Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koude start probleem -- gewijzigd in langer silstaan startpr
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 14:52
- Locatie: Raerd (Friesland in de buurt van Sneek)
Re: koude start probleem -- diagnose
Bericht van garage dat één of andere spie op de verdelerpomp is afgebroken. Alleen telefonisch doorgekregen heb het niet gezien of mij er verder in verdiept. Was blijkbaar al steeds niet helemaal goed waardoor de zaak niet op tijd stond. Dit konden ze blijkbaar niet meten.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 jul 2008, 14:52
- Locatie: Raerd (Friesland in de buurt van Sneek)
Re: koude start probleem Nog niet opgelost
Laatste nieuws. Na vervangen van as op verdelerpomp ging starten iets beter maar nooit 100%. Inmiddels ontdekt dat probleem niet samenhangt met temperatuur maar met langere tijd stilstaan. Mogelijk slijtage in verdelerpomp waardoor brandstof bij langere tijd stilstaan terug loop. Bij garage hebben ze een keerklepje in de brandstofleiding gezet en nu zou het probleem opgelost moeten zijn. Helaas.
Bij langer stil staan slaat dus ook de standkachel nog steeds niet aan. Heeft de motor een paar slagen gelopen dan start de standkachel ook zonder probleem. Het lijkt dus nog steeds een brandstofprobleem te zijn maar waar? Hoe kan het dat zowel motor als standkachel onvoldoende brandstof krijgen om vlot te kunnen starten? Zowel motor als standkachel lopen, eenmaal gestart, zonder enig probleem.
Graag aanvullende adviezen.
Bij langer stil staan slaat dus ook de standkachel nog steeds niet aan. Heeft de motor een paar slagen gelopen dan start de standkachel ook zonder probleem. Het lijkt dus nog steeds een brandstofprobleem te zijn maar waar? Hoe kan het dat zowel motor als standkachel onvoldoende brandstof krijgen om vlot te kunnen starten? Zowel motor als standkachel lopen, eenmaal gestart, zonder enig probleem.
Graag aanvullende adviezen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: koude start probleem -- gewijzigd in langer silstaan sta
Aanzuigbuis in brandstofpomp zit hoogst waarschijnlijk een scheurtje in.
Dit is de gemeenschappelijke component tussen motor en standkachel.
Als in die aanzuigbuis een scheurtje zit, wordt er in eerste instantie lucht aangezogen.
Na de aanzuigbuis gaat er brandstofleiding naar voren en van daaruit een T-stukje met aftakking naar het brandstofpompje van de standkachel. Dit hangt in de buurt van de linker torsiestaaf voor de tank.
Dit is de gemeenschappelijke component tussen motor en standkachel.
Als in die aanzuigbuis een scheurtje zit, wordt er in eerste instantie lucht aangezogen.
Na de aanzuigbuis gaat er brandstofleiding naar voren en van daaruit een T-stukje met aftakking naar het brandstofpompje van de standkachel. Dit hangt in de buurt van de linker torsiestaaf voor de tank.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: koude start probleem -- gewijzigd in langer silstaan sta
Ik zou ook even je linker (bestuurderskant) koplamp eruit halen en je leidingen inspecteren bij het filter eventueel preventief de rubberen leidingen vervangen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++