Nu dat komt door de vernis. Neem een effen kleur met vernis, krijg je hetzelfde als mettalic met vernis.
Sommige kleuren zijn er ook gevoeliger aan als andere, bv geel en rood zijn de 2 kwaadste.
Ook hangt het af van de kwaliteit van de lak ook, sommige merken zijn er gevoeliger aan als andere. De ene gebruikt al meer vulstoffen en minder harsen als de andere.
Uiteraard met het nodige onderhoud (regelmatig eens afwassen) en af en toe (indien nodig) eens polieren, valt dat uiteindelijk allemaal goed mee.
Mijn bus bv was aan het afschijnen, deze week eens een polierbeurtje gegeven.
Zo goed als nieuw! Je hebt daarnaast ook nog andere mogelijkhedenuiteraard. Wrappen met folie of plasti dippen.
Dit laaste is hetzelfde als wrappen maar dan gespoten, heb het zelf al gedaan en is echt leuk en mooi, is wel tot nu toe nog enkel in mat verkrijgbaar (vanaf januari zou hier ook een glossifier voor uitkomen)
Multivan Generation schreef:en bedankt he...
Volgende keer je roze bril eens afzetten Kurt
ik had het zeker niet over jouw schoonheid hé Peter ; ik had het over auto's in het algemeen .
zoals jouw lak er voor komt heb ik er nog niet veel gezien ,positief bekeken dan dus
Stintjen schreef:Daar heeft pascal indedaad een punt.
Nu dat komt door de vernis. Neem een effen kleur met vernis, krijg je hetzelfde als mettalic met vernis.
Sommige kleuren zijn er ook gevoeliger aan als andere, bv geel en rood zijn de 2 kwaadste.
Ook hangt het af van de kwaliteit van de lak ook, sommige merken zijn er gevoeliger aan als andere. De ene gebruikt al meer vulstoffen en minder harsen als de andere.
Uiteraard met het nodige onderhoud (regelmatig eens afwassen) en af en toe (indien nodig) eens polieren, valt dat uiteindelijk allemaal goed mee.
Mijn bus bv was aan het afschijnen, deze week eens een polierbeurtje gegeven.
Zo goed als nieuw! Je hebt daarnaast ook nog andere mogelijkhedenuiteraard. Wrappen met folie of plasti dippen.
Dit laaste is hetzelfde als wrappen maar dan gespoten, heb het zelf al gedaan en is echt leuk en mooi, is wel tot nu toe nog enkel in mat verkrijgbaar (vanaf januari zou hier ook een glossifier voor uitkomen)
Groeten
Stijn
Heb ook al gedacht aan wrappen maar dit zou maar goed zijn voor 5j en dan moet het nog echt degelijk zijn + de voorbereiding is hetzelfde als spuiten gewoon doordat je alle oneffenheden ziet in de wrap ;)
Plastidpippen ook al aangedacht is niet zo duur heeft niet de nadelen van wrappen ivm ondergrond omdat de laag dikker is en oneffenheden opvult ;) enige nadeel is denk ik dat het maar een heel beperkte levenduur heeft.
Wat vond je zelf van de plastidip levensduur kwaliteit enz. ?
om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
brandweer peter schreef:om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
zo bespaar je inderdaad veel , als het kan de bus voorbereiden dan bij de persoon die hem gaat spuiten , dan kan je hem altijd raad vragen , en kan hij tevens jouw werk eens nazien
hoe beter de voorbereidingen , hoe beter de afwerking
brandweer peter schreef:om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
Ik was zo wie zo van plan om zoveel mogelijk onderdelen zelf te strippen en zoveel mogelijk zelf te doen, zodat de prijs idd wat menselijk zou zijn 5 a 600€ is dit een reële prijs ? Vind dit zelf nogal weinig.
brandweer peter schreef:om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
Ik was zo wie zo van plan om zoveel mogelijk onderdelen zelf te strippen en zoveel mogelijk zelf te doen, zodat de prijs idd wat menselijk zou zijn 5 a 600€ is dit een reële prijs ? Vind dit zelf nogal weinig.
Alvast bedankt voor de reacties iedereen
Dat is niet echt een reële prijs ...
Ik heb vorige week 3L verf gehaald, kostte me al iets meer dan 300eur . Alleen die 3L verf dus ... En daar komt dan nog thinner bij , en komt er nog harder bij .
En denk dat 3L zelfs nog niet genoeg is om een hele T4 te spuiten ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
voor 3 liter verf en verharder heb ik al 400 euro betaald (garageprijs) , dus daar is de rest nog niet bij , grondverf , tinner , schuurpapier , enz.....
Das inderdeaad iets waar velen geen rekening mee houden.
Verf kost inderdaad veel geld.
En voor een t4 heb je al snel 5 a 6 liter spuitklaar nodig. Als je dan al geen binnenslagen mee spuit.
anders zal je er snel 6 a 7 nodig hebben.
Stintjen schreef:Das inderdeaad iets waar velen geen rekening mee houden.
Verf kost inderdaad veel geld.
En voor een t4 heb je al snel 5 a 6 liter spuitklaar nodig. Als je dan al geen binnenslagen mee spuit.
anders zal je er snel 6 a 7 nodig hebben.
groeten
Stijn
Inderdaad .
Die 3L die ik gehaald heb is maar voor een "halve" Transporter hoor. (Het word een two-tone, vandaar )
En die Transporter van mij (T3) word ook vanbinnen volledig gespoten , want binnenin word hij volledig kaal , op een rolkooi na)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper