Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reserveband check

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Reserveband check

Bericht door sgsdebruijn »

Toch handig om die eens te controleren op de spanning, 1.8 bar :alarm
Niet fijn als je een lekke peer hebt, laat staan op vakantie met wat extra gewicht erin :groteogen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Reserveband check

Bericht door frank884 »

sgsdebruijn schreef:Toch handig om die eens te controleren op de spanning, 1.8 bar :alarm
Niet fijn als je een lekke peer hebt, laat staan op vakantie met wat extra gewicht erin :groteogen
klopt wordt vaak vergeten
Bij de APK is de garage verplicht de spanning van de 4 lopende banden te controleren
Dan controleer ik die reserveband gelijk mee, en als ik er aan denk met zomer-winterbanden wissel ook
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: Reserveband check

Bericht door repelsteeltje »

ook al eens gehad dat de velg zo verrot was dat ik hem niet eens over de naaf kreeg..... (pekel blijft er in staan)

dus het kan geen kwaad het ding zo af en toe onder de bus vandaan te halen.
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Reserveband check

Bericht door erik988 »

sgsdebruijn schreef:Toch handig om die eens te controleren op de spanning, 1.8 bar :alarm
Niet fijn als je een lekke peer hebt, laat staan op vakantie met wat extra gewicht erin :groteogen
Klopt! Ik stond 2 jaar geleden ook plots op de zeer smalle vluchtstrook net buiten Southhampton op weg naar de boot in Dover... dikke draadbout in mijn rechtervoorband. Oepsefloeps... Toen ik even was doorgereden naar een veiliger plek bleek de reserve band nog geen bar aan spanning in zich te hebben. Tip: neem een voetpompje mee! Gelukkig had ik er eentje bij me en met de voet er 2 bar in gepompt. Daarna naar de pomp om hem verder op spanning te brengen en vervolgens de 800 km naar huis zonder problemen gereden.

Overigens kan een laag hamerslaglak de velg ook in behoorlijke conditie houden; klusje voor in de vakantie...

groet,
Erik.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie