Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Technieken aangepast??
Technieken aangepast??
Hallo,
Zoals eerder gemeld ben ik van plan een nieuwe T5 aan te schaffen. Mijn oude T5 is van 2004 en daar is nogal wat aan geweest:
- kapot motorregel apparaat
- kapot lichtsensor
- kapot remschakelaar (2x)
- derde remlicht vol water
- kapotte aircopomp
- kapotte waterpomp
Dit is helaas niet allemaal in de garantie gebeurt en er zijn 3 behoorlijk kostbare reparatie's bij in amper 3 jaar tijd en 70.000 gelopen.
Nu dacht ik met een nieuwe bus heb ik dat voorlopig niet aan de hand, maar niets is minder waar.
Ik vraag me nu serieus af, ook na het lezen van vele gelijke berichten als wat ik zelf aan de hand heb gehad, of deze klachten worden verholpen. Niet alleen de reparatie aan de auto, maar worden bv. de waterpompen, welke veel kapot gaan rond 80-100 duizend km, ook aangepast dat ze langer mee gaan enz?
Je begrijpt dat wanneer ik een nieuwe T5 aanschaf ik hoop dat ik verschoond blijf van bovengenoemde. Ik snap dat niet alles even lang leeft, maar iets langer als 3 jaar en 70.000 km mag van mij wel
Zoals eerder gemeld ben ik van plan een nieuwe T5 aan te schaffen. Mijn oude T5 is van 2004 en daar is nogal wat aan geweest:
- kapot motorregel apparaat
- kapot lichtsensor
- kapot remschakelaar (2x)
- derde remlicht vol water
- kapotte aircopomp
- kapotte waterpomp
Dit is helaas niet allemaal in de garantie gebeurt en er zijn 3 behoorlijk kostbare reparatie's bij in amper 3 jaar tijd en 70.000 gelopen.
Nu dacht ik met een nieuwe bus heb ik dat voorlopig niet aan de hand, maar niets is minder waar.
Ik vraag me nu serieus af, ook na het lezen van vele gelijke berichten als wat ik zelf aan de hand heb gehad, of deze klachten worden verholpen. Niet alleen de reparatie aan de auto, maar worden bv. de waterpompen, welke veel kapot gaan rond 80-100 duizend km, ook aangepast dat ze langer mee gaan enz?
Je begrijpt dat wanneer ik een nieuwe T5 aanschaf ik hoop dat ik verschoond blijf van bovengenoemde. Ik snap dat niet alles even lang leeft, maar iets langer als 3 jaar en 70.000 km mag van mij wel
reactie
Als je huidige T5 nu in orde is en voor de rest goed bevalt, zou ik er in blijven rijden. Je weet nu wat je hebt. Bij een nieuwe auto is het weer afwachten.
Je huidige T5 heeft het nodige aan reparaties gekost. Dat geld ben je kwijt als je hem verkoopt. Verder ben je de waardevermindering ook nog eens kwijt.
Degene die deze auto koopt lacht in z'n vuistje en rijdt nog vele jaren voor een redelijk bedrag..................................
Je huidige T5 heeft het nodige aan reparaties gekost. Dat geld ben je kwijt als je hem verkoopt. Verder ben je de waardevermindering ook nog eens kwijt.
Degene die deze auto koopt lacht in z'n vuistje en rijdt nog vele jaren voor een redelijk bedrag..................................
Ik denk ook dat je het moet treffen met een auto, je kan en mag er vanuit gaan dat een nieuwe auto minimale gebreken moet vertonen.
En de bekende kinderziektes moeten er 3 jaar na introductie zo langzamerhand wel uit zijn.
Ik rijd ook mijn 2e T5, allebei 174 geschakeld, en moet zeggen dat ik nog geen enkele klacht heb gehad.
Ik heb wel uit voorzorg de slang die met de tubo te maken heeft, destijds door mijn dealer laten vervangen (was een vaak gehoorde klacht toen).
Met de eerste heb ik 40.000 km probleemloos gereden, en mijn huidige T5 staat op 20.000.
Heb wel direct een verlengde garantie bijgekocht van 2 jaar extra.
En de bekende kinderziektes moeten er 3 jaar na introductie zo langzamerhand wel uit zijn.
Ik rijd ook mijn 2e T5, allebei 174 geschakeld, en moet zeggen dat ik nog geen enkele klacht heb gehad.
Ik heb wel uit voorzorg de slang die met de tubo te maken heeft, destijds door mijn dealer laten vervangen (was een vaak gehoorde klacht toen).
Met de eerste heb ik 40.000 km probleemloos gereden, en mijn huidige T5 staat op 20.000.
Heb wel direct een verlengde garantie bijgekocht van 2 jaar extra.

Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Dat klopt, maar ik kan nu een inruilaanbod aannemen zodat ik € 9000,00 heb verreden in 3 jaar. Dit omdat de garage nog wat wilde goed maken.
Ik ben n.a.v. dit bod eens verder gaan kijken, en heb van een andere dealer een bod gekregen dat € 3750 lager ligt (beide VW dealers) Dus ik twijfel nu wel. Daarnaast heb ik een kennis die ook een T5 heeft en die is uitermate tevreden. Hij heeft er al 3 "versleten" en niks meegemaakt. Ikzelf heb daarintegen een maandagochtend auto getroffen.
Wat is dan wijsheid?
Ik ben n.a.v. dit bod eens verder gaan kijken, en heb van een andere dealer een bod gekregen dat € 3750 lager ligt (beide VW dealers) Dus ik twijfel nu wel. Daarnaast heb ik een kennis die ook een T5 heeft en die is uitermate tevreden. Hij heeft er al 3 "versleten" en niks meegemaakt. Ikzelf heb daarintegen een maandagochtend auto getroffen.
Wat is dan wijsheid?
Na twee T4 en 1 T5 transporter heb ik nu bijna 2 jaar een T5 California, met een waslijst aan reparaties, morgenvroeg
weer naar de garage voor 2 nieuwe schokbrekers... en achterklep lekkage.
Zoals;
Lekkende deur aan stuurkant altijd water op de drempel (ook bij de eerst T5) na zekers 6 keer
te hebben gereclameerd eindelijk de oorzaak gevonden en verholpen, hebben gewoonweg niet goed naar mij geluisterd
Afsluitkraan van de vuilwatertank gebarsten
Watertank slot vervangen
Deur opberkast gerepareerd.
Stuurstang voor de 2e keer vervangen, lijkt nu goed.
Ruimte tussen chassis en achterklep rubber wordt morgen ook hersteld.
Achter schokbrekers ook.
Sprak ooit een duitser op een camping in Noorwegen die zelfs het linnen van het hefdak al to twee keer toe had moeten vervangen.
Ik klaag niet, tot heden wordt het keurig opgelost, onder garantie, echter wil toch eens voorstellen om garantie bij te kopen,
Er zijn zeker improvements aan de 2006/07 versies gemaakt. Kijk maar een naar de deurrubber bijvoorbeeld, iedere modificatie over de jaren zit hierin.
Ik ben nog steed ontzetten blij dat ik de California stap heb gemaakt.
Schitterend en de hele familie is het hiermee eens.
MBT het aanbod: niet bang zijn en ga ervoor.
Groet Ruud
.
weer naar de garage voor 2 nieuwe schokbrekers... en achterklep lekkage.
Zoals;
Lekkende deur aan stuurkant altijd water op de drempel (ook bij de eerst T5) na zekers 6 keer
te hebben gereclameerd eindelijk de oorzaak gevonden en verholpen, hebben gewoonweg niet goed naar mij geluisterd
Afsluitkraan van de vuilwatertank gebarsten
Watertank slot vervangen
Deur opberkast gerepareerd.
Stuurstang voor de 2e keer vervangen, lijkt nu goed.
Ruimte tussen chassis en achterklep rubber wordt morgen ook hersteld.
Achter schokbrekers ook.
Sprak ooit een duitser op een camping in Noorwegen die zelfs het linnen van het hefdak al to twee keer toe had moeten vervangen.
Ik klaag niet, tot heden wordt het keurig opgelost, onder garantie, echter wil toch eens voorstellen om garantie bij te kopen,
Er zijn zeker improvements aan de 2006/07 versies gemaakt. Kijk maar een naar de deurrubber bijvoorbeeld, iedere modificatie over de jaren zit hierin.
Ik ben nog steed ontzetten blij dat ik de California stap heb gemaakt.
Schitterend en de hele familie is het hiermee eens.
MBT het aanbod: niet bang zijn en ga ervoor.
Groet Ruud
.
Kobus,
het probleem was dat het water via de ruit naar binnen drupt, wat normaal is bij elke auto en dan onder weer langs eruit loopt, bij mij drupt het water op de apparatuur die erinzit , bleef er op staan en liep op een gegeven aan de binnenkant naar beneden, dus via de binnenkant van de kunstofplaat naar beneden en dan wordt de drempel not.
Het erge hiervan is dat dit ook tussen het rubber en de kunstof voetplaat/drempel loopt op het chassis.
Volgens mij hebben ze een hoop siliconenkit gebruikt want de auto stonk 3 dagen azijnachtig.
Maar het is sindsdien droog ook tijdens de storm van de afgelopen week.
Century in Assen heeft dit gefikst. Morgen even terug voor de schokbrekers.
en de klep gingen ze bijstellen... ik ben benieuwd.
Zal nog even navragen hoe ze exact dat met die deur hebben gedaan.
Groet
Ruud
het probleem was dat het water via de ruit naar binnen drupt, wat normaal is bij elke auto en dan onder weer langs eruit loopt, bij mij drupt het water op de apparatuur die erinzit , bleef er op staan en liep op een gegeven aan de binnenkant naar beneden, dus via de binnenkant van de kunstofplaat naar beneden en dan wordt de drempel not.
Het erge hiervan is dat dit ook tussen het rubber en de kunstof voetplaat/drempel loopt op het chassis.
Volgens mij hebben ze een hoop siliconenkit gebruikt want de auto stonk 3 dagen azijnachtig.
Maar het is sindsdien droog ook tijdens de storm van de afgelopen week.
Century in Assen heeft dit gefikst. Morgen even terug voor de schokbrekers.
en de klep gingen ze bijstellen... ik ben benieuwd.
Zal nog even navragen hoe ze exact dat met die deur hebben gedaan.
Groet
Ruud
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:46
- Locatie: Stein
aan daan
Wat ga jij een vito kopen moet je doen had een t5 met problemen heb vorig jaar een vito op de zaak gekocht waar een zakenpartner van mij in rijdt .
Na een jaar van ellende heb ik toch maar weer een nieuwe t5 silver edition gekocht en tot nu toe super geen knakken of slecht schakelen .
Dus een nieuwe vito echt doen als je nog meer ellende wilt als nu.
Na een jaar van ellende heb ik toch maar weer een nieuwe t5 silver edition gekocht en tot nu toe super geen knakken of slecht schakelen .
Dus een nieuwe vito echt doen als je nog meer ellende wilt als nu.
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
- Locatie: Somewhere on the road
- Contacteer:
Wat zijn er een hoop pechvogels....
Ik rij nu 19 maanden in mijn T5 LWB 195 PK automaat met ongeveer elke denkbare/mogelijke optie. Huidige km-stand 220.000 km....
Problemen???
Nieuwe "kleppenkast" in automaat gehad (modificatie).
2x nieuwe deurvangers voor achterdeurtjes gehad.
Nieuwe warmtewisselaar (zat ineens motorolie in koelvloeistof).
Nieuwe stuurpomp (zat ineens motorolie in stuurbekrachtiging).
Nieuw stuk stuurhuis (de "knak" was er ook bij mij).
Verder geen noemenswaardige problemen.
Heb wel een lichte twijfel m.b.t. de duurzaamheid van de automatische versnellingsbak, deze begint wat ruw te schakelen en af en toe traag te reageren ondanks dat er elke 25.000 km ATF-olie wordt ververst bij deze getunede auto.
Verder heb ik de eerste set winterbanden voor dit seizoen er reeds doorheen gejaagd (40.000 km met een setje voorbanden).
Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel problemen met deze auto's zijn. Ik rij al vele jaren (en dus ondertussen echt méér dan 1.000.000 km) Volkswagen, en dit is eigenlijk pas de 2e VW die mij echt tevredenheid brengt. De eerste was een VW Golf (type 2) uit 1992 met een 1600 TD-ic motor (Jaja... een 1,6 L Turbo Diesel InterCooler!!) welke ik met pijn in mijn hart na 500.000 km weg deed.
Ik rij nu 19 maanden in mijn T5 LWB 195 PK automaat met ongeveer elke denkbare/mogelijke optie. Huidige km-stand 220.000 km....
Problemen???
Nieuwe "kleppenkast" in automaat gehad (modificatie).
2x nieuwe deurvangers voor achterdeurtjes gehad.
Nieuwe warmtewisselaar (zat ineens motorolie in koelvloeistof).
Nieuwe stuurpomp (zat ineens motorolie in stuurbekrachtiging).
Nieuw stuk stuurhuis (de "knak" was er ook bij mij).
Verder geen noemenswaardige problemen.
Heb wel een lichte twijfel m.b.t. de duurzaamheid van de automatische versnellingsbak, deze begint wat ruw te schakelen en af en toe traag te reageren ondanks dat er elke 25.000 km ATF-olie wordt ververst bij deze getunede auto.
Verder heb ik de eerste set winterbanden voor dit seizoen er reeds doorheen gejaagd (40.000 km met een setje voorbanden).
Ik kan mij niet voorstellen dat er zoveel problemen met deze auto's zijn. Ik rij al vele jaren (en dus ondertussen echt méér dan 1.000.000 km) Volkswagen, en dit is eigenlijk pas de 2e VW die mij echt tevredenheid brengt. De eerste was een VW Golf (type 2) uit 1992 met een 1600 TD-ic motor (Jaja... een 1,6 L Turbo Diesel InterCooler!!) welke ik met pijn in mijn hart na 500.000 km weg deed.
Met de allervriendelijkste groet,
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
- crafter koerier
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Purmerend
- Evert-Jan (T5 180)
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
- Locatie: Gelderland