Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wiellagers vervangen?

vragen over de T4
Plaats reactie
papascal
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 nov 2010, 22:41

wiellagers vervangen?

Bericht door papascal »

Hallo allemaal,

ik heb net mn wielten gewisseld, maar met 18 inch wielen maakt hij veel meer lawaai.
ik denk dat het een lager is, omdat bij het sturen (bochten maken) het geluid minder wordt.

nu kan ik zo niet terug vinden bij de tips en tricks of deze makkelijk te vervangen zijn of dat ze geperst moeten worden.

Iemand hier ervaring mee, of een how to van?
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: wiellagers vervangen?

Bericht door repelsteeltje »

rondom zijn ze ingeperst. beetje garage heeft een persset met handpomp dat de lagers uit de fusee kan trekken zonder de hele wielophanging te demonteren.
potze.J
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2012, 21:01

Re: wiellagers vervangen?

Bericht door potze.J »

ligt het niet aan je banden? 18 of standaard 15 is nogal hoogte verschil? Platte band maakt altijd meer lawaai dan een hoge band
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: wiellagers vervangen?

Bericht door rradd »

potze.J schreef:ligt het niet aan je banden? 18 of standaard 15 is nogal hoogte verschil? Platte band maakt altijd meer lawaai dan een hoge band
Voordat je extra kosten gaat maken ff de wielen terug wisselen , is dan het geluid weg ligt het aan de 18 inch.
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
potze.J
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2012, 21:01

Re: wiellagers vervangen?

Bericht door potze.J »

zou ik ook doen eerst uitsluiten :yes
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: wiellagers vervangen?

Bericht door frank884 »

papascal schreef:Hallo allemaal,

ik heb net mn wielten gewisseld, maar met 18 inch wielen maakt hij veel meer lawaai.
ik denk dat het een lager is, omdat bij het sturen (bochten maken) het geluid minder wordt.

nu kan ik zo niet terug vinden bij de tips en tricks of deze makkelijk te vervangen zijn of dat ze geperst moeten worden.

Iemand hier ervaring mee, of een how to van?
heb er ervaring mee, 1-11-2012 vervangen SKF VKBA 3406 kosten toen 2 stuks 123.76 euro (e bay)
http://www.ebay.de/itm/SKF-RADLAGER-VKB ... 589b07799a" onclick="window.open(this.href);return false;
er zijn ook veel goedkopere, maar daar is het teveel werk voor, om er twijfelachtig spul in te zetten
ik heb al slechte ervaringen met Meyle (wat ik dacht een goed merk te zijn) wat betreft de fusee's
in 2 jaar totaal versleten!!!!!
http://www.ebay.de/itm/MEYLE-HD-2x-TRAG ... 1e7321b238" onclick="window.open(this.href);return false; = rommel
de wiellagers zijn erin geperst die krijg je er niet zomaar uit, een tooltje moeten inproviseren
kon ook het hele huis demonteren, en onder de hydraulische pers leggen dat was eenvoudiger
maar dan moet ik de wagen erna laten uitlijnen en dat kost ook weer 65 euro
http://www.mijnalbum.nl/Album=KZMUWJTY" onclick="window.open(this.href);return false;
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie