Dit weekend is er probleem ontstaan in de tellerunit tijdens het rijden.
Plots ging mijn olielampje knipperen, en tegelijk ging er een alarmpiep in het dashboard af, en viel de toerenteller op nul terug.
Ik was vlakbij een tankstation langs de snelweg, en hier maar de auto stilgezet.
Als eerste mijn oliepeil gechecked, echter hier was niks mis mee.
Toen mobilteit maar gebeld, waarna de ANWB kwam.
Alles nagekeken, niks gevonden, motor laten lopen niks aan te merken.
De ANWB' er houdt het op een defect in de tellerunit zelf, en iets met de spanningstabilisator in de tellerunit.
Wie weet of dit inderdaad in de unit zelf zit, want het begint knap vervelend te worden zo'n knipperend lampje tijdens het rijden.
Gerard
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tellerunit probleem????
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Tellerunit probleem????
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 jun 2007, 10:43
Hoi Gerard
zoek eens op knipperend oliedruk lampje.
Heb vrij recent hetzelfde probleem gehad, en gisteren opgelost.
Bij de vw zeiden ze bij mij ook tellerunit, de prutsers.
Als ze de dynamo doorgemeten hadden hadden ze gezien dat er geen wisselstroom uitkomt, voor de toeren teller.
Het probleem zit ik denk ik in je dynamo.
Bij mij was de aansluiting van de toerental stekker aan de dynamo los op de printplaat (de printplaat onder de zwarte dynamokap dus)
Doorgesoldeert en knipper weg.
Je zegt geen toerental en oliedrukknipper, kan er weinig anders van maken.
Mvg Carel Briels
Breda
zoek eens op knipperend oliedruk lampje.
Heb vrij recent hetzelfde probleem gehad, en gisteren opgelost.
Bij de vw zeiden ze bij mij ook tellerunit, de prutsers.
Als ze de dynamo doorgemeten hadden hadden ze gezien dat er geen wisselstroom uitkomt, voor de toeren teller.
Het probleem zit ik denk ik in je dynamo.
Bij mij was de aansluiting van de toerental stekker aan de dynamo los op de printplaat (de printplaat onder de zwarte dynamokap dus)
Doorgesoldeert en knipper weg.
Je zegt geen toerental en oliedrukknipper, kan er weinig anders van maken.
Mvg Carel Briels
Breda
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Bedankt Carel
Ik zal het eens in die hoek zoeken, ik heb inderdaad geen toerental en het lampje oliedruk blijft knipperen. Aangezien het signaal van de dynamo af moet komen, lijkt mij dit ook logisch.
Alleen vraag ik me wel af waarom dat olielamje dan knippert, en niet die van de accu.
Gerard
Ik zal het eens in die hoek zoeken, ik heb inderdaad geen toerental en het lampje oliedruk blijft knipperen. Aangezien het signaal van de dynamo af moet komen, lijkt mij dit ook logisch.
Alleen vraag ik me wel af waarom dat olielamje dan knippert, en niet die van de accu.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


tellerunit
Draadjes aan stekker van alternator controleren .GerJol 716 schreef:Bedankt Carel
Ik zal het eens in die hoek zoeken, ik heb inderdaad geen toerental en het lampje oliedruk blijft knipperen. Aangezien het signaal van de dynamo af moet komen, lijkt mij dit ook logisch.
Alleen vraag ik me wel af waarom dat olielamje dan knippert, en niet die van de accu.
Gerard
Had zelfde symptomen en draadje van toerenteller was onderbroken.
succes