Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Knipperlichten blijven branden

vragen over de T4
Plaats reactie
wempetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 dec 2013, 21:37
Locatie: Groningen

Knipperlichten blijven branden

Bericht door wempetje »

Hallo allemaal,

Nieuw hier op het forum maar al een tijdje de nodige onderwerpen gevolgd en hier zeker wat aan gehad :-). Ik heb sinds september dit jaar een VW T4 Westfalia camper 1992 2.4D AAB motor automatische versnellingsbak. De nodige tweaks inmiddels doorgevoerd; centrale deurvergrendeling ingebouwd en een automatisch lichtverklikkertje.

Nu zit ik echter met volgende probleem; wanneer ik mn knipperlicht (links, rechts, maakt niet uit) of alarmlicht wil gebruiken gaan de lampen wel aan maar blijven aan en gaan dus niet knipperen. Waar kan dit mee te maken hebben? Heb onlangs ook mn hele dashboard uit mekaar gehaald (stuur eraf e.d.) om m'n brandstofmeter weer werkende te krijgen (even als achtergrond informatie) volgens deze beschrijving

Alvast bedankt voor de info.

Groetjes peter
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Knipperlichten blijven branden

Bericht door m.c van den berg »

misschien je sleepring van de richting aanwijzer kapot
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Knipperlichten blijven branden

Bericht door Multivan Generation »

Als je gewoon richting aan geeft, dan heeft je bus geen kuren?
Dan zou ik denken dat de alarm licht schakelaar, in jouw geval zit die, volgens mij, op de stuurkolom,
dat die niet meer goed is.
Of dat er een apart relais voor die functie zit.. En dat dat relais niet goed meer is..

Stof, zeker mogelijk bij oudere bussen, kan ook vreemde dingen veroorzaken, dus maak het in ieder geval daar eens goed schoon.

Kijk ook eens hier
wellicht kun je er wat mee?

groet en succes


Peter
PS welkom op weetjewel trouwens :toppie
wempetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 dec 2013, 21:37
Locatie: Groningen

Re: Knipperlichten blijven branden

Bericht door wempetje »

@m.c. van den berg; sleepring zorgt er toch voor dat de richtingaanwijzer weer terug gaat na het terugdraaien van het stuur? Dat doet het gewoon nog. De lichten van de richtingaanwijzer knipperen gewoon niet maar blijven branden
wempetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 dec 2013, 21:37
Locatie: Groningen

Re: Knipperlichten blijven branden

Bericht door wempetje »

@Multivan Generation; als ik gewoon richting aan geef heeft ie ook kuren. Dus; zowel met richting aangeven gaan de knipperlichten aan maar blijven branden (knipperen dus gewoon niet :-)). Hetzelfde geldt voor de alarmlichten; ze gaan aan maar knipperen dus niet.

Wat kan dit zijn? Het knipperlicht relais zit gewoon in de zekeringenkast bij mij (als voorbeeld de groene relais op foto in bijgaande link)
Gebruikersavatar
Jefta
Berichten: 361
Lid geworden op: 17 feb 2009, 21:16
Locatie: hellevoetsluis

Re: Knipperlichten blijven branden

Bericht door Jefta »

Alarmlichtschakelaar regelt ook je knipperlichten.. Denk dat die zoals multivan generation al zei kapot is.
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
wempetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 dec 2013, 21:37
Locatie: Groningen

Re: Knipperlichten blijven branden

Bericht door wempetje »

Uiteindelijk was het vervangen van de knipperlicht relais op plaats 6 in de zekeringkast afdoende om het probleem op te lossen; deze relais bij winparts heeft het probleem opgelost
Plaats reactie