Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handleiding glasfiber

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

handleiding glasfiber

Bericht door francisco »

hallo allemaal.

Ik heb al een tijdje schade op me T4 zitten en die wil ik graag weg halen met fiberglas. kan iemand mijn uitleggen hoe ik dit moet maken en wat ik nodig heb. zoek al een tijdje naar goede duidelijk handleidingen want ik heb dit nog nooit gedaan.

Bedankt

Frank
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

glasvezel

Bericht door j.d.hukema »

Rij naar een goede verfzaak en ze kunnen je precies vertellen wat voor product er op kan.Als het met glasvezel kan dan moet je de ondergrond goed met thinner schoonmaken. Dan licht opschuren en insmeren met epoxie. kan met kwastje de glasvezel er indrukken en laten harden daarna nog twee lagen aanbrengen dan dan laten uitharden . Daarnaschuren en plamuren en afwerken.

Dick
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

bedankt heren :D
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Bericht door Rico »

Epoxie lijkt me sterk, daar moet je warmte toevoeren om uit te laten harden. Polyester hardt uit door z'n eigen chemische reactie (exotherm).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

als dat zo is, waarom wordt epoxyhars dan warm tijdens het uitharden?

waarschijnlijk zijn er meerdere soorten harsen die in de noemer epoxy vallen en daarbij zullen er zijn die wel- of geen warmte nodig hebben.

Ik heb meerdere keren met epoxy gewerkt, en nooit warmte hoeven toevoeren.

er is wel een iets hogere omgevingstemp nodig dan bij polyester (maar vanaf 15 graden is het geen probleem dacht ik)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

epoxy

Bericht door j.d.hukema »

Roger heeft gelijk. Bij verwerking moet je minimaal 15 graden aanhouden Als het kouder is wordt het ook minder snel hard en wat men dan wel doet is het verwarmen met een fhon.Wij voegen dan wat extra harder toe.Wij repareren regelmatig polyester schepen.En verwerken veel epoxy.Er zijn wel verschillen de soorten maar epifanis en sikkens hebben goeie verwerkbare soorten.

Dick
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

oké ik dacht altijd min 10 graden :groteogen maarja binnen komt het niet echt onder die tempratuur alleen de geur :ie :gif is nie echt lekker :muur
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

in deze periode is het bijna dagelijks meer dan 15 graden..... moet toch niet zo'n probleem zijn lijkt me :bonk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie