mustafa K
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Dat gesis had je een tijdje geleden al aangegeven:
viewtopic.php?f=2&t=32464&p=223298#p223298" onclick="window.open(this.href);return false;
Op T4 wiki wordt het goed uitgelegd in het duits.....
viewtopic.php?f=2&t=32464&p=223298#p223298" onclick="window.open(this.href);return false;
Op T4 wiki wordt het goed uitgelegd in het duits.....
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
-2e, Het leek inderdaad op een vacuumtekort !! Niet door de pomp. Het blijkt dat de T4 dit heeft vanwege het beperkte voorraad in je buffer! Je Zwarte pot is je bekrachtiger maar ook je voorraadtankje(buffer) Na ong 6 keer redelijk krachtig pulserend remmen gebeurt dit ook bij andere T4 auto blijkt bekend te zijn.
wellicht snappen mensen nu,
dat ik een brakebooster er in gezet heb ?
Na 32 haarspeldbochten op 4,3 kilometer remde hij nog steeds goed
(Lysebotn in Noorwegen)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Ik hoor bij mijn bus geen gesis o.i.d. alleen de pedaal is soms hard na een paar keer remmen..?Atlantis111Kw schreef: @ Tinus....Ik heb de rembekrachtiger volgens de VW Dealer Huiskes wel goed aan gedaan om deze te vervangen.
Waarom? Omdat ik af en heel af en toe binnen in de "cockpit" bij de rempedalen een sissend of fluitend geluid hoorde en als ik het rempedaal maar effe aantikte was het weg en dat is 100% de rembekrachtiger!
Als je de beschermkap los haalt aan de onderkant en je kijkt bij de vacuumpomp (als je er recht onder staat met het stuur links zit het iets uit het midden rechts!) dit is een hard "glimmend"slangetje en deze zit aan de tuit en daar kan een scheurtje in zitten.
Zie ook deze topic:
viewtopic.php?f=2&t=31548" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Mustafa K
Het is dus deze donker aangegeven slang die geheel nagekeken moet worden?
Hier kun je toch ook van de bovenkant bij door de radiateur te kantelen of zit ik op de verkeerde plaats te zoeken?
T4 California Event 2.5TDI 2002
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Dat kantelen kan bij de jongere T4's niet meer.
Jij hebt waarschijnlijk nog een rembooster met 1 membraam Tinus.
De tdi's hebben een dubbel membraam en iets meer "vacuumopslag".
Als je na een minuutje draaien de motor uitzet en die slang uit de rembooster trekt, moet je nog een beetje vacuum hebben.
Heb je dat niet, dan kun je al iets uitsluiten.
Jij hebt waarschijnlijk nog een rembooster met 1 membraam Tinus.
De tdi's hebben een dubbel membraam en iets meer "vacuumopslag".
Als je na een minuutje draaien de motor uitzet en die slang uit de rembooster trekt, moet je nog een beetje vacuum hebben.
Heb je dat niet, dan kun je al iets uitsluiten.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Kantelen van de radiateur is toch handig hoor.. raar dat ze dat er af gehaald hebben..
Als ik na een minuut de motor laat draaien geen vacuum dan heb wil zeggen dat de slang mogelijk lek is?
Als ik na een minuut de motor laat draaien geen vacuum dan heb wil zeggen dat de slang mogelijk lek is?
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Heb ik weer...Rembekrachtiger??
Ja inderdaad,Tinus schreef:Kantelen van de radiateur is toch handig hoor.. raar dat ze dat er af gehaald hebben..
Als ik na een minuut de motor laat draaien geen vacuum dan heb wil zeggen dat de slang mogelijk lek is?
en de vier overgangen zijn dan de mogelijke daders..
Wat je ook kan doen is even een vaccuümslang of dikke brandstofslang kopen,
die rechtstreeks op je vacuümpomp en op je rembekrachtiger steken en testen.
Is het dan wel goed,
dan weet je zeker dat het in je slang zit.
Gewapende tuinslang kan ook wel voor test doeleinden..
Is het dan nog niet goed,
dan zou ik de vacuümpomp gaan verdenken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...