Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

OPGELOST DOOR EERLIJKE VERKOPER !

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

OPGELOST DOOR EERLIJKE VERKOPER !

Bericht door Jurgen VH »

Hallo wjw'ers,

Heb effe een paar vragen ivm deze koplampen Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us heb deze via marktplaats aangekocht maar na het inspecteren van de koplampen blijken de projector en grootlicht units bij beide koplampen los in de behuizing te zitten, ook is er bij beide koplampen een gaatje in wss voor de hoogteregeling veronderstel ik die van de bestaande koplampen moet overgebouwd worden ?? Heb het aangeduid op volgende foto waar het gat in de koplampen zich bevind, deze onderdeeltjes waren niet meegeleverd, zou het kunnen als deze onderdeeltjes in de koplampen zitten dat alles dan vanzelf vast komt te zitten en dat ik voor niks panikeer Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Iemand die dezelfde units heeft en effe raad/info kan geven ?

Thx Jurgen
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 24 mei 2013, 21:53, 3 keer totaal gewijzigd.
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Devil eyes koplampen.

Bericht door koekie520 »

Je moet daar inderdaad de hoogteverstellers van je originele lampen opzetten. Deze kan je er eevoudig uitdraaien. Aan de versteller hangt een stang met een bolletje en dat haak je vast aan de lens. Rubbertje niet vergeten.

Greetz
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Devil eyes koplampen.

Bericht door Jurgen VH »

koekie520 schreef:Je moet daar inderdaad de hoogteverstellers van je originele lampen opzetten. Deze kan je er eevoudig uitdraaien. Aan de versteller hangt een stang met een bolletje en dat haak je vast aan de lens. Rubbertje niet vergeten.

Greetz
Ok bedankt voor de info, en zitten de units dan terug vast ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Devil eyes koplampen.

Bericht door Multivan Generation »

Jurgen VH schreef:Ok bedankt voor de info, en zitten de units dan terug vast ?
Wat denk je van eerst proberen en dan pas een vraag stellen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Devil eyes koplampen.

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:
Jurgen VH schreef:Ok bedankt voor de info, en zitten de units dan terug vast ?
Wat denk je van eerst proberen en dan pas een vraag stellen?
Als ik kon zou ik het direct proberen Peter :knipoog Het probleempje zit hem echter dat ik dit type verstelling niet in mijn bezit heb, de verstelling bij mijn koplampen gebeurd door middel van 2 kruisschroeven aan de voorkant en niet door een manuele of elektrische verstelling achterkant zoals je ziet in de rode cirkel van mijn vb foto :nuts

Het probleem is echter al opgelost door de persoon waarvan ik deze overgenomen heb :yes , wanneer ik de verstelling erin zou steken zouden de units vast zitten, het is een vermoeden dat ik bevestigd wou zien aangezien het hier toch niet om 5€ gaat :knipoog

Heeft iemand nog manuele verstellingen van dit type ?
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: OPGELOST, iemand dit type verstellingen liggen ?

Bericht door Tom K »

Hallo,


Ik heb precies dezelfde lampen. Wat ontbreekt in de rode cirkel is de transportbeveiling, deze kun je eveneens gebruiken om de lampen handmatig af te stellen. Dopsleutel nummer 4 past op de metalen pin. De automatisch hoogteverstelling kan er ook op. Motortjes van je originele lampen afhalen en bestaande schroef loshalen. Bij de lampen worden twee schroeven geleverd met ronde kop. De mate waarin die uitsteken bepalen de hoogte. Zie hieronder de bijbehorende instructie.
instructie_stelmotor.jpeg
Ik vond dit een uiterst moeizaam proces. Telkens in bouwen, uitbouwen, bijstellen, opnieuw inbouwen. Kreeg de rechter goed, maar links niet omdat de schroef niet ''pakte' met het binnenste van de lamp. Uiteindelijk heb ik de handmatige schroeven gebruikt.
Mijn lampen zijn trouwens van Dectane, op schema staat Sonar.
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: OPGELOST, iemand dit type verstellingen liggen ?

Bericht door Jurgen VH »

Ik heb dit type verstelling niet, maar als ik het goed begrijp TomK kan ik de automatische verstelling ook manueel gebruiken ?
Tom K
Berichten: 163
Lid geworden op: 09 mei 2011, 14:18
Locatie: Utrecht

Re: OPGELOST, iemand dit type verstellingen liggen ?

Bericht door Tom K »

Jurgen VH schreef:Ik heb dit type verstelling niet, maar als ik het goed begrijp TomK kan ik de automatische verstelling ook manueel gebruiken ?
Nee, het is of de manuele schroef in rode cirkel, of de manuele schroef eruit en de elektrische hoogteregeling motortjes op die plek plaatsen.
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: OPGELOST, iemand dit type verstellingen liggen ?

Bericht door Jurgen VH »

Ok die in de rode cirkel zoek ik dus de manuele schroef, kan ik gewoon bij vw of iemand die deze heeft liggen kopen :knipoog
Dit is duidelijk voor mij, bedankt voor je hulp TomK :zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: DEELS OPGELOST, iemand dit type verstellingen liggen ?

Bericht door Jurgen VH »

Na wat navraag te doen (bij leveranciers van devil eyes) blijkt het aangekochte setje (voorlopig) niet compleet te zijn, dit omdat het setje standaard steeds geleverd wordt met de manuele verstellers zoals in mijn foto te zien is in de rode cirkel :nuts
Nu hoop ik nog steeds dat de verkoper me de manuele verstellingen nog kan na zenden, anders kan ik met het setje niets doen :muur
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: OPGELOST DOOR EERLIJKE VERKOPER !

Bericht door Jurgen VH »

Het is OPGELOST, de verkoper heeft me net via mail laten weten dat hij de stelschroeven gevonden heeft en dat hij ze op de post ging doen :yes
Toch top dat er nog eerlijke verkopers zijn :toppie :jumpklap
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: OPGELOST DOOR EERLIJKE VERKOPER !

Bericht door Peter 887 »

Jurgen VH schreef:Het is OPGELOST, de verkoper heeft me net via mail laten weten dat hij de stelschroeven gevonden heeft en dat hij ze op de post ging doen :yes
Toch top dat er nog eerlijke verkopers zijn :toppie :jumpklap
Dat mag ook wel eens vermeld worden, en geeft weer wat positieve indrukken.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: OPGELOST DOOR EERLIJKE VERKOPER !

Bericht door Jurgen VH »

Peter 887 schreef:
Jurgen VH schreef:Het is OPGELOST, de verkoper heeft me net via mail laten weten dat hij de stelschroeven gevonden heeft en dat hij ze op de post ging doen :yes
Toch top dat er nog eerlijke verkopers zijn :toppie :jumpklap
Dat mag ook wel eens vermeld worden, en geeft weer wat positieve indrukken.
Idd wanneer het goed is MOET het ook gezegd worden :jumpklap
Plaats reactie