Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schudden tussen de 50 km/h en de 85 km/h

vragen over de T5
Plaats reactie
Sniekers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:16
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Schudden tussen de 50 km/h en de 85 km/h

Bericht door Sniekers »

Hallo T5 Fans,

Ik sta op het punt een T5 multivan te kopen, maar bij de aflevering ( particulier gekocht) heb ik een laatste proefrit gemaakt om te zien of er in de tussentijd geen rare dingen gebeurd zijn, Gelukkig maar want de T5 begint tussen de 50 km/h en de 85 km/h te schudden in de hele auto, nee niet zoals een onbalans in de wielen maar eerder het gevoel van een aandrijf as die uit balans is. ik heb de koop nog ff uitgesteld tot het probleem is opgelost.

Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

M.V.G. Rob
roni T5
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:15
Locatie: Den Haag

Bericht door roni T5 »

Hallo Sniekers,
mogelijk heeft je bus in de kreukels gelegen en is weer snel gerepareerd
ik zou hem in iedergeval zo niet kopen en het wel door een goede garage laten uitvoeren (garantie)
met vriendelijke groet,
Rob
Sniekers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:16
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Bericht door Sniekers »

Hallo Roni,

We hebben de T5 gisteren bij een garage op de brug gehad en de T5 is schade vrij, maar de monteur denkt dat het aan de steekas ligt, en/of de binnenste homokineet, tevens lekt de kering waar de steekas de versnellingsbak ingaat. Ik heb ook op het duitse T5-forum gekeken en daar staat het probleem ook een paar keer vermeld, maar jammer genoeg geen oplossingen.

Ik heb met de verkoper afgesproken dat het probleem opgelost moet zijn voor ik de T5 koop.

Groet: Rob Sniekers
Gebruikersavatar
piet everts
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:45
Locatie: winsum

Bericht door piet everts »

hallo sniekers,ik weet niet of je een automaat hebt,maar die van mij is wel een automaat.
als ik rij heb ik ook een onbalans in de auto,zogauw ik het gas loslaat is dit afgelopen,ze hebben al andere software gemonteerd maar dit heeft niet geholpen voor de onbalans.hij schakelt nu wel anders
dinsdag maar weer heen.
die van mij is een caravelle highline automaat,174 pk. van maart 2006.
Sniekers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:16
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Bericht door Sniekers »

Hallo Piet,

In die auto die ik wil kopen ( multivan TDI 174 pk 6-bak schakel ), heb ik het zelfde probleem zoals jij het beschrijft, hij gaat Maandag waarschijnlijk naar de garage en die denken met 90% zekerheid te kunnen zeggen dat het de aandrijfas is incl de kering in de bak ( want die lekt in dit geval) toch vreemd bij een auto die maar 70.000 km op de teller heeft, in duitsland heb ik op het forum gelezen dat iemand het zelfde probleem heeft al na 4 maanden en 6700 km .

Ik houd je op de hoogte.

M.V.G. Rob Sniekers
Sniekers
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:16
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Bericht door Sniekers »

Opgelost!!!! :gekte

Inmiddels is het probleem met het schudden opgelost, en ik heb de T5 gekocht. het waren toch de aandrijfassen kompleet met homokineten, deze waren ingelopen (versleten bij 70.000 km) en hadden groeven in de homokineten, dit komt door de kracht van de 174PK motor zijn deze erin gesleten. De vorige eigenaar heeft deze laten maken anders wilde ik de auto niet kopen, was wel een duur geintje € 1100,- op precies te zijn (niet bij de dealer maar bij Autofit in brunssum die veel ervaring met de T5 heeft) ,maar dan zijn wel de linker en de rechter as vervangen, en de asjes die de overbrenging van de versnellingsbak naar de steekassen verbinden zijn vervangen. ik heb er inmiddels al 2500 km mee gereden en geen gekke dingen meer meegemaakt.

Met vriendelijke groet: Rob Sniekers
Plaats reactie