Hallo,
ik heb een vraag over het aansluiten van de cruisecontrol
ik ben in het bezit van een t4 tdi van 2000 met een acv motor.
heb hier laast een cruis control setje voor besteld en proberen aan te sluiten. de hendel was geen probleem, tot dat ik het stekkertje achter de relais kast op moest zoeken.
(Mn zoon is bezig met een opleiding niveau 4 motorvoertuigen 3e leer jaar, die er ook naar heeft gekeken)
we konden beide de stekker niet vinden.
Mn zoon kwam er achter dat er een paar kabels zaten die daar niet origineel hoorden.
die kabels waren 25 cm lang en zaten vast aan de orininele draden die van de kabelboom kwam. het zijn er 4.
de conclusie die ik daar uit trek is als volgt.
er heeft cruiscontrol opgezeten, die vorige eigenaar had niet dat kleine kabel boompje, heeft de orignele stekker bij de kabelboom er af geknipt, daar een paar draden aan geknutselt en dat vervolgens aan de schakelaar gemaakt.
nu is het opzich geen probleem om het hele systeem aan te sluiten, maar ik weet niet welke draad waar in de schakelaar moet.
dus mijn vraag na dit lange boeiende verhaal aan u is:
kunnen jullie mij vertellen welke kleur draden van de grote kabel boom gekoppeld worden aan welke kleur draden van de kleine bijgeleverde kabel boom.
ik kan me voorstellen dat dit een beetje tijd kost, maar ik zie geen andere manier om dit probleem op te lossen.
ik ken verder namelijk ook niemand die een transporter t4 heeft.
in afwachting op reactie,
vr.gr.
Martin Hammers
martinhammers@gmail.com
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
cruiscontrol probleem tdi acv
cruiscontrol probleem tdi acv
live is what you make it!
ACV TDI 102Pk L.W.B.
ACV TDI 102Pk L.W.B.
Als je de zekeringkast niet laat zakken kun je de stekker ook niet zien.
Ik heb toevallig vorige week ook zo'n setje ingebouwd en in eerste instantie heb ik mij rot gezocht naar die
stekker.
Uiteindelijk de stekker toch gevonden.
Hij zat behoorlijk hoog achter de zekeringkast.
Daarna even laten activeren en rijden maar.
Martin, als je het nog niet kan vinden neem maar even contact met mij op.
Bossie.
Ik heb toevallig vorige week ook zo'n setje ingebouwd en in eerste instantie heb ik mij rot gezocht naar die

Uiteindelijk de stekker toch gevonden.

Hij zat behoorlijk hoog achter de zekeringkast.
Daarna even laten activeren en rijden maar.
Martin, als je het nog niet kan vinden neem maar even contact met mij op.
Bossie.
we hebben samen echt alles uitgezocht, en bekeken. en ik wil echt wedden dat het die 4 draden zijn welke ik uitleg in het eerste verhaal.Bossie schreef:Als je de zekeringkast niet laat zakken kun je de stekker ook niet zien.
Ik heb toevallig vorige week ook zo'n setje ingebouwd en in eerste instantie heb ik mij rot gezocht naar diestekker.
Uiteindelijk de stekker toch gevonden.![]()
Hij zat behoorlijk hoog achter de zekeringkast.
Daarna even laten activeren en rijden maar.
Martin, als je het nog niet kan vinden neem maar even contact met mij op.
Bossie.
activeren is dus ooit al is gebeurd, dit is dan niet nodig.
ik heb de kabel boomgevolgd van af binnenkomst schutbord, er zit echt niks verscholen. weet het zeker. die 4 draden komen trouwens ook nog samen bij een stekker waar ook de draden van de koppeling en remschakelaar komen.
alleen even de kleur combinaties en klaar moet ie zijn.
vr.gr. Martin
live is what you make it!
ACV TDI 102Pk L.W.B.
ACV TDI 102Pk L.W.B.
voor elkaar :D
het is na het lezen van het schema helemaal goed gekomen.
hij functioneerde gelijk. ik heb gewoon de juiste kleur draden aan elkaar gekoppeld.
vriendelijk bedankt..
martin
hij functioneerde gelijk. ik heb gewoon de juiste kleur draden aan elkaar gekoppeld.
vriendelijk bedankt..
martin
live is what you make it!
ACV TDI 102Pk L.W.B.
ACV TDI 102Pk L.W.B.