En toch ben ik het niet met je eens. Het is gewoon een kwestie van geluk hebben vind ik. Toen pa de Jetta had gekocht had ik ook zoveel gelezen over de beruchte BKD blokken. Scheurende koppen, kapotte turbo's, etc etc. 200000 kilometer bijgereden zonder vaders een keer met pech te hebben laten staan. En geloof me, die auto is echt gebruikt, meer maals retourtjes oostblok, slechte wegen, maar ook lange ritten van 4000km naar Turkije. Bij 300000 kwamen er wel kosten aan, dus maar weggedaan.
Bij 300000 de Jetta 2.0 TDI weggedaan en de huidige BNZ Caravelle gekocht. Ook een 2.5 TDI, ook zoveel gezeik over gelezen en gehoord. Gisteren is de auto teruggekomen uit Turkije, in een jaar tijd 100000 km bijgetikt, en nog steeds in top conditie. Huidige stand 310000 kilometer. Ik moet alleen mijn waterpomp en vliegwielset vervangen samen met de voorschokbrekers, en hij is weer als nieuw.
Lupo 1.2 TDI van moeders, gekocht met 250000 en hij staat nu een jaar later op 276000 km. Bij 262000 gechipt en nog steeds geen enkel probleem met de Luuup
Mijn Golf is een 2.0 TDI CFFB van 2012 gekocht met 111000 km en nu 1.5 maand verder staat hij op 118000km. Ook een super wagen
7 jaar geleden had pa een Mercedes Vaneo gekocht, een 1.7 CDI net 2 jaar oud en zoooooveeeel gezeik gehad. Sindsdien rijden we VW en nog steeds geen enkel probleem gelukkig
Wat ik wil zeggen is dat jij je vingers hebt verbrand aan je T5, maar er rijden ook zat rond met een hoge kilometerstand zonder problemen.. Puur geluk denk ik.