Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
vermogen verlies
- california bussie
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30
vermogen verlies
goedenmiddag t4 rijders
vanmorgen bij het weg rijden kwam ik tot de conclusie dat mijn km snelheids meter niet er meeliep met de snelheid ,die ik maakte
ben dus even naar de garage gereden en het uit gelegd wat er aan schorte ,en de vw monteur ging een proef rondje maken en kwam terug met het verhaal dat de bus een vermogen verlies had.Ok ik weet mijn bus t4 van 1996 acv motor en met een km stand van 213,000 km niet de snelste is 120 km haalt hij ook heus wel (gas bijna op de plank)( moet meer zijn maar dat doe ik niet) de motor start altijd snel en draait mooi rond (volgensmijdan) hij loopt goed verbruik is goed 1000 km op een volle tank. de turbo komt ook altijd bij bij 2000 toeren ,en geeft dan ook een goede boost voor de bus .ik heb het forum nagelopen over dit onderwerp ,maar kan mijn probleem niet erg vinden ,er is geen waarschuwing op het dashbord dus ik weet het niet precies wat het probleem zou kunnen zijn.
lmm lijkt mij iets egr niet ? koppeling slipt niet bij het optrekken
ik hoor graag van jullie
vanmorgen bij het weg rijden kwam ik tot de conclusie dat mijn km snelheids meter niet er meeliep met de snelheid ,die ik maakte
ben dus even naar de garage gereden en het uit gelegd wat er aan schorte ,en de vw monteur ging een proef rondje maken en kwam terug met het verhaal dat de bus een vermogen verlies had.Ok ik weet mijn bus t4 van 1996 acv motor en met een km stand van 213,000 km niet de snelste is 120 km haalt hij ook heus wel (gas bijna op de plank)( moet meer zijn maar dat doe ik niet) de motor start altijd snel en draait mooi rond (volgensmijdan) hij loopt goed verbruik is goed 1000 km op een volle tank. de turbo komt ook altijd bij bij 2000 toeren ,en geeft dan ook een goede boost voor de bus .ik heb het forum nagelopen over dit onderwerp ,maar kan mijn probleem niet erg vinden ,er is geen waarschuwing op het dashbord dus ik weet het niet precies wat het probleem zou kunnen zijn.
lmm lijkt mij iets egr niet ? koppeling slipt niet bij het optrekken
ik hoor graag van jullie
-
- Berichten: 1223
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: vermogen verlies
kan de luchtmassameter zijn.....
overigens zou een california met een acv motor zeker 150 km/h moeten halen.
overigens zou een california met een acv motor zeker 150 km/h moeten halen.
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vermogen verlies
Luchtmassa meter geeft geen foutmelding, maar kan het evengoed zijn. Mogelijk dat er nog iets anders aan de hand is.
Roetkat verstopt (geeft ook geen storings melding)
Wastegate los aan de turbo (kan storingsmelding geven)
Waar woont je bus, even uitlezen zegt al veel meer of de foutmelding de juiste richting aangeeft.
Zijn aantal mensen die kunnen uitlezen of diagnose kunnen stellen.
Dat met de snelheids meter snap ik niet helemaal. Geeft deze te weinig aan tov het toerental wat je draaid? Of zit ik nu verkeerd?
Rene
Roetkat verstopt (geeft ook geen storings melding)
Wastegate los aan de turbo (kan storingsmelding geven)
Waar woont je bus, even uitlezen zegt al veel meer of de foutmelding de juiste richting aangeeft.
Zijn aantal mensen die kunnen uitlezen of diagnose kunnen stellen.
Dat met de snelheids meter snap ik niet helemaal. Geeft deze te weinig aan tov het toerental wat je draaid? Of zit ik nu verkeerd?
Rene
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vermogen verlies
Heb je via de site een antwoord gegeven, maar weet niet zeker of deze is aangekomen.
Kun je anders nog antwoorden via mail?
René
Kun je anders nog antwoorden via mail?
René
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vermogen verlies
Je hebt pb' tje.
grtzz Rene
grtzz Rene
Re: vermogen verlies
ik heb er een met een hoogdak en 2500kg top is 175 kmrepelsteeltje schreef:kan de luchtmassameter zijn.....
overigens zou een california met een acv motor zeker 150 km/h moeten halen.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vermogen verlies
Zie voor vervolg:
http://www.tdiclub.nl/fpost735775.html#735775" onclick="window.open(this.href);return false;
Rene
http://www.tdiclub.nl/fpost735775.html#735775" onclick="window.open(this.href);return false;
Rene
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: vermogen verlies
Ik denk dat de roetkat verstopt zit.
De gevraagde LMM waarden zijn overigens wel hoog hoor.
Meestal is dit rond de 950 bij een getunede bus.
Dit duidt op een heftige tuning.
De LMM haalt de gevraagde waarden bij lange na niet.
Hoe het werkt met de LMM en turbodruk hoef ik je niet uit te leggen.
Ik zou als eerste beginnen om te controleren of de roetkat vol zit of niet.
Vervolgens als deze vol zat, de inhoud verwijderen.
Dan rustig warm rijden en weer loggen.
Controleer ook het luchtfilter en rij desnoods een stukje zonder, en zit de behuizing goed op zijn plaats, slang niet gescheurd?
Het percentage wastegate opening zou iets hoger kunnen liggen, dus na goed warmrijden controleren tijdens loggen.
Tot de 35% is maximaal eigenlijk, daarboven of in de buurt kan hij in noodloop gaan.
Dus eventueel, maar in het uiterste geval het stangetje ietwat inkorten, dus gaffeltje wat naar boven.
Maar eerst zou ik de vaccuumslangen controleren en desnoods vervangen.
Ik ben benieuwd of je er wat verder mee komt..
De gevraagde LMM waarden zijn overigens wel hoog hoor.
Meestal is dit rond de 950 bij een getunede bus.
Dit duidt op een heftige tuning.
De LMM haalt de gevraagde waarden bij lange na niet.
Hoe het werkt met de LMM en turbodruk hoef ik je niet uit te leggen.
Ik zou als eerste beginnen om te controleren of de roetkat vol zit of niet.
Vervolgens als deze vol zat, de inhoud verwijderen.
Dan rustig warm rijden en weer loggen.
Controleer ook het luchtfilter en rij desnoods een stukje zonder, en zit de behuizing goed op zijn plaats, slang niet gescheurd?
Het percentage wastegate opening zou iets hoger kunnen liggen, dus na goed warmrijden controleren tijdens loggen.
Tot de 35% is maximaal eigenlijk, daarboven of in de buurt kan hij in noodloop gaan.
Dus eventueel, maar in het uiterste geval het stangetje ietwat inkorten, dus gaffeltje wat naar boven.
Maar eerst zou ik de vaccuumslangen controleren en desnoods vervangen.
Ik ben benieuwd of je er wat verder mee komt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: vermogen verlies
Ik had hetzelfde na "schoonmaken en controle " van de verstuivers. Hoop geld kwijt en geen vermogen.
Bleek dat er e.e.a. verkeerd gegaan was en dat ze nieuwe nozzels moesten plaatsen.
Daarna weer in orde.
Uitlaat had ik idd ook al gevraagd. Maar dat wist Rinus niet.
Leeg maken is zo gebeurd.
Rene
Bleek dat er e.e.a. verkeerd gegaan was en dat ze nieuwe nozzels moesten plaatsen.
Daarna weer in orde.
Uitlaat had ik idd ook al gevraagd. Maar dat wist Rinus niet.
Leeg maken is zo gebeurd.
Rene