Toch handig om die eens te controleren op de spanning, 1.8 bar :alarm
Niet fijn als je een lekke peer hebt, laat staan op vakantie met wat extra gewicht erin
sgsdebruijn schreef:Toch handig om die eens te controleren op de spanning, 1.8 bar :alarm
Niet fijn als je een lekke peer hebt, laat staan op vakantie met wat extra gewicht erin
klopt wordt vaak vergeten
Bij de APK is de garage verplicht de spanning van de 4 lopende banden te controleren
Dan controleer ik die reserveband gelijk mee, en als ik er aan denk met zomer-winterbanden wissel ook
sgsdebruijn schreef:Toch handig om die eens te controleren op de spanning, 1.8 bar :alarm
Niet fijn als je een lekke peer hebt, laat staan op vakantie met wat extra gewicht erin
Klopt! Ik stond 2 jaar geleden ook plots op de zeer smalle vluchtstrook net buiten Southhampton op weg naar de boot in Dover... dikke draadbout in mijn rechtervoorband. Oepsefloeps... Toen ik even was doorgereden naar een veiliger plek bleek de reserve band nog geen bar aan spanning in zich te hebben. Tip: neem een voetpompje mee! Gelukkig had ik er eentje bij me en met de voet er 2 bar in gepompt. Daarna naar de pomp om hem verder op spanning te brengen en vervolgens de 800 km naar huis zonder problemen gereden.
Overigens kan een laag hamerslaglak de velg ook in behoorlijke conditie houden; klusje voor in de vakantie...