Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ruizen radio

vragen over de T5
Plaats reactie
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

ruizen radio

Bericht door Joey »

hallo weetje wellers

ik heb sinds 13 juni de nieuwe avic hd 3t een super ding op een iets na de radio suist als ik rij wanneer ik stil sta heb ik er minder last van hebben meerdere mensen dit of zal het aan de aansluiting liggen
ik ga van de week terug naar het inbouw center maar ik dacht dat ik al eerder iets had gelezen dat meerdere mensen er last van hebben :jump :jump :jump
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: ruizen radio

Bericht door belgacom »

Joey schreef:hallo weetje wellers

ik heb sinds 13 juni de nieuwe avic hd 3t een super ding op een iets na de radio suist als ik rij wanneer ik stil sta heb ik er minder last van hebben meerdere mensen dit of zal het aan de aansluiting liggen
ik ga van de week terug naar het inbouw center maar ik dacht dat ik al eerder iets had gelezen dat meerdere mensen er last van hebben :jump :jump :jump
Ik heb er ook last van. De kabel die van de radio naar de antenne in de achterruit gaat is al vervangen, maar dat geruis blijft, zeer vervelend. Misschien is een extra versterker een oplossing, ik weet het ook niet.
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

De standaard radio's sturen een schakelspannning mee over de binnenste draad van de coaxkabel, de zogenaamde "phantoom einspeizung". niet VW radio's doen dat niet dus de versterkers en diversityschakel unit (die bepaalt welk raam het sterkste signaal geeft) staan uit en verzwakken het signaal. Er zitten in de caravelle en mv achtigen meerdere raam antennes. Een originele radio heeft dan ook 2 antenne ingangen. Bij een nederlandse DC op basis van Caravelle (highline) en MV wordt ook nog eens het rechter achterraam vervangen door een plastikplaat zodat die antenne ook nog eens ontbreekt.

Hier een link van een apparaatje dat wel een signaal op de leiding zet , maar natuurlijk niet de uitgesloopte antennes kan vervangen. Ik denk dat de dealer ook wel zon versterkertje verkoopt maar deze doet het ook.

http://cgi.ebay.de/Phantom-Radioadapter ... dZViewItem
Plaats reactie