Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verhoogd dak vragen en camper project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

Door het heen en weer rijden tussen nederland en denemarken, ben ik gestart met mijn camper project.
het eerste idee was alleen een bedrijfswagen met slaapplek te hebben maar na een weekje touren in italie en daarna een week in nederland ben ik voor het (wild) camperen gevallen, het beviel zo goed dat ik er meer werk van wil maken.(als ik hier zo lees is dit wel de meest voorkomende besmetting met het camper virus)

nu is mijn probleem niet de camper keuring want een bedrijfswagen is hier net zo duur als de camper belasting en ik mag gewoon een slaapplaats hebben in de laadruimte van een busje (al is slapen in de auto hier illegaal :politie )
ik ga wel voor de camper keuring vanwege de extra zitplaatsen, en heb dus een verhoogd dak nodig, mijn eerste ingeving was om er een hefdak in te zetten dit viel af omdat dat weer te kostbaar is, een polyesterdak is een optie en ook betaalbaar denk ik als ik er een kan vinden.
nu was ik aan het denken aan een zelfbouw dak dat er ook leuk uitziet en niet direct als hobbybob werk oogt, en dacht aan een omgekeerde topchop. bedoel hier mee om een dak van een sloop transporter te slijpen deze in het midden en de lengte aan te passen zodat de lijn van de t4 bewaard blijft en op de bestaande t4 te lassen.
het op maat maken en oplassen van dit nieuwe dak is geen probleem,ik ben plaatwerker en zie daar het probleem niet in,ik ben ook niet bang voor wat werk maar ben benieuwd naar de pro's en de con's van mijn plan.

een leuke bijkomstigheid van mijn idee is dat ik de t4 kan voorzien van samba ruitjes... :yes
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door Harry 341 »

Dag,is je bus een korte of lange uitvoering?
Als ie lang is zou je er een dak van een korte op kunnen zetten...dat komt het mooiste uit met jouw plan...Zo hou je ook de "lijn "in stand..
Bijlagen
IMG_0609.JPG
IMG_0615.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

leuk gedaan met de twee model autos! :toppie (kan geen t4 of wat voor van dan ook vinden op google met een dubbel dak..)
ik heb een normale t4 en was daar wel blij om, nu zitten de raam gaten recht boven elkaar en het bovenste dak zou dan zo'n 40-50cm hoger worden met smalle raampjes van de zelfde lengte boven elkaar.
het gedeelte voor de bestuurder zou het in te korten gedeelte worden en natuurlijk over de lengte word het smaller van wege de toelopende daklijn.
ben aan het nadenken natuurlijk of dit haalbaar is , heb het ooit eens gezien bij een t2 met een renault 4 op het dak maar deze was bij de ramen afgeslepen en er gewoon boven op gezet als een soort van uitkijk. (niet heel netjes :ie )
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door starfire »

Net zoiets als dit dus: (uit topic van Mickel Moen gepikt)
Afbeelding
dan kun je misschien op de T4 een GOLF Mk4 dak lassen :yes
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

zat zelf meer in deze richting te denken;
Afbeelding
en even snel ge fotoshoped
Afbeelding

een snelle controle leerd mij dat een polyester dak veel goedkoper is in het einde dan dit idee,maar vind dit veel mooier :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door Multivan Generation »

Had Pascal geen polyester dak meer liggen?
Is alleen wel zeer lastig om dat in Denemarken te krijgen.. :muur
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

wie is pascal?, en wat voor polyesterdaken heeft hij dan?,ik kom met regelmaat in nederland hoor :jump :jump

al moet ik wel eerlijk zijn dat het me wel wat lijkt om wat aparts te maken.... :wjw
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door matje86 »

pascal zijn dak is voor een bus met hoge achterdeuren, net als de mijne dus
zal je alleen de achterzijde dicht moeten maken

Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

dat is wel weer te doen , en als al gezegd het ophalen zie ik niet als een probleem zou je hem kunnen vragen of en voor hoeveel hij er afstand van wil doen?
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

heb net een berichtje gestuurd naar pascal, ben benieuwd :adhd
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

heb even contact gehad met pascal en hij heeft idd een lwb t4 met een polyester dak staan en evt inkorten is een optie door dat het aan de achterkant al veranderd moet worden, nu is deze af fabriek gemonteerd en mijn vraag is dus waarmee? als het met een kit is kan het met snijdraad en of een feinwerker wel los, wie heeft er al eens zo'n ding los gehaald en evt weer terug geplaatst?
john
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door matje86 »

ik denk nog niemand, gelukkig hebben we er nu een die het wil proberen :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door Multivan Generation »

matje86 schreef:ik denk nog niemand, gelukkig hebben we er nu een die het wil proberen :werkaanT4
:bifun :bifun :bifun :bifun

Als het goed is, zijn de polyester daken op de dakrand gekit,
dus lossnijden met een draad is een optie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
john.j.feikens
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 aug 2012, 01:06
Locatie: kongens lyngby denemarken

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door john.j.feikens »

ik vraag me alleen af wat gebruikt is voor de verlijming van een origineel dak?(als het kit is van welke soort dan ook moet het mogelijk zijn met snijdraad)
ik heb ontelbare ruiten gedemonteerd met draad (carglass) en zie daar het probleem niet in :wjw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verhoogd dak vragen en camper project

Bericht door Multivan Generation »

zie in de downloadmap op mijn site welk materiaal er gebruikt is..

http://www.eldiape.com" onclick="window.open(this.href);return false; en dan VW informatie
Dan weet je meteen waar je aan toe bent, dat scheelt onnodig vullen van een topic :knipoog

http://www.eldiape.com/downloadmap/verh ... aatsen.pdf

en deze is ook wel nuttig:
http://www.eldiape.com/downloadmap/t4-4 ... mbi_02.pdf
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie