Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeer sensoren rijden met aanhanger

vragen over de T5
Plaats reactie
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

parkeer sensoren rijden met aanhanger

Bericht door peterb »

weet iemand al iets over met aanhanger en dat de piep uit moet gaan ?
bij blijft hij piepen als een gek help mijn dealer weet het nog niet ik hoop hier iemand te vinden
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Bij mij is er een schakelaar tussen gezet waarmee ik hem handmatig kan uitschakelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
musky
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 feb 2007, 15:45
Locatie: almere

Bericht door musky »

je heb hem toch niet bij de jedi gehaald in almere he ????
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Ik bij Jedi :ie :alarm mij zien ze daar niet :lach
Afbeelding
Joey
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 feb 2007, 21:07

Bericht door Joey »

hoi

ik heb er ook last van ik heb namelijk een afneembare trekhaak als ik de trekhaak erop zet heb ik er geen last van dan bedoel ik het achter uit rijden zonder aanhanger, maar ik merk als ik de trekhaak erop zet met een witte dop(trekhaak beschermer ) dan gaat ik ook piepen als een gek ik heb ook last van een piep met het achteruit rijden met aanhanger deze kan ik uitzetten dmv een knop op mijn dashboard maar als ik ff verkeerd steek en naar voren moet en dan weer in mijn achteruit moet ik weer die knop in druk ken dit is erg vervelend heb nog niet voor een oplossing gevraagd bij mijn dealer ga ik binnen kort doen :bonk :bonk
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Dop moet je er sowieso afhalen, deze wordt bij mij ook gezien door de sensoren !
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Beste Peterb,

Bij mijn T5 hebben ze de 13-polige stekkerdoos ook op de "goedkope" manier aangesloten d.w.z. zonder een of ander speciaal electronisch kastje dat de parkeersensoren uitschakelt als er een stekker in die doos zit.

Daarom heb ik bij mij de sensoren met de hand uitschakelbaar gemaakt. Dit is in 10 minuten te doen:
Neem zo'n heel eenvoudig drukschakelaartje zoals soms bij bureaulampjes wordt gebruikt. Boor een gat voor die schakelaar in de felsrand van het binnenscherm linksachter. Bij mij zit dat achter het deksel op de zijwand.
Onderbreek met die schakelaar de grijsbruine draad aan de gele stekker die op het controleboxje achter het achterlicht zit.

Werkt perfect !!

Groeten van Guus
Gebruikersavatar
Jan 259
Berichten: 88
Lid geworden op: 24 jun 2007, 20:08

Trekhaak, T5 piepen met het achter uit rijden.Parkeerhulp

Bericht door Jan 259 »

Hallo Petetb.

Ik had de zelfde problemen, wat waren de mogelijkheden om het optelossen!

Het schijnt zo te zijn voor juli 2005 zit de oude kabelboom van voor tot achter er nog in met de nadelen: Standard niet de mistlampen (i.m. verplicht) aansluiting. En niet de automatische uitschakeling van de pieper als je er de stekker er in doet van bv. wat je er achter gaat hangen, met het achter uit rijden.
1."Oplost" ook met een schakelaar er tussen, wel verstandig met een lampje er op van aan/uit. Anders heb je de kans dat je hem aan laat staan.
2. Rij je achter uit zonder er iets achter te hebben en toch dat de pieper gaat, hij ziet bv. het dopje of de trekhaak, gewoon na de garage gaan(zij hebben daar een progamma voor ?) zij kunnen nl. de soft ware iets anders in stellen, en dan ben je daar ook van af.
3.Het niet werken van de mistlampen(voor bv. van de aanhangwagen) heeft mijn garage ook simpel opgelost door twee draadjes achterin bij de achterlichten l.a. parallel te schakelen.
Er was ook een mogelijkheid om een nieuwe Elek. Kabelboom te leggen, koste € 75 ex montage.
Mijn garage heeft het pieper probleem van de parkeer hulp netjes kosteloos opgelost, omdat ik hun hiervoor verandwoorlijk heb gesteld, omdat hun ingebreken zijn geweest, om mijn met aankoop niet te vertellen wat de nadelen er van waren.
Dus: wie er een T5 v.a. juli 2005 heeft,daar zit dus een nieuwe Elek. Kabelboom van voor tot achter er onder, met die mogelijkheden, dat je Standard niet meer die probleempjes hoef te hebben zoals hierboven vermeld.
Wie dat dan nog wel heeft! "ja" maak de zin zelf maar af.

m.vr.gr. Jan 259
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

sensoren

Bericht door peterb »

hallo Jan 259

mijn bus is net 3 weken oud

maar als ik het goed begrijp moet het simpel op te lossen wezen voor de dealer ?
kun je er iets meer over vertellen

groeten peterb
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

parkeer sensoren

Bericht door peterb »

wie kan mij vertellen

wie weet een dealer waar ze dit goed oplossen dan kan ik dit door geven aan mijn dealer want daar weten ze het niet .

alvast dank
Gebruikersavatar
Jan 259
Berichten: 88
Lid geworden op: 24 jun 2007, 20:08

Pieper/ Parkeer

Bericht door Jan 259 »

Hoi,

Het komt er op neer (alvermeld hierboven) waar de nieuwe kabel boom er al onder zit v.a. Juli 2005, kan men het zodanig aansluiten (meer draden) dat je er een stecker bv. van een aanhangwagen of fietsdrager of wat dan ook er in steek,gelijk de pieper uitschakeld.

Ook vermeld vermeld zonder er ook maar iets achter te hebben, en hij ziet het dopje, of de trekhaak: Dan moet de garage met o.a. daar voor een bestemd computerprogamma,hem iets anders afstellen.
Hebben ze dat niet,of ze kunnen er niet mee omgaan ? Dan moeten ze dat bij Pon bv.service afd. maar op vragen.Of bij colega/ concurent!
De garage gewoon hier verandwoorlijk voorstellen. Je heb toch ook voor een goed product betaald, ja toch.

gr, Jan 259
dirk
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:36
Locatie: Hoogwoud
Contacteer:

pieper

Bericht door dirk »

T5 jan 2007
Silver edition zit standaard een schakelaar op om ze af te zetten ,en de dop op de trekhaak heb ik geen last van.
gr Dirk
peterb
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 jul 2007, 22:52
Locatie: Almere
Contacteer:

parkeer sensoren

Bericht door peterb »

ik heb een westfalia trekhaak en nu is er bij westfalia een kabelset die moeten ze dan naar voren trekken waar de pdc kast zit en zodra ik de stekker er in stop ook de parkeersensoren uit zijn dus het is op gelost .
maar er schijnt nog een systeem te zijn maar de dealer kan dat niet bestellen bij pon heb er wel een tekening van gezien is een kastje wat er tussen moet .

dus als je parkeer sensoren hebt en een trekhaak dan moet er een speciale kabelboom bij
Gebruikersavatar
jw t5 121
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:42
Locatie: rijssen
Contacteer:

pdc --> trekhaak --> mistlamp

Bericht door jw t5 121 »

7 of 13 polige stekker met schaklaartje voor mistlamp uit schakeling
pdc over schakelaartje laten lopen

bij gebruik van mistlamp een relais gebruiken

meestal zit er een 3 polige schakelaar in

bij auto's met canbus is het heel simpel
software matig kan het uitschakel worden geactiveerd
als er een stekker in zit pdc automatisch uit
Plaats reactie