Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje spuiten

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Busje spuiten

Bericht door Jurgen VH »

Pascal-141 schreef: Ik wou eigenlijk schrijven dat metallic lak niet vervaagd,of afschijnt. Gewone lak doet dat wel vaker.
Das wat ik ook altijd gehoord en gezien heb :knipoog
Stintjen
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 jul 2011, 12:14
Locatie: Aalst, België

Re: Busje spuiten

Bericht door Stintjen »

Daar heeft pascal indedaad een punt.

Nu dat komt door de vernis. Neem een effen kleur met vernis, krijg je hetzelfde als mettalic met vernis.
Sommige kleuren zijn er ook gevoeliger aan als andere, bv geel en rood zijn de 2 kwaadste.
Ook hangt het af van de kwaliteit van de lak ook, sommige merken zijn er gevoeliger aan als andere. De ene gebruikt al meer vulstoffen en minder harsen als de andere.
Uiteraard met het nodige onderhoud (regelmatig eens afwassen) en af en toe (indien nodig) eens polieren, valt dat uiteindelijk allemaal goed mee.
Mijn bus bv was aan het afschijnen, deze week eens een polierbeurtje gegeven.
Zo goed als nieuw! Je hebt daarnaast ook nog andere mogelijkhedenuiteraard. Wrappen met folie of plasti dippen.
Dit laaste is hetzelfde als wrappen maar dan gespoten, heb het zelf al gedaan en is echt leuk en mooi, is wel tot nu toe nog enkel in mat verkrijgbaar (vanaf januari zou hier ook een glossifier voor uitkomen)

Groeten
Stijn
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Busje spuiten

Bericht door kurt&oxana »

Pascal-141 schreef:
kurt&oxana schreef:@ Pascal , je hebt daar ergens een foutje staan Pascal , het is juist wel bij mettalic dat er altijd vernis op staat
Oei,inderdaad,nu ik mijn tekst nalees....
Ik wou eigenlijk schrijven dat metallic lak niet vervaagd,of afschijnt. Gewone lak doet dat wel vaker.
inderdaad , maar hangt toch ook een beetje af hoe de auto onderhouden wordt , ik heb er ook al verschillende roze gezien die vroeger rood waren
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Busje spuiten

Bericht door Multivan Generation »

en bedankt he...
Volgende keer je roze bril eens afzetten Kurt :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Busje spuiten

Bericht door kurt&oxana »

Multivan Generation schreef:en bedankt he...
Volgende keer je roze bril eens afzetten Kurt :zwaai
ik had het zeker niet over jouw schoonheid hé Peter ; ik had het over auto's in het algemeen .
zoals jouw lak er voor komt heb ik er nog niet veel gezien :toppie ,positief bekeken dan dus :jump
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Busje spuiten

Bericht door Multivan Generation »

:bifun
@ Harry,
ja Audi 17 inch
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Busje spuiten

Bericht door Jurgen VH »

Stintjen schreef:Daar heeft pascal indedaad een punt.

Nu dat komt door de vernis. Neem een effen kleur met vernis, krijg je hetzelfde als mettalic met vernis.
Sommige kleuren zijn er ook gevoeliger aan als andere, bv geel en rood zijn de 2 kwaadste.
Ook hangt het af van de kwaliteit van de lak ook, sommige merken zijn er gevoeliger aan als andere. De ene gebruikt al meer vulstoffen en minder harsen als de andere.
Uiteraard met het nodige onderhoud (regelmatig eens afwassen) en af en toe (indien nodig) eens polieren, valt dat uiteindelijk allemaal goed mee.
Mijn bus bv was aan het afschijnen, deze week eens een polierbeurtje gegeven.
Zo goed als nieuw! Je hebt daarnaast ook nog andere mogelijkhedenuiteraard. Wrappen met folie of plasti dippen.
Dit laaste is hetzelfde als wrappen maar dan gespoten, heb het zelf al gedaan en is echt leuk en mooi, is wel tot nu toe nog enkel in mat verkrijgbaar (vanaf januari zou hier ook een glossifier voor uitkomen)

Groeten
Stijn
Heb ook al gedacht aan wrappen maar dit zou maar goed zijn voor 5j en dan moet het nog echt degelijk zijn + de voorbereiding is hetzelfde als spuiten gewoon doordat je alle oneffenheden ziet in de wrap ;)
Plastidpippen ook al aangedacht is niet zo duur heeft niet de nadelen van wrappen ivm ondergrond omdat de laag dikker is en oneffenheden opvult ;) enige nadeel is denk ik dat het maar een heel beperkte levenduur heeft.
Wat vond je zelf van de plastidip levensduur kwaliteit enz. ?
Gebruikersavatar
brandweer peter
Berichten: 250
Lid geworden op: 10 dec 2011, 18:01

Re: Busje spuiten

Bericht door brandweer peter »

om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Busje spuiten

Bericht door kurt&oxana »

brandweer peter schreef:om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
zo bespaar je inderdaad veel , als het kan de bus voorbereiden dan bij de persoon die hem gaat spuiten , dan kan je hem altijd raad vragen , en kan hij tevens jouw werk eens nazien
hoe beter de voorbereidingen , hoe beter de afwerking
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Busje spuiten

Bericht door Jurgen VH »

brandweer peter schreef:om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
Ik was zo wie zo van plan om zoveel mogelijk onderdelen zelf te strippen en zoveel mogelijk zelf te doen, zodat de prijs idd wat menselijk zou zijn :knipoog 5 a 600€ is dit een reële prijs ? Vind dit zelf nogal weinig.

Alvast bedankt voor de reacties iedereen :zwaai
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Busje spuiten

Bericht door Pascal-141 »

Jurgen VH schreef:
brandweer peter schreef:om geld te besparen alle voorwerk zelf doen schuren schuren schuren eventueel plamuren en zelf afplakken dan ben je voor het spuiten gemiddeld € 500 a €600 kwijt.
groet brandweer peter :alarm
Ik was zo wie zo van plan om zoveel mogelijk onderdelen zelf te strippen en zoveel mogelijk zelf te doen, zodat de prijs idd wat menselijk zou zijn :knipoog 5 a 600€ is dit een reële prijs ? Vind dit zelf nogal weinig.

Alvast bedankt voor de reacties iedereen :zwaai
Dat is niet echt een reële prijs ...
Ik heb vorige week 3L verf gehaald, kostte me al iets meer dan 300eur . Alleen die 3L verf dus ... En daar komt dan nog thinner bij , en komt er nog harder bij .
En denk dat 3L zelfs nog niet genoeg is om een hele T4 te spuiten ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Busje spuiten

Bericht door kurt&oxana »

voor 3 liter verf en verharder heb ik al 400 euro betaald (garageprijs) , dus daar is de rest nog niet bij , grondverf , tinner , schuurpapier , enz.....
T4 Multivan 2.5 TDI
Stintjen
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 jul 2011, 12:14
Locatie: Aalst, België

Re: Busje spuiten

Bericht door Stintjen »

Das inderdeaad iets waar velen geen rekening mee houden.
Verf kost inderdaad veel geld.
En voor een t4 heb je al snel 5 a 6 liter spuitklaar nodig. Als je dan al geen binnenslagen mee spuit.
anders zal je er snel 6 a 7 nodig hebben.

groeten
Stijn
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Busje spuiten

Bericht door Jurgen VH »

Was ik ook al aant denken :knipoog
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Busje spuiten

Bericht door Pascal-141 »

Stintjen schreef:Das inderdeaad iets waar velen geen rekening mee houden.
Verf kost inderdaad veel geld.
En voor een t4 heb je al snel 5 a 6 liter spuitklaar nodig. Als je dan al geen binnenslagen mee spuit.
anders zal je er snel 6 a 7 nodig hebben.

groeten
Stijn
Inderdaad .
Die 3L die ik gehaald heb is maar voor een "halve" Transporter hoor. (Het word een two-tone, vandaar ) :knipoog
En die Transporter van mij (T3) word ook vanbinnen volledig gespoten , want binnenin word hij volledig kaal , op een rolkooi na)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie