Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

SPY AB CV setje inbouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Jurgen VH »

Hallo weetjewellers,

Na dit viewtopic.php?f=2&t=38252" onclick="window.open(this.href);return false; ben ik toe aan dit ... :adhd :bifun

Ik heb een AB setje gekocht en wel deze http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV004" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand al zo'n setje ingebouwd en zo ja kan je me dan zeggen welke draden ik moet verbinden. Heb me 2d geleden al aangemeld op het SPY forum maar kan me wel inloggen maar geen topics bekijken en dus ook de betreffende info niet opzoeken :muur

Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog

Alle info is welkom natuurlijk :zwaai
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen VH schreef:Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog Alle info is welkom natuurlijk :zwaai


Jurgen daar ben je abuis. De T4 heeft een + gestuurd CPV systeem en zeker GEEN pneumatisch systeem. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:
Jurgen VH schreef:Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog Alle info is welkom natuurlijk :zwaai


Jurgen daar ben je abuis. De T4 heeft een + gestuurd CPV systeem en zeker GEEN pneumatisch systeem. :toppie
Ok bedankt Oskar toen ik het googlde kwam er verschillende keren pneumatisch gestuurd, dus moet ik de schakeling maken op de plus sturing van de bekabeling :knipoog

:zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Jurgen VH »

Volgens het SPY positieve sturingsschema:

Sturingen:
Oranje = niet in gebruik
Wit = sluiten (op welke kleur van de bestaande cv ??)
Geel = +12V (dus constante + samen met Geel/zwart)
Oranje/zwart = niet in gebruik
Geel/zwart = +12V (dus constante + samen met Geel)
Wit/zwart = open (op welke kleur van de bestaande cv ??)

Bruin = knipperlicht L + R = (aan welke kleur bestaande bedrading ??)
Rood/zwart = kofferbak (welke ik niet ga gebruiken wegens aanmaak stekkers en bedrading die afgetakt zijn via het schuifdeurcontact)
Rood (dun) = is enkel mogelijk via comfortrelais sluiting ramen (heb ik deze ?? denk het niet zo ja aan welke kleur draad koppelen ??)
Zwart = massa -
Rood (dik) = constante +
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Jurgen VH »

CV setje is geplaatst (wegens tijdsgebrek heb ik de knipperlichtaansturing nog niet gevonden), bedankt Oskar voor de bijsturing :knipoog
Hier wat uitleg hoe je het setje aansluit in de T4 die een positieve aansturing heeft :knipoog

Deze worden NIET gebruikt en dienen voor een negatieve aansturing
Oranje = afknippen en afplakken
Oranje/zwart = afknippen en afplakken
Rood/zwart = kofferbak tenzij je deze apart wil sturen (welke ik niet ga gebruiken wegens aanmaak stekkers en bedrading die afgetakt zijn via het schuifdeurcontact)
Rood (dun) = is enkel mogelijk via comfortrelais sluiting ramen (heb ik deze ?? denk het niet zo ja aan welke kleur draad koppelen ??)

Sturingen voor CV:
Geel = +12V en komt samen met Geel/zwart op een constante + op de T4
Geel/zwart = +12V en komt samen met Geel op een constante + op de T4
Wit = sluiten pulse en komt op de gele draad van de T4
Wit/zwart = open pulse en komt op de witte draad van de CV besturing

Bruin = knipperlicht L zwart/witte en R zwart/groene (bedankt Oskar)

Zwart = massa -
Rood (dik) = constante +

:zwaai
Laatst gewijzigd door Jurgen VH op 21 jun 2013, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, de knipperlichten hebben een zwart/groene (R) draad en een zwart/witte (L) draad.
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Jurgen VH »

Oskar 725 schreef:Jurgen, de knipperlichten hebben een zwart/groene (R) draad en een zwart/witte (L) draad.
Zijn deze te vinden aan de stuurkolom of achter de zekeringkast ? Had al een paar draden gemeten aan de stuurkolom maar deze niet gevonden :nuts en niet verder gezocht wegens tijdsnoot, en de service die SPY levert via hun forum dan zit het er volgend jaar nog niet in denk ik :nuts
Ik had een zwart/groene met groene stippen op gevonden die knipperde bij beide (L en R) wss de noodknipperlichtfunctie en had deze aangesloten maar geen knipperlichtfunctie bij test AB CV dus terug afgekoppeld :nuts

Bedankt Oskar :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Multivan Generation »

ik zou mijn knipperlichten niet eens aan willen als ik hem op alarm zet.. :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Oskar 725 »

Jurgen, achter de zekering kast zit een twee polig zwart stekkertje waar beide dus in zitten daar kan je mooi aftappen. :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: SPY AB CV setje inbouwen

Bericht door Jurgen VH »

@ MV is gewoon makkelijk en daar hou ik van :bifun
@ Oskar, ik val in (her)herhaling thx once again :zwaai
Wanneer ik effe de tijd heb :werkaanT4
Plaats reactie