Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

plaatsing achteruitrijcamera

vragen over de T4
Plaats reactie
Mark van Roosmalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 15:09

plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door Mark van Roosmalen »

Ik wil een achteruitrijcamers bevestigen aan mijn california. Achter de achterruit zou kunnen, op het nummerbord is moeilijker, maar waarom niet onder de achterbumper net naast de trekhaak? Hij is dan uit het zicht, heb stroom bij de hand en maximaal uitzicht naar achter. Of....zie ik iets over het hoofd? de camera is smal van constructie dus hij steek niet ver onder de bumper uit.

Met vriendelijke groet,

Mark
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33935
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door Multivan Generation »

ik denk dat het lensje dan snel dichtslaat door de spray onder de auto..bij vochtig weer
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door J.F.A. »

Hoi Mark.

Heb je een afbeelding van die camera ?? Zelf heb ik er een welke op een plaatje gemonteerd zit onder de nummmerplaat.

wej Draarloos.

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Mark van Roosmalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 15:09

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door Mark van Roosmalen »

https://www.koopgoedkoop.nl/catalog/pro ... tAodojIAdA" onclick="window.open(this.href);return false; is de link waarop je de camera kunt zien. Werkt echt perfect. Duidelijk, scherp en zeer grote hoek. Regenspray zou een goede reden zijn hem niet onder de bumper te plaatsen, maar ik gebruik hem alleen bij achteruitrijden.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door heartbeat »

Ik heb de mijne onder aan het derde remlicht gemaakt aan de binnenzijde auto ik heb er 1 van pioneer gemonteerd
ik heb hem zodat ik de spullen op en de aanhanger goed in de gaten kan houden .
ik kan niet mijn trekhaak zien om bv in te parkeren maar dat vndt ik ook niet nodig
ik heb ook een california en weet hoe rot je soms en bedraading ergens heen kan krijgen de mijne loopt rechts boven langs en dat gieg redelijk makelijk grt rob
Rob & Lize
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door Tom K »

Kwam nog een mooie oplossing tegen, speciaal voor T4 een camera gemonteerd als vervanging van kentekenverlichting: http://www.ebay.de/itm/Ruckfahrkamera-f ... 337f35c93c" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Heb je nog steeds een beeldscherm nodig. Dus prijstechnisch minder gunstig dan de die in de link.
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Mark van Roosmalen
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 nov 2012, 15:09

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door Mark van Roosmalen »

Ja, dat derde remlicht zou ook wel gaan. Als een paaltje 'uit beeld is' sta ik er 30 cm. van af. Maar als ik hem onder de achterbumper hang heb ik een horizontaal zicht achteruit. Kijk ik frontaal tegen een object op. Is dat niet gunstiger? Hoe denken jullie daar over?
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: plaatsing achteruitrijcamera

Bericht door heartbeat »

Ik heb gekozen voor binnen ivm dat je snel last heb van vuil op de lens nu achteruitvuil even de wisser aan en weer mooi scherp beeld

Mijn eerdere plan was om hem in het vw embleem te maken de camera aan de binnen zijde van de klep monteren en dan tussen het vw logo dus de letter V of W heen te laten kijken hebben we al eens eerder gedaan bij een vriend van ons

grt rob
Bijlagen
vw camera.png
vw camera.png (96.21 KiB) 1075 keer bekeken
camera.jpg
Rob & Lize
Plaats reactie