Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
180PK DSG als trekpaard??
180PK DSG als trekpaard??
Schoonzoon wil een T5 180PK DSG aanschaffen..maar het ding moet wel werken...
Dikke caravan er regelmatig achter...en als die niet op de trekhaak hangt is er wel de paardentrailer...iemand ervaring??
En kan de DSG bak tegen hard werken??
En nog een vraag..kunnen de automaten van de T5 wél tegen hard werken??
grtz.Harry
Dikke caravan er regelmatig achter...en als die niet op de trekhaak hangt is er wel de paardentrailer...iemand ervaring??
En kan de DSG bak tegen hard werken??
En nog een vraag..kunnen de automaten van de T5 wél tegen hard werken??
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Zo volgens alles zouden de DSG-7 bakken constructief een koppel van 600 Nm aankunnen. Dat is 50 % reserve op het motorkoppel van 400 NM....................
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Harry , het is al lang bekend dat VW géén automaten kan maken die het lang genoeg uithouden onder belasting...Harry 341 schreef:Schoonzoon wil een T5 180PK DSG aanschaffen..maar het ding moet wel werken...
Dikke caravan er regelmatig achter...en als die niet op de trekhaak hangt is er wel de paardentrailer...iemand ervaring??
En kan de DSG bak tegen hard werken??
En nog een vraag..kunnen de automaten van de T5 wél tegen hard werken??
grtz.Harry
Dat was bij de T4 al zo , en dat is bij de T5 ook nog zo (ik spreek nu over de automaat/tiptronic , niet over de DSG want daar heb ik geen ervaring mee) . Ik heb vorig jaar mijn T5 tiptronic verkocht omdat de automaatproblemen de kop opstaken. Ik heb me een zelfde T5 gekocht mat handbak , nu gaat het perfect om mijn zware aanhangers te trekken.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Als je gewoon rijdt met zware vrachten.
Moet dat gewoon goed gaan.
Die van mij stopte er mee bij 240.000 ongeveer.
Moet nog wel wat van staan op het forum.
Had meestal rond de 4 ton achter hangen.
Moet dat gewoon goed gaan.
Die van mij stopte er mee bij 240.000 ongeveer.
Moet nog wel wat van staan op het forum.
Had meestal rond de 4 ton achter hangen.
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Een DSG7 moet dit prima aankunnen, ze worden ook in de RS3 gebruikt, die lomp veel koppel draaien als ze getuned zijn 600+Nm en dan blijft het gewoon heel (ook op circuit en bij gebruik Launch control).
Met 400Nm krijg je die niet kapot.
Met 400Nm krijg je die niet kapot.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Maar de vraag was of een DSG bak problemen gaf!fjpalm schreef:Als je gewoon rijdt met zware vrachten.
Moet dat gewoon goed gaan.
Die van mij stopte er mee bij 240.000 ongeveer.
Moet nog wel wat van staan op het forum.
Had meestal rond de 4 ton achter hangen.
Volgens mij had jij Geen DSG toch?
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Op het Duitse T5_Board zijn er inmiddels veel Multivans met DSG in omloop, waarvan de meeste met 132 kW BiTDI motor en ook nog de nodige met 4-motion. Deze worden vaak gebruikt voor het trekken van caravans, paardentrailers etc. Er zijn er ook 4-motions bij met Seikel onderstel (verhoogd voor ruw terrein). Tot nog toe zijn er geen typische problemen of mankementen.
Ik neem dus aan dat de DSG-7 tegen een stootje kan. De DSG is ontworpen door VW en wordt ook door VW zelf gebouwd, dit in tegenstelling tot de automaat in de T5.1 die ingekocht werd in Japan.
Ik neem dus aan dat de DSG-7 tegen een stootje kan. De DSG is ontworpen door VW en wordt ook door VW zelf gebouwd, dit in tegenstelling tot de automaat in de T5.1 die ingekocht werd in Japan.
Re: 180PK DSG als trekpaard??
harry t5 191 schreef:Maar de vraag was of een DSG bak problemen gaf!fjpalm schreef:Als je gewoon rijdt met zware vrachten.
Moet dat gewoon goed gaan.
Die van mij stopte er mee bij 240.000 ongeveer.
Moet nog wel wat van staan op het forum.
Had meestal rond de 4 ton achter hangen.
Volgens mij had jij Geen DSG toch?
nee ik had geen dsg bak.
maar bij normaal rijgedrag kwa optrekken met vracht en warm rijden als hij nog koud is gaat hij veel langer mee.
ken er bij ons in de buurt die de derde bak onder haden zitten binnen de 100.000 km.
Re: 180PK DSG als trekpaard??
Allemaal bedankt voor de input....gaat toch een automaat worden...
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.