Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw plaatdeel inzetten?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BorderFox
Berichten: 90
Lid geworden op: 13 feb 2012, 01:41
Locatie: Lelystad

Nieuw plaatdeel inzetten?

Bericht door BorderFox »

Wegens veel roestvorming bij de La schermrand wil ik er een nieuw plaatdeel inzetten, deze kan je o.a. bij Winparts kopen. Heeft er iemand ervaringen met het plaatsen van zo'n nieuw paneel? :wjw
Afbeelding
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Nieuw plaatdeel inzetten?

Bericht door repelsteeltje »

ja, koop een origineel snijdeel bij de vw dealer, dat scheelt je een hele dag kloten omdat het gewoon goed past. Is de meerprijs meer dan waard.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33941
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw plaatdeel inzetten?

Bericht door Multivan Generation »

Ben ik met je eens,
origineel past gewoon beter en scheelt je veel ergernis.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Nieuw plaatdeel inzetten?

Bericht door Harry 341 »

Heeft niks met passen te maken..of je zou het hele onderste deel moeten willen vervangen...Maar dat is haast niet te doen.Dan moet je ook de kitnaad eruit halen....Vervang de rand op de juiste manier...dus er IN lassen,en NIET eroverheen zetten.En dat gaat prima met een reparatiedeel van winparts of zo...
En behandel de las ook aan de binnenkant tegen roest!
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Nieuw plaatdeel inzetten?

Bericht door repelsteeltje »

Harry 341 schreef:Heeft niks met passen te maken..of je zou het hele onderste deel moeten willen vervangen...Maar dat is haast niet te doen.Dan moet je ook de kitnaad eruit halen....Vervang de rand op de juiste manier...dus er IN lassen,en NIET eroverheen zetten.En dat gaat prima met een reparatiedeel van winparts of zo...
En behandel de las ook aan de binnenkant tegen roest!

je noemt het hele probleem al op, alles wat door derden wordt gemaakt is algemeen genomen z.g. overzetplaat, dat past alleen over de ouwe zooi heen, en dan nog maar matig kwa pasvorm. zetting loopt niet lekker mee, velsranden komen niet 100% overheen enz. Tuurlijk als je daarna als een stucadoor met plamuur tekeer gaat zal het ooit wel ergens op gaan lijken.

als je eens een immitatie scherm hebt gemonteerd, en daarna dezelfde klus met een orgineel doet weet jij precies wat ik bedoel met niet en wel passen....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33941
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuw plaatdeel inzetten?

Bericht door Multivan Generation »

@ Repelsteeltje,
ik heb dat ook eens gezien met een voorscherm,
radius verschil, pasvorm verschil en extra werk.
Origineel weet je zeker dat het 100% past.

Zie ook het topic van, ik dacht Egbert&Manon..

Als je iets er in wilt zetten,
dan moet je toch slijpen etc, maar dan kan er nog altijd verschil in plaatwerkdikte zijn,
en passing..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie