Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Mijn eerste transporter. is een ex
Hallo WJW-ers .
Helaas is mijn eerste VW-aankoop niet zo'n succes
Een klein deel van het verhaal stond al hier :
viewtopic.php?f=2&t=40300
maar er mankeert nog veel meer aan .
Het word dus al een aardig project , vandaar dat ik hier maar een topic open.
Na de eerste problemen om de bus enigszins rijdbaar te krijgen , bleek er nog veel meer mee aan de hand te zijn
Een echt kat in de zak dus .... .
De benzinedrukregalaar heb ik nog niet gevonden , dus als iemand die nog heeft liggen , graag .
Nieuw bij de VW-Audi-dealer 123 euro ex btw
.
Op de meeting heb ik een setje zijskirts , een schuifdeur-wieltje , accu-afdekkap , en een binnenverlichting met leeslampje (veiling) gekocht.
Het wieltje zit alweer aan de schuifdeur , en deze gaat nu weer met 2 vingwers dicht , ipv 2 armen.
Omdat de kachel ook aardig koud bleef , gelijk maar een nieuwe thermostaat gezet.
Nu word de bus weer warm . , ook van binnen.
Helaas is nu alleen op LPG rijden helemaal geen doen meer .
Dusss , een revisie-setje voor de verdamper en verdeelhuis besteld. omdat met uitlezen van het lpg-systeem de code voor langdurig te rijk mengsel tevoorschijn kwam. dit gebeurt meestal als de verdamper aan revisie toe is . dusss....
Dit stond voor morgen op de planning , maar toen hadden we de avond nog niet gehad.
Onderweg naar huis klapte de koppeling eruit
Dus na een ritje Rijssen-Vriezenveen zonder koppelen , staat er voor morgen een koppeling-wissel op het programma ipv een verdamper-revisie
Weet er iemand welke benzine-motor er achter deze bak nog meer past in de T4 ?
Nu zit er een 2.0 AAC motor in.
Heel even met de gedachte gespeeld om er een 2.5 van een Porsche in te lepelen , maar volgens mij moet er dan veel meer aangepast worden..
Mocht er vooruitgang zijn lezen jullie dat hier wel weer.
Groeten Arnoud
Hallo WJW-ers .
Helaas is mijn eerste VW-aankoop niet zo'n succes
Een klein deel van het verhaal stond al hier :
viewtopic.php?f=2&t=40300
maar er mankeert nog veel meer aan .
Het word dus al een aardig project , vandaar dat ik hier maar een topic open.
Na de eerste problemen om de bus enigszins rijdbaar te krijgen , bleek er nog veel meer mee aan de hand te zijn
Een echt kat in de zak dus .... .
De benzinedrukregalaar heb ik nog niet gevonden , dus als iemand die nog heeft liggen , graag .
Nieuw bij de VW-Audi-dealer 123 euro ex btw
.
Op de meeting heb ik een setje zijskirts , een schuifdeur-wieltje , accu-afdekkap , en een binnenverlichting met leeslampje (veiling) gekocht.
Het wieltje zit alweer aan de schuifdeur , en deze gaat nu weer met 2 vingwers dicht , ipv 2 armen.
Omdat de kachel ook aardig koud bleef , gelijk maar een nieuwe thermostaat gezet.
Nu word de bus weer warm . , ook van binnen.
Helaas is nu alleen op LPG rijden helemaal geen doen meer .
Dusss , een revisie-setje voor de verdamper en verdeelhuis besteld. omdat met uitlezen van het lpg-systeem de code voor langdurig te rijk mengsel tevoorschijn kwam. dit gebeurt meestal als de verdamper aan revisie toe is . dusss....
Dit stond voor morgen op de planning , maar toen hadden we de avond nog niet gehad.
Onderweg naar huis klapte de koppeling eruit
Dus na een ritje Rijssen-Vriezenveen zonder koppelen , staat er voor morgen een koppeling-wissel op het programma ipv een verdamper-revisie
Weet er iemand welke benzine-motor er achter deze bak nog meer past in de T4 ?
Nu zit er een 2.0 AAC motor in.
Heel even met de gedachte gespeeld om er een 2.5 van een Porsche in te lepelen , maar volgens mij moet er dan veel meer aangepast worden..
Mocht er vooruitgang zijn lezen jullie dat hier wel weer.
Groeten Arnoud
Mooi wit is niet lelijk .
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Zooow Arnoud,
Het zit je niet mee. Toch niet te veel betaald aan de politie
Succes en sterkte met de werkzaamheden.
Het zit je niet mee. Toch niet te veel betaald aan de politie
Succes en sterkte met de werkzaamheden.
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Diplomanta's 'miskoop' , druklager past niet
een kleine update:
het druklager kwam er in kleine onderdeeltjes uit
De koppeling en drukgroep zitten alweer op de motor.
Maarr.... het bijgeleverde druklager valt in de gaffel met een stukje kunsstof , en dit gaat erg licht.en zit dus nauwelijks vast.
Als je de gaffel los in de hand hebt met het lager er onder , valt het er zo goed als vanzelf weer af..
wat ik van het originele druklager heb kunnen terugvinden , lijkt daar alles van ijzer .
dus ook het gedeelte wat tegen de gaffel zit
Weet iemand hoe dit zit , of hoort te zitten.
beide koppelingen zijn van LUK , wat ik er voor heb gekocht , en wat eruit kwam..
De verdamper is wel gereviseerd ..., en weer terug geplaatst.
is er tenminste iets vooruitgang.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
groeten Arnoud
het druklager kwam er in kleine onderdeeltjes uit
De koppeling en drukgroep zitten alweer op de motor.
Maarr.... het bijgeleverde druklager valt in de gaffel met een stukje kunsstof , en dit gaat erg licht.en zit dus nauwelijks vast.
Als je de gaffel los in de hand hebt met het lager er onder , valt het er zo goed als vanzelf weer af..
wat ik van het originele druklager heb kunnen terugvinden , lijkt daar alles van ijzer .
dus ook het gedeelte wat tegen de gaffel zit
Weet iemand hoe dit zit , of hoort te zitten.
beide koppelingen zijn van LUK , wat ik er voor heb gekocht , en wat eruit kwam..
De verdamper is wel gereviseerd ..., en weer terug geplaatst.
is er tenminste iets vooruitgang.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
groeten Arnoud
Mooi wit is niet lelijk .
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
als je een specifieke vraag hebt kun je het best er een ander topic voor openen. Niet iedereen leest het t4 projecten topic. Ik kan je helaas niet helpen
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Dank je , zal ik doen .RITC schreef:als je een specifieke vraag hebt kun je het best er een ander topic voor openen. Niet iedereen leest het t4 projecten topic. Ik kan je helaas niet helpen
Maar wilde ook niet te veel dubbel gaan plaatsen.
Mooi wit is niet lelijk .
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
dan verwijderen ze het wel
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Doet alles het weer??
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
De koppeling doet het weer
Maar de rest .... .
Op lpg nog geen verbetering , eerder verslechterd.
op benzine uitvallen bij naderen kruizingen en of rotondes
Km-teller geeft niks meer aan
Ondertussen best ziek van , en kijken er even niet meer naar
Maar de rest .... .
Op lpg nog geen verbetering , eerder verslechterd.
op benzine uitvallen bij naderen kruizingen en of rotondes
Km-teller geeft niks meer aan
Ondertussen best ziek van , en kijken er even niet meer naar
Mooi wit is niet lelijk .
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Bah het zit je niet mee. Succes
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
- marcel 415
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
- Locatie: grunniggerlaand
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
dat had mijn vorige bus ook .de gele was ook 2.0 benzine sloeg ook af liep niet op benzine..bobine vervangen ,hielp niks .gas specialist laten kijken toen werd het ryden op gas beter.succses ermee.diplomanta schreef:De koppeling doet het weer
Maar de rest .... .
Op lpg nog geen verbetering , eerder verslechterd.
op benzine uitvallen bij naderen kruizingen en of rotondes
Km-teller geeft niks meer aan
Ondertussen best ziek van , en kijken er even niet meer naar
Groetjes Marcel 415
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Vandaag voor het eerst sinds de nieuwjaarsmeeting weer echt zo goed als normaal met de bus kunnen rijden.
na het volgende te hebben gedaan:
- nieuwe koppelings-set
- benzinedrukregelaar vervangen
- verdamper gereviseerd
- gasverdeler gereinigd en voorzien van nieuw membraam
- alle vacuumslangen vernieuwd
- T-stuk waar koelvloeistof-slangen van de verdamper op zitten vervangen
- stalen koelleiding op t blok lek gerepareerd (gelast )
nu alleen nog volgende week naar de lpg-specialist voor het precies afstellen , en nieuwe snelheids-sensor plaatsen
daarna gaan we ons opmaken voor de aanstaande apk eind van de maand
hiervoor dient in elk geval de onderste fuseekogel vervangen te worden , links , maar we doen maar gelijk alle 2 en meteen de hondebotjes
En dan zijn we nog niet eens aan het uiterlijk toegekomen ...
Vraag me echt af of het geen BMW is wat ik heb gekocht , ook al staat er VW in de Grille
mvg Arnoud
Ook kijk ik nog even rond voor een setje schokbrekers rondom
na het volgende te hebben gedaan:
- nieuwe koppelings-set
- benzinedrukregelaar vervangen
- verdamper gereviseerd
- gasverdeler gereinigd en voorzien van nieuw membraam
- alle vacuumslangen vernieuwd
- T-stuk waar koelvloeistof-slangen van de verdamper op zitten vervangen
- stalen koelleiding op t blok lek gerepareerd (gelast )
nu alleen nog volgende week naar de lpg-specialist voor het precies afstellen , en nieuwe snelheids-sensor plaatsen
daarna gaan we ons opmaken voor de aanstaande apk eind van de maand
hiervoor dient in elk geval de onderste fuseekogel vervangen te worden , links , maar we doen maar gelijk alle 2 en meteen de hondebotjes
En dan zijn we nog niet eens aan het uiterlijk toegekomen ...
Vraag me echt af of het geen BMW is wat ik heb gekocht , ook al staat er VW in de Grille
mvg Arnoud
Ook kijk ik nog even rond voor een setje schokbrekers rondom
Mooi wit is niet lelijk .
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Hoe gaat ie hier???
Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
leuk dat je het vraagt
De bus is nog steeds "under construction"
de km-teller doet het niet meer (afgebroken met koppeling wisselen )
de onderste fuseekogels moeten vervangen voor de apk
de bumpers moeten opnieuw geschuurd en gespoten worden
de zijskirts die ik op de nieuwjaars-meeting heb gekocht wel gepast , maar nog niet gemonteerd.
Volgende week maandag gaat de bus naar Agit in Rijssen om hem op lpg goed af te stellen (loopt nu 1:5)
En dan heb ik nog het vermoeden dat de koppelings-cilinder lekt .
zal hem daar zaterdag weer eens voor op de brug zetten
Maar door alle werkzaamheden op t bedrijf , blijft er niet zoveel tijd over voor de eigen bus
grt Arnoud
De bus is nog steeds "under construction"
de km-teller doet het niet meer (afgebroken met koppeling wisselen )
de onderste fuseekogels moeten vervangen voor de apk
de bumpers moeten opnieuw geschuurd en gespoten worden
de zijskirts die ik op de nieuwjaars-meeting heb gekocht wel gepast , maar nog niet gemonteerd.
Volgende week maandag gaat de bus naar Agit in Rijssen om hem op lpg goed af te stellen (loopt nu 1:5)
En dan heb ik nog het vermoeden dat de koppelings-cilinder lekt .
zal hem daar zaterdag weer eens voor op de brug zetten
Maar door alle werkzaamheden op t bedrijf , blijft er niet zoveel tijd over voor de eigen bus
grt Arnoud
Mooi wit is niet lelijk .
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
Vandaag de bus voor de APK-voorkeuring gehad
het kleine "todo"lijstje :
handremwerking links-achter
schijven ontroesten
lpg-tank ontroesten
dop lpg vulling mist
hoes fuseekogel links
advies fuseekogels
stuurkogels
olie-lekkage (koppelings-cilinder )
dus weer werk genoeg dit weekend
het kleine "todo"lijstje :
handremwerking links-achter
schijven ontroesten
lpg-tank ontroesten
dop lpg vulling mist
hoes fuseekogel links
advies fuseekogels
stuurkogels
olie-lekkage (koppelings-cilinder )
dus weer werk genoeg dit weekend
Mooi wit is niet lelijk .
- multivan_rob
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 22 feb 2009, 22:45
- Locatie: Amersfoort
Re: Diplomanta's eerste Bedrijfs-bus
je bent wel grondig bezig, veel succes dit weekend!!!
T5 1,9 Tdi en wel zwart