Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Oliedrukprobleem 1.9TD ABL en dynamo stuk
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL opgelost ... toch niet?
Helaas. Nog geen klein feestje ...
vanochtend zou het contactprobleem met de dynamo worden opgelost. Maar er was meer aan de hand ... Snik ... Ze zijn nu een onderdeel in een andere plaats op aan het halen ... Hopelijk na de lunch wel opgelost. We worden nu een beetje gek ervan. What's next
en je kunt eigenlijk niets doen ... Gisteravond busje mee maar vanochtend om 9uur busje weer bij de garage inleveren en weer een beetje verloren door het dorp dwalen. Ik had de leenauto gisteravond al ingeleverd en kon nu wel even een andere krijgen maar in een uurtje kun je ook niet zoveel.
Dus afwachten en dan ben je even blij met een wifi-spot.
Groetjes,
Odorf
vanochtend zou het contactprobleem met de dynamo worden opgelost. Maar er was meer aan de hand ... Snik ... Ze zijn nu een onderdeel in een andere plaats op aan het halen ... Hopelijk na de lunch wel opgelost. We worden nu een beetje gek ervan. What's next
en je kunt eigenlijk niets doen ... Gisteravond busje mee maar vanochtend om 9uur busje weer bij de garage inleveren en weer een beetje verloren door het dorp dwalen. Ik had de leenauto gisteravond al ingeleverd en kon nu wel even een andere krijgen maar in een uurtje kun je ook niet zoveel.
Dus afwachten en dan ben je even blij met een wifi-spot.
Groetjes,
Odorf
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Het gaat nog even door
Gistermiddag konden wij hem eindelijk meenemen, wat fijn om weer je eigen huisje bij je te hebben in plaats van steeds als halve dakloze met een minimaal aantal spulletjes van B&B en hotel naar de garage op en neer.
Maar helemaal gerust reed ik niet, de motor klonk mooi en alles leek in orde.
We zijn net 7km het stadje uit en mijn toerenteller springt weer terug en acculampje gaat branden weer terug naar de garage ... toen deed alles het weer. Garage heeeft laadstroom doorgemeten. was ok. Omdat ze bij de dynamo ook een blokje met koolbostels hadden vervangen dacht de garagist dat de nieuwe koolborstels even ingesleten moesten raken. Klinkt plausibel en het heeft het verder goed gedaan.
50km vanaf de garage in Kil een nieuwe camping opgerzocht. Ik wil de bus net op ons toegwezen plaatsje op de oprijwiggen manouvreren ROOK onder motorkap. Meteen stilgezet, dezelfde heftige lucht als voor Årjäng. Motorkap open en cover van distririem eraf. De gloednieuwe ditririem is alweer helemaal ingesleten Grarage gebeld waar hij 5 dagen heeft gestaan. Weten het ook niet direkt meer, misschien lager van een poulie eruit. Duidelijke opdracht: "Niet meer mee rijden en verzekering bellen" Ik was niet anders van plan. We wachten nu de verzekering af.
Maar het huilen stond mij gister nader dan het lachen. Ik baal nu echt als een stekker. Nog meer reparaties trekt mijn creditcard even niet en in Zweden is alles ook nog eens schreeuwend duur. Storingzoeken kleine materialen en nieuwe ditririem was al grofweg 800,- en met het blokje bij de dynamo hebben ze ons gematst door alleen materialen te rekenen iets van 100,- En ze waren ook wel enorm met ons begaan.
Ik denk nu zelf dat wat de garage dacht, --Kleine diesellekage heeft distririem aangetast, daardoor is de riem gaan slippen op de oliepomp waardoor oliedruk wegviel-- niet helemaal klopt. Ik heb gezien dat in deze nieuwe ditririem allemaal diepe langsgroeven aan de buitenzijde zijn getrokken en dit was bij de oude ook. Dit is voor zover ik mijn VW boek begrijp veroorzaakt door een *Zwischenwelle* die de oliepomp aandrijft. Ik vrees dus dat mijn oliepomp (deels) vast is gelopen.
Want ik neem niet aan dat een kleine diesellekkage binnen 50km rijden een distririem kan aantasten.
Maar dat is mijn voorzichtige amateur conclusie. De verzekering moet nog terugbellen, maar ik denk dat wij op transport naar NL gaan. Ik hoop alleen dat we hier nog een paar daagjes een soort van vakantie mogen houden ...
@Jan,
Ik heb nu nog 1,5 week ... we zijn nu al een week bezig ...
Groetjes,
Odorf
Gistermiddag konden wij hem eindelijk meenemen, wat fijn om weer je eigen huisje bij je te hebben in plaats van steeds als halve dakloze met een minimaal aantal spulletjes van B&B en hotel naar de garage op en neer.
Maar helemaal gerust reed ik niet, de motor klonk mooi en alles leek in orde.
We zijn net 7km het stadje uit en mijn toerenteller springt weer terug en acculampje gaat branden weer terug naar de garage ... toen deed alles het weer. Garage heeeft laadstroom doorgemeten. was ok. Omdat ze bij de dynamo ook een blokje met koolbostels hadden vervangen dacht de garagist dat de nieuwe koolborstels even ingesleten moesten raken. Klinkt plausibel en het heeft het verder goed gedaan.
50km vanaf de garage in Kil een nieuwe camping opgerzocht. Ik wil de bus net op ons toegwezen plaatsje op de oprijwiggen manouvreren ROOK onder motorkap. Meteen stilgezet, dezelfde heftige lucht als voor Årjäng. Motorkap open en cover van distririem eraf. De gloednieuwe ditririem is alweer helemaal ingesleten Grarage gebeld waar hij 5 dagen heeft gestaan. Weten het ook niet direkt meer, misschien lager van een poulie eruit. Duidelijke opdracht: "Niet meer mee rijden en verzekering bellen" Ik was niet anders van plan. We wachten nu de verzekering af.
Maar het huilen stond mij gister nader dan het lachen. Ik baal nu echt als een stekker. Nog meer reparaties trekt mijn creditcard even niet en in Zweden is alles ook nog eens schreeuwend duur. Storingzoeken kleine materialen en nieuwe ditririem was al grofweg 800,- en met het blokje bij de dynamo hebben ze ons gematst door alleen materialen te rekenen iets van 100,- En ze waren ook wel enorm met ons begaan.
Ik denk nu zelf dat wat de garage dacht, --Kleine diesellekage heeft distririem aangetast, daardoor is de riem gaan slippen op de oliepomp waardoor oliedruk wegviel-- niet helemaal klopt. Ik heb gezien dat in deze nieuwe ditririem allemaal diepe langsgroeven aan de buitenzijde zijn getrokken en dit was bij de oude ook. Dit is voor zover ik mijn VW boek begrijp veroorzaakt door een *Zwischenwelle* die de oliepomp aandrijft. Ik vrees dus dat mijn oliepomp (deels) vast is gelopen.
Want ik neem niet aan dat een kleine diesellekkage binnen 50km rijden een distririem kan aantasten.
Maar dat is mijn voorzichtige amateur conclusie. De verzekering moet nog terugbellen, maar ik denk dat wij op transport naar NL gaan. Ik hoop alleen dat we hier nog een paar daagjes een soort van vakantie mogen houden ...
@Jan,
Ik heb nu nog 1,5 week ... we zijn nu al een week bezig ...
Groetjes,
Odorf
- Pascal-141
- Berichten: 10831
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Zo , Odorf ... Dat klinkt niet al te best , is geen leuke vakantie zo , en zeker ook niet leuk voor de portemonnee .odorf schreef:Het gaat nog even door
Gistermiddag konden wij hem eindelijk meenemen, wat fijn om weer je eigen huisje bij je te hebben in plaats van steeds als halve dakloze met een minimaal aantal spulletjes van B&B en hotel naar de garage op en neer.
Maar helemaal gerust reed ik niet, de motor klonk mooi en alles leek in orde.
We zijn net 7km het stadje uit en mijn toerenteller springt weer terug en acculampje gaat branden weer terug naar de garage ... toen deed alles het weer. Garage heeeft laadstroom doorgemeten. was ok. Omdat ze bij de dynamo ook een blokje met koolbostels hadden vervangen dacht de garagist dat de nieuwe koolborstels even ingesleten moesten raken. Klinkt plausibel en het heeft het verder goed gedaan.
50km vanaf de garage in Kil een nieuwe camping opgerzocht. Ik wil de bus net op ons toegwezen plaatsje op de oprijwiggen manouvreren ROOK onder motorkap. Meteen stilgezet, dezelfde heftige lucht als voor Årjäng. Motorkap open en cover van distririem eraf. De gloednieuwe ditririem is alweer helemaal ingesleten Grarage gebeld waar hij 5 dagen heeft gestaan. Weten het ook niet direkt meer, misschien lager van een poulie eruit. Duidelijke opdracht: "Niet meer mee rijden en verzekering bellen" Ik was niet anders van plan. We wachten nu de verzekering af.
Maar het huilen stond mij gister nader dan het lachen. Ik baal nu echt als een stekker. Nog meer reparaties trekt mijn creditcard even niet en in Zweden is alles ook nog eens schreeuwend duur. Storingzoeken kleine materialen en nieuwe ditririem was al grofweg 800,- en met het blokje bij de dynamo hebben ze ons gematst door alleen materialen te rekenen iets van 100,- En ze waren ook wel enorm met ons begaan.
Ik denk nu zelf dat wat de garage dacht, --Kleine diesellekage heeft distririem aangetast, daardoor is de riem gaan slippen op de oliepomp waardoor oliedruk wegviel-- niet helemaal klopt. Ik heb gezien dat in deze nieuwe ditririem allemaal diepe langsgroeven aan de buitenzijde zijn getrokken en dit was bij de oude ook. Dit is voor zover ik mijn VW boek begrijp veroorzaakt door een *Zwischenwelle* die de oliepomp aandrijft. Ik vrees dus dat mijn oliepomp (deels) vast is gelopen.
Want ik neem niet aan dat een kleine diesellekkage binnen 50km rijden een distririem kan aantasten.
Maar dat is mijn voorzichtige amateur conclusie. De verzekering moet nog terugbellen, maar ik denk dat wij op transport naar NL gaan. Ik hoop alleen dat we hier nog een paar daagjes een soort van vakantie mogen houden ...
@Jan,
Ik heb nu nog 1,5 week ... we zijn nu al een week bezig ...
Groetjes,
Odorf
Als je zegt dat de riem diepe sporen vertoont aan de buitenzijde , dan kan dat volgens mij maar 1 ding zijn : er loopt iets vast wanneer het warm word .
Dat kan de oliepomp zijn , maar dat gebeurd niet zo vaak . Maar dat kan ook een spanrol zijn . En een vastgelopen spanrol , dat gebeurd wel vaker hoor.
Heeft de garage die spanrollen niet mee vervangen wanneer ze de riem hebben vervangen ? Je kan de spanrol controleren door de riem los te maken (spanning afhalen) en dan de spanrollen met de hand te laten draaien , dat moet heel soepel lopen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Pfffff wat een ellende op je "vakantie" ik wens jullie erg veel sterkte mee en hoop dat je inderdaad nog wat kan ontspannen.
Veel sterkte
Veel sterkte
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- marcel 415
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
als de olie pomp vast loop heb je heel veel schade.mijn rooie was de pomp van stuk , blok dwars doormidden.
tzekere voor het onzeker nemen en niet verder ryden.is het waarschijnlijk nog te repareren.
tzekere voor het onzeker nemen en niet verder ryden.is het waarschijnlijk nog te repareren.
Groetjes Marcel 415
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
He Frodo!
Dat "nieuw drama" is in elk geval geen spat overdreven!
Vakantiehorror zou de lading ook zeker dekken.
Hopelijk wordt het gauw afdoende opgelost .
En over een paar jaar lach je er waarschijnlijk om en heb je een mooie anecdote voor op het forum.
Maar ja, dat is over een paar jaar. Voor nu in elk geval sterkte!
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
PS Volgens mij is het allemaal begonnen door dat gedoe over roze kleurtjes in de bus, kweenie hoor, maar ik zie een verband.
Dat "nieuw drama" is in elk geval geen spat overdreven!
Vakantiehorror zou de lading ook zeker dekken.
Hopelijk wordt het gauw afdoende opgelost .
En over een paar jaar lach je er waarschijnlijk om en heb je een mooie anecdote voor op het forum.
Maar ja, dat is over een paar jaar. Voor nu in elk geval sterkte!
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
PS Volgens mij is het allemaal begonnen door dat gedoe over roze kleurtjes in de bus, kweenie hoor, maar ik zie een verband.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
@Pascal, spanrol is mee vervangen Staat ook duidelijk gespecificeerd op de rekening. De riem heeft diepe langsgroeven, en volgens mij is de enige rol die ook groeven heeft is de oliepomrol. Voor zover ik kan zien zijn de andere (die aan de buitenzijde lopen) allemaal min of meer vlak.
Maar hij gaat morgen opnieuw op transport naar de garage die hem al eerder heeft geprobeerd te repareren. Dit wil de reisverzekering en daar zijn we nu een beetje van afhankelijk. We krijgen nu weer een vervangende auto en dan maar zien. Lastige is ook hier dat de onderdelenvoorziening niet zo super is als wat wij in Nederland gewend zijn. In NL heb je vaak delen uit Dld zelfs de volgende dag al in huis, Hier duurt dat aanmerkelijk langer. We hopen alleen dat de garage nu ook de tijd neemt, en niet uit beleefdheid zegt dat hij weer snel klaar is en we dan weer met de brokken zitten. Het lastige is dat je zo gewoon niets kunt doen, korte uitstapjes in de omgeving, maar ieder keer moet je weer bereikbaar zijn voor ofwel de verzekering, ofwel de garage. straks op transport zou gaan zit je met een groot deel van de kampeerspullen die meteen mee moeten, want we zijn niet voorbereid op een vliegreis, en met allemaal losse tassen en tasjes het vliegruig in is ook een enorm gedoe.
@SGSDebruin en Marcel 415, Bedankt, doet goed, Thanks, en toen het hier op de camping weer mis ging had ik ook zoiets van ik rij er geen meter meer mee. We zijn er nu steeds net op tijd bij geweest maar een volgende keer ligt het blok helemaal in de prak.
@Charles, Over het Roze, ik zal het doorgeven ...
Groetjes,
Odorf
Maar hij gaat morgen opnieuw op transport naar de garage die hem al eerder heeft geprobeerd te repareren. Dit wil de reisverzekering en daar zijn we nu een beetje van afhankelijk. We krijgen nu weer een vervangende auto en dan maar zien. Lastige is ook hier dat de onderdelenvoorziening niet zo super is als wat wij in Nederland gewend zijn. In NL heb je vaak delen uit Dld zelfs de volgende dag al in huis, Hier duurt dat aanmerkelijk langer. We hopen alleen dat de garage nu ook de tijd neemt, en niet uit beleefdheid zegt dat hij weer snel klaar is en we dan weer met de brokken zitten. Het lastige is dat je zo gewoon niets kunt doen, korte uitstapjes in de omgeving, maar ieder keer moet je weer bereikbaar zijn voor ofwel de verzekering, ofwel de garage. straks op transport zou gaan zit je met een groot deel van de kampeerspullen die meteen mee moeten, want we zijn niet voorbereid op een vliegreis, en met allemaal losse tassen en tasjes het vliegruig in is ook een enorm gedoe.
@SGSDebruin en Marcel 415, Bedankt, doet goed, Thanks, en toen het hier op de camping weer mis ging had ik ook zoiets van ik rij er geen meter meer mee. We zijn er nu steeds net op tijd bij geweest maar een volgende keer ligt het blok helemaal in de prak.
@Charles, Over het Roze, ik zal het doorgeven ...
Groetjes,
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 28 jul 2012, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Hoi Odorf,
Das balen...dubbelop. Niet van je campertje kunnen genieten en ook nog eens hoge kosten.
Het lijkt er alles op dat je oliepomp de oorzaak is.
Draai de oliefilter eens los en kijk of die vol olie zit.
Als hij leeg is is dit een eerste indicatie dat de oliepomp niet goed werkt.
Ik hoop dat je de oplossing samen met de garage vind dan een paar dagen kan genieten
van jullie vakantie.
Das balen...dubbelop. Niet van je campertje kunnen genieten en ook nog eens hoge kosten.
Het lijkt er alles op dat je oliepomp de oorzaak is.
Draai de oliefilter eens los en kijk of die vol olie zit.
Als hij leeg is is dit een eerste indicatie dat de oliepomp niet goed werkt.
Ik hoop dat je de oplossing samen met de garage vind dan een paar dagen kan genieten
van jullie vakantie.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
- Multivan Generation
- Berichten: 33926
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
@ Frodo,
ik vind de suggestie van Jan een hele goede.
Dan kun je in ieder geval verder met de vakantie,
terwijl je eigen camper op transport naar Nederland gaat.
Ook wij leven met jullie mee.
De dealers en autobedrijven in Scandinavië zijn al niet dicht bevolkt,
en de onderdelenvoorziening zal uit Stockholm of Göteborg moeten komen denk ik..
Ik heb voor jullie wellicht één troost.
Wees blij dat het niet in Noorwegen was..
Veel sterkte in deze onzekere dagen.
Wij durven bijna niet op vakantie als we dit lezen..
ik vind de suggestie van Jan een hele goede.
Dan kun je in ieder geval verder met de vakantie,
terwijl je eigen camper op transport naar Nederland gaat.
Ook wij leven met jullie mee.
De dealers en autobedrijven in Scandinavië zijn al niet dicht bevolkt,
en de onderdelenvoorziening zal uit Stockholm of Göteborg moeten komen denk ik..
Ik heb voor jullie wellicht één troost.
Wees blij dat het niet in Noorwegen was..
Veel sterkte in deze onzekere dagen.
Wij durven bijna niet op vakantie als we dit lezen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Thanks,
@jan&peter. Vervangende camper kan de verzekering helaas in Zweden niet aanbieden. Maar het idee is goed. Hij is vanochtend halverwege de ochtend weer op transport gedaan naar de vw garage we dathebben wat rondgereden in dezelfde skoda en gaan daar zo maar weer even kijken of ze een prognose kunnen geven.
Maar even een paar dagen lekker verder weg gaat ook niet want als hij toch op transport gaat moet het grootste gedeelte van alle spulletjes die wij nu meeslepen weer terug in de camper omdat we dat niet allemaal mee kunnen slepen..
IK BEN HET ZO ZAT! Zoo dat lucht even op.
groetjes,
Odorf
@jan&peter. Vervangende camper kan de verzekering helaas in Zweden niet aanbieden. Maar het idee is goed. Hij is vanochtend halverwege de ochtend weer op transport gedaan naar de vw garage we dathebben wat rondgereden in dezelfde skoda en gaan daar zo maar weer even kijken of ze een prognose kunnen geven.
Maar even een paar dagen lekker verder weg gaat ook niet want als hij toch op transport gaat moet het grootste gedeelte van alle spulletjes die wij nu meeslepen weer terug in de camper omdat we dat niet allemaal mee kunnen slepen..
IK BEN HET ZO ZAT! Zoo dat lucht even op.
groetjes,
Odorf
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Kan het me voorstellen..durf je berichten amper te openen..
Toch sterkte gewenst en hoop dat jullie toch nog een beetje plezier hebben daar...
grtz.Harry
Toch sterkte gewenst en hoop dat jullie toch nog een beetje plezier hebben daar...
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Ik durf het ook bijna niet te melden ... maarrrrrr
Waarschijnlijk hebben ze de oorzaak gevonden. Vanmiddag aan het einde van de middag bij de garage langs geweest. En ik werd door de chef bijna meegesleurd naar het busje, ze waren er net achter ...
De vacuumpomp had zich in de loop der tijd wat losgewerkt en kon een klein beetje omhoog bewegen.
Deze zit op dezelfde as als de oliepomp en wordt aangedreven via de Distririem.
Als de vacuumpomp iets omhoog komt blokkeren de tandwielen, en meteen ook de oliepomp.
Eerste storing oliedruk, en later ook een hard rempedaal = geen vacuum. En ondertussen slipte de ditririem vrolijk stuk.
Ik vind het weer plausibel klinken, maar pas als ik een flink stuk heb gereden geloof ik het helemaal.
Morgen moeten ze eerst een elders een nieuwe distributieriem ophalen,
daarna wordt alles weer in elkaar gezet ... en ... fingers crossed
Waarschijnlijk hebben ze de oorzaak gevonden. Vanmiddag aan het einde van de middag bij de garage langs geweest. En ik werd door de chef bijna meegesleurd naar het busje, ze waren er net achter ...
De vacuumpomp had zich in de loop der tijd wat losgewerkt en kon een klein beetje omhoog bewegen.
Deze zit op dezelfde as als de oliepomp en wordt aangedreven via de Distririem.
Als de vacuumpomp iets omhoog komt blokkeren de tandwielen, en meteen ook de oliepomp.
Eerste storing oliedruk, en later ook een hard rempedaal = geen vacuum. En ondertussen slipte de ditririem vrolijk stuk.
Ik vind het weer plausibel klinken, maar pas als ik een flink stuk heb gereden geloof ik het helemaal.
Morgen moeten ze eerst een elders een nieuwe distributieriem ophalen,
daarna wordt alles weer in elkaar gezet ... en ... fingers crossed
Laatst gewijzigd door odorf op 11 nov 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
De bovenste dus
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vakuumpumpe
Nou hopen dat het dan eindelijk goed komt en je weer kan gaan
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vakuumpumpe
Nou hopen dat het dan eindelijk goed komt en je weer kan gaan
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
Hoop dat het dan opgelost is!
(Kijk nog even naar mijn idee op donderdag 19 juli)
(Kijk nog even naar mijn idee op donderdag 19 juli)
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Oliedrukprobleem 1.9TD ABL nieuw drama:(
We zijn een stukje verder gekomen ... zijn nu ong. 100 km verder in kristinnehamn op een heerlijke camping met ook nog eens heerlijk weer. Joepie
Garage had weer een nieuwe lekkage aan de brandstofpomp ontdekt en verholpen. Maar nu was er ook weer een nieuw probleem aan mijn dynamo ontstaan. Hij bromt licht. Mijn toerenteller springt met grote regelmaat terug. Maar ik ben er helemaal klaar mee daar. Ze hebben maar een heel klein deel van de kosten van nu doorberekend. En dat vind ik nu fair. Ik wil nu proberen heelhuids in NL te komen en dan gaat hij maar eens goed nagekeken worden.Heb onderweg meerdere malen gestopt gesnuffeld en gekeken. De distributieriem blijft nu in ieder geval heel. Maar om nu te zeggen dat het ontspannen rijden was ... Dat niet ... Maar ook dat zal wennen zijn.
@harryt5, ja je had helemaal gelijk. Ik had het harde rempedaal ook meteen aan de garage doorgegeven maar de eerste conclusie; distririem slip door brandstoflekkage en daardoor probleem met oliedruk en vacuüm klonk voor mij net zo plausibel.
Iedereen enorm bedankt voor alle support en steunbetuigingen.
Garage had weer een nieuwe lekkage aan de brandstofpomp ontdekt en verholpen. Maar nu was er ook weer een nieuw probleem aan mijn dynamo ontstaan. Hij bromt licht. Mijn toerenteller springt met grote regelmaat terug. Maar ik ben er helemaal klaar mee daar. Ze hebben maar een heel klein deel van de kosten van nu doorberekend. En dat vind ik nu fair. Ik wil nu proberen heelhuids in NL te komen en dan gaat hij maar eens goed nagekeken worden.Heb onderweg meerdere malen gestopt gesnuffeld en gekeken. De distributieriem blijft nu in ieder geval heel. Maar om nu te zeggen dat het ontspannen rijden was ... Dat niet ... Maar ook dat zal wennen zijn.
@harryt5, ja je had helemaal gelijk. Ik had het harde rempedaal ook meteen aan de garage doorgegeven maar de eerste conclusie; distririem slip door brandstoflekkage en daardoor probleem met oliedruk en vacuüm klonk voor mij net zo plausibel.
Iedereen enorm bedankt voor alle support en steunbetuigingen.