Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat
automaat
hallo
wie rijd er regelmatig met caravan en of aanhanger met 174 automaat
en hoe doe je dat dan
gewoon in drive of handmatig schakelen ?
wie rijd er regelmatig met caravan en of aanhanger met 174 automaat
en hoe doe je dat dan
gewoon in drive of handmatig schakelen ?
Ik sleur een caravan beladen met een totaal gewicht van 1800kg moeiteloos met mijn huidige T5 128kw aut. Maar om vlot te rijden, altijd in de S-stand (Sport of Snel stand automaat). Rijd met gemak 120km/uur, maar kan ook naar de 140km/uur.
Als een geit de bergen op, maar kijk een beetje uit met afdalen, je moet toch continue afremmen bij sterke hellingen (boven de 6 á 7%) en dat vergt veel van je remmen. Zelfs als je de automaat met de hand in een versnelling zet, wil die door de hoge toerentallen doorschakelen!
Wel een verbruik van 7,8km per liter!
Als een geit de bergen op, maar kijk een beetje uit met afdalen, je moet toch continue afremmen bij sterke hellingen (boven de 6 á 7%) en dat vergt veel van je remmen. Zelfs als je de automaat met de hand in een versnelling zet, wil die door de hoge toerentallen doorschakelen!
Wel een verbruik van 7,8km per liter!
lachen,gieren,brullen tegen die berg
bij bergopwaarts tel de auto's in je achteruitkijkspiegel ,en zie hoe hard je ieder voorbij gaat,gaat dat naar beneden ook in dat zelfde tempo,dan ga je te snel
effe zonder gekheid:bovenstaande klopt aardig
verder sluit ik mij volledig bij Ruud PS aan
veel schiks toegewenst
PS negeer de vingers die op de voorhoofd wijzen,,,,,,,is gewoon de kift!!
mvg rob T5 nr 153
effe zonder gekheid:bovenstaande klopt aardig
verder sluit ik mij volledig bij Ruud PS aan
veel schiks toegewenst
PS negeer de vingers die op de voorhoofd wijzen,,,,,,,is gewoon de kift!!
mvg rob T5 nr 153
meestal op 2 wielen door de bocht
Zet de cruisecontrol op 115 km/u en tuf lekker naar de vakantiebestemming
ik heb vorig jaar maar weinig auto-caravan combinaties voorbij zien komen
toen ik voor de eerste keer met mijn T5 en caravan op pad ging (Italie) was ik zeer verrast over de prestaties van mijn bussie :alarm
verkort stukje van caravantrekker.nl
Volkswagen met Dethleffs
De trekkersscore voor de Volkswagen T5 - 2.5 TDI pd met een Dethleffs Lifestyle 560:
Algemene conclusie:
Volkswagen T5 - 2.5 TDI pd (128 kW/174 pk), bouwjaar: januari 2004 - heden
59%
Trekt u met de Volkswagen T5 - 2.5 TDI pd een beladen Dethleffs Lifestyle 560 van 1560 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 59%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.
U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. U kunt heel comfortabel rijden en u heeft (ook bij lagere toerentallen) voldoende reserves om goed te kunnen trekken. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u onder de meeste omstandigheden bruikbaar zal zijn.
Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u als eerste boven zijn. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u meer dan voldoende kracht om weg te komen en is de hoeveelheid tractie bepalend.
Om met deze combinatie te mogen rijden heeft u een BE - rijbewijs nodig (zie verder het gedetailleerd trekkrachtrapport).
1
Gedetailleerd trekkrachtrapport
ik heb vorig jaar maar weinig auto-caravan combinaties voorbij zien komen
toen ik voor de eerste keer met mijn T5 en caravan op pad ging (Italie) was ik zeer verrast over de prestaties van mijn bussie :alarm
verkort stukje van caravantrekker.nl
Volkswagen met Dethleffs
De trekkersscore voor de Volkswagen T5 - 2.5 TDI pd met een Dethleffs Lifestyle 560:
Algemene conclusie:
Volkswagen T5 - 2.5 TDI pd (128 kW/174 pk), bouwjaar: januari 2004 - heden
59%
Trekt u met de Volkswagen T5 - 2.5 TDI pd een beladen Dethleffs Lifestyle 560 van 1560 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 59%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.
U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. U kunt heel comfortabel rijden en u heeft (ook bij lagere toerentallen) voldoende reserves om goed te kunnen trekken. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u onder de meeste omstandigheden bruikbaar zal zijn.
Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u als eerste boven zijn. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u meer dan voldoende kracht om weg te komen en is de hoeveelheid tractie bepalend.
Om met deze combinatie te mogen rijden heeft u een BE - rijbewijs nodig (zie verder het gedetailleerd trekkrachtrapport).
1
Gedetailleerd trekkrachtrapport
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Ik reed vorig jaar met mijn gechipte 174 pk automaat (dus 195 pk) vanuit Duitsland terug met een behoorlijke boot op trailer (gewicht 2100 km) achter het bussie, totaal geen probleem. Konstant 90 km p/u gereden verbruik 1 op 9.
Suc6 P@
Suc6 P@
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
sorry,niet gezien:)
Beste Eric P
ik was op weg naar Italie,,,,,,,,,,,ik heb je niet gezien
misschien had ik last van tunnelvisie?
ciao rob
ik was op weg naar Italie,,,,,,,,,,,ik heb je niet gezien
misschien had ik last van tunnelvisie?
ciao rob
meestal op 2 wielen door de bocht