Hallo T4liefhebbers,
Mijn T4 heeft syncroaandrijving. Deze is kapot en is uitgeschakeld doordat de lange aandrijfas, die van voren naar achteren loopt, is verwijderd. Ik rijd zo (alleen door de voorwielen aangedreven) al een jaar naar volle tevredenheid.
Nu wil ik de syncroaandrijving eronderuit halen om laten te reviseren maar toch wil ik blijven rijden. Er zitten aan de syncroaandrijving aandrijfassen naar de beide achterwielen. Deze moet ik ook verwijderen. Nu het probleem: kan ik deze assen zo maar weghalen. De ene specialist zegt ja, de ander zegt nee.
Wie kan mij hierin adviseren.
Bij voorbaat hartelijk dank
Mario Laheij
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
syncroprobleem
Re: syncroprobleem
Dat zal ervan afhangen waar de centrale bout die de wiellagers op spanning houdt in geschroefd zit. Bij een niet-syncro zit er ipv de assen, een schijf, al dan niet met ribbels voor de ABS. Ik vermoed dat bij een syncro die bouten in de aandrijfassen zitten. Misschien kan je met enkele stukken van de sloop die assen tijdelijk vervangen.
Re: syncroprobleem
Hallo Mario,
Dat kan gewoon, je kan de achterste aandrijfassen vervangen (tijdelijk) voor de bouten en platen (schijven) van een NIET synchro, als je ABS hebt heb je de ABS platen (schijven) van een NIET synchro nodig.
Gewone platen met bouten heb ik voor je liggen.![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Dat kan gewoon, je kan de achterste aandrijfassen vervangen (tijdelijk) voor de bouten en platen (schijven) van een NIET synchro, als je ABS hebt heb je de ABS platen (schijven) van een NIET synchro nodig.
Gewone platen met bouten heb ik voor je liggen.
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Groet, Oskar.