Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
kunstof of metalen motorbeschermplaat.
kunstof of metalen motorbeschermplaat.
De metalen beschermplaat van onze TDI uit ´98 is op zijn einde en moet vervangen worden. Ik zag op MP dat er ook kunststof platen worden verkocht. Een orginele is belachelijk duur bij de dealer. Zijn er hier op het forum mensen die ervaring hebben met een kunststof exemplaar. Wat zijn de ervaringen ivm demping motorgeluid en pasvorm ten opzichte van het orgineel?
Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
ik heb ze nog nooit gezien
als de mijn vervangen zou moeten worden dan rij ik ff naar heist op den berg in belgie
daar woont het huis van pascal en die heeft een tuin vol staan
een beschermplaat is een bakkie dat (ter bescherming) stenen en zo van onder vandaan het motor comparitiment niet in kunnen, aan de boven zijde voorzien van materiaal, dat als meeste functie heeft van olie opvang(isolerend weinig functie
)
tussentijds roest ? ff een borstel d,r langs en een spuitbussie zwart d,r over
geen zin om ritje belgie te doen , hij kom ook in nl
viewtopic.php?f=5&t=43698" onclick="window.open(this.href);return false;

daar woont het huis van pascal en die heeft een tuin vol staan


tussentijds roest ? ff een borstel d,r langs en een spuitbussie zwart d,r over

geen zin om ritje belgie te doen , hij kom ook in nl
viewtopic.php?f=5&t=43698" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
elk jaar als ik olie ververs (in de zomer altijd) dan spuit ik die beschermbak ook bij met de zwarte spuitbus
maar idd zoals matje schrijft 2e hands van de sloop is de beste optie ik zou er geen kunststof onder doen!!
maar idd zoals matje schrijft 2e hands van de sloop is de beste optie ik zou er geen kunststof onder doen!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
Wat is het bezwaar tegen kunststof dan?
Iedere moderne auto die in plaat onder de de motor heeft zitten is van kunststof. Is een stuk lichter en kan niet roesten.
Misschien als je veel op zandpaadje rijdt met los liggende stenen, dan geeft de metalen uitvoering betere bescherming.
Iedere moderne auto die in plaat onder de de motor heeft zitten is van kunststof. Is een stuk lichter en kan niet roesten.
Misschien als je veel op zandpaadje rijdt met los liggende stenen, dan geeft de metalen uitvoering betere bescherming.
T5.2 140 pk 4motion
Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
Artaparts...nieuw 46,60...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 34471
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
Dat de bevestiging afscheurt,guust schreef:Wat is het bezwaar tegen kunststof dan?
Iedere moderne auto die in plaat onder de de motor heeft zitten is van kunststof. Is een stuk lichter en kan niet roesten.
Misschien als je veel op zandpaadje rijdt met los liggende stenen, dan geeft de metalen uitvoering betere bescherming.
en dat het veel minder duurzaam is, is dat genoeg reden?
Zelf in Noorwegen zachtjes over een kei gereden,
deuk in de bak, kun je er uit kloppen/tikken.
Met kunststof was hij daar waarschijnlijk achter gebleven, dat kunststof..
@ Guust,
kijk maar eens hoevaak je auto's ziet rijden, waarvan de onderste kunststoffen plaat flink aan het trillen is, als je er achter rijdt..

Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
Mijn metalen bak is ook niet meer in zo'n beste staat, en ik ben aan het twijfelen.
Kunststof: licht en kan niet roesten, maar dus een stukje kwetsbaarder.
Staal: degelijk maar zwaar.
Zou wel een stalen worden.
Kunststof: licht en kan niet roesten, maar dus een stukje kwetsbaarder.
Staal: degelijk maar zwaar.
Zou wel een stalen worden.
T5.2 140 pk 4motion
Re: kunstof of metalen motorbeschermplaat.
ben vaak blij dat ik geen "moderne"auto heb,... de degelijkheid laat in veel opzichten te wensen over bij deguust schreef:Wat is het bezwaar tegen kunststof dan?
Iedere moderne auto die in plaat onder de de motor heeft zitten is van kunststof. Is een stuk lichter en kan niet roesten.
Misschien als je veel op zandpaadje rijdt met los liggende stenen, dan geeft de metalen uitvoering betere bescherming.
"moderne"auto's tegenover de

kunststof kap dat is peperkoek,.. scheurt los. mijn oom heeft al de 3e onder zijn Bora
op de autoweg zie je die dingen regelmatig klapperen onder de "moderne"auto's omdat dan een deel al is losgescheurd
er zijn al "moderne"bussen die helemaal niks hebben. (wegbezuinigd)
kan op een kiezelweg een steentje zo tussen je riem en pouli springen en

na verloop van tijd met een riem waarin een zwakke plek de levensduur ernstig had verkort
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life