Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remlicht

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

remlicht

Bericht door Marcel.S »

blijft af en toe branden , ff een tikje op het pedaal lost het op.
maar natuurlijk is het niet handig .

weet iemand wat dit kan zijn en hoe het op te lossen is ?

:driveT5
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remlicht

Bericht door Multivan Generation »

remlicht pedaal sensor onder je pedaal, wat niet helemaal vrij komt.
Wellicht met afstelling te verbeteren?
Of anders een nieuwe monteren van rond de 19 euro.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

waar zit die ongeveer, gewoon bij het pedaal bovenin of op een heel andere plek ?
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remlicht

Bericht door Multivan Generation »

ja daar dus..
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: remlicht

Bericht door heemskerk »

Precies. Net voor het scharnierpunt van je rempedaal, kan niet missen. Zitten er twee, één voor de cruisecontrol wanneer je die hebt en één voor de remlichtschakelaar. Hebben een verschillende kleur, ik weet zo niet welke wat is.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remlicht

Bericht door Multivan Generation »

Er zijn er ook die 4 polig zijn en dan zit er dus maar eentje en groen? van kleur.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

ik heb geen cruise control , dus dat scheelt zoeken :toppie

ik ga even op onderzoek uit .

voor nu denk ik dat het pedaal wat langzaam terug komt en af en toe het laatste stukje niet terug gaat .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: remlicht

Bericht door heemskerk »

Dan is het de vraag of de schakelaar defect is.. Mogelijk een defect in de bekrachtiger of de pedalerie?
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

ben weer wat wijzer .

het rempedaal dacht ik dat die slecht om hoog kwam, maar dat lijkt zo, hij komt gewoon goed om hoog.

want als ik zie dat het licht nog brand dan trek ik het pedaal omhoog , er zit dan geen beweging in omhoog .

licht gaat wel uit als ik er aan rommel .
licht gaat ook automatisch aan tijdens parkeren ,dan zit er niemand aan de pedalen (ga ik van uit ) :koffie

dus zelf denk ik dan censor , hij remt goed verder als je er hard op stapt reageerd hij heel direct , en als je normaal doet remt hij ook pittig hard , dat went wel ondertussen ik rij soms in 3 verschillende auto's in een week werk , maar voel de laatste tijd geen verschil meer dus dan ben ik er aan gewend :toppie

mocht er nog iemand met ervaring zijn over zelfdenkende remlichten dan hoor ik het graag, misschien heb ik er wat aan .

binnenkort maar eens zo'n censor bestellen .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: remlicht

Bericht door heemskerk »

Marcel.S schreef:ben weer wat wijzer .

het rempedaal dacht ik dat die slecht om hoog kwam, maar dat lijkt zo, hij komt gewoon goed om hoog.

want als ik zie dat het licht nog brand dan trek ik het pedaal omhoog , er zit dan geen beweging in omhoog .

licht gaat wel uit als ik er aan rommel .
licht gaat ook automatisch aan tijdens parkeren ,dan zit er niemand aan de pedalen (ga ik van uit ) :koffie

dus zelf denk ik dan censor , hij remt goed verder als je er hard op stapt reageerd hij heel direct , en als je normaal doet remt hij ook pittig hard , dat went wel ondertussen ik rij soms in 3 verschillende auto's in een week werk , maar voel de laatste tijd geen verschil meer dus dan ben ik er aan gewend :toppie

mocht er nog iemand met ervaring zijn over zelfdenkende remlichten dan hoor ik het graag, misschien heb ik er wat aan .


binnenkort maar eens zo'n censor bestellen .

Dan toch eerst maar eens de afstelling controleren zoals Multivan Generation al suggereert.... :yes
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

volgens mij blijkt uit wat je gequote hebt dat het rempedaal verder goed werkt , of zie ik hier iets over het hoofd?

dan graag uitleg daar over ,want dan begrijp ik beter waar ik op moet letten , en ja ik doe zo veel mogenlijk zelf want om voor dit naar de garage te gaan vind ik tenzij het echt mis is een beetje zonde geld .

:yes
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: remlicht

Bericht door heemskerk »

Marcel.S schreef:volgens mij blijkt uit wat je gequote hebt dat het rempedaal verder goed werkt , of zie ik hier iets over het hoofd?

dan graag uitleg daar over ,want dan begrijp ik beter waar ik op moet letten , en ja ik doe zo veel mogenlijk zelf want om voor dit naar de garage te gaan vind ik tenzij het echt mis is een beetje zonde geld .

:yes
Multivan Generation schreef:remlicht pedaal sensor onder je pedaal, wat niet helemaal vrij komt.
Wellicht met afstelling te verbeteren?
Of anders een nieuwe monteren van rond de 19 euro.
Deze schakelaar(s) zijn te verstellen (in/uitschakel-moment). Tip: duik eens onder je dash en demonteer de switch, bekijk hoe het functioneert. Tip: markeer de oorspronkelijke stand voordat je gaat verstellen.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

ah op die fiets, ik ga op avontuur :winter
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

ik heb nog niet gekeken , ja net ff , maar ik moet buiten zitten om er bij te komen :nuts
en het weer is erg leuk , maar ik heb er wel even naar gekeken, ik zag een soort zuiger pen achter het pedaal .
en iets wits kunstof op het pendaal .
ik moet denk ik het kunstof plaatje wat er boven zit weg halen ? om er goed bij te kunnen .
als ik het pendaal aanraak met mijn voet en een mini ietsje indruk , dus echt geen kracht maar het pedaal gaat echt iets (millimeter werk )naar beneden , dan brand het remlicht al.

dus afstellen lijkt mij logisch :yes

nu nog ff een beetje drooger weer om het te doen .

oja , moet ik die uitlees stekker er ook afhalen om er bij te kunnen ? zijn 2 schroefjes zag ik .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: remlicht

Bericht door Marcel.S »

zo om het topic even af te sluiten .

de oplossing in deze was dat de sensor ooit gemonteerd is , waarschijnlijk afgesteld maar niet goed op slot gezet is.

je hebt een standje dat je het pennetje wat voelt of je pedaal ingetrapt wordt of niet gesteld kan worden , dmv in en uit trekken /duwen .
daarna moet je de achterkant een tikkie draaien zodat de instelling vast staat , dat laatste was niet echt gelukt , of met de loop der tijden uit zich zelf terug gedraaid .

maar goed , was even puzzelen en zo maar uiteindelijk snapte ik hem en kon ik het oplossen . :jump

heb ff geduurd maar ja het was wisselend , dan weer wel dan weer niet.

de laatste dagen ging het steeds erger en kregen we ook een storing te zien op het dashboard .
nou goed ben benieuwd anders een nieuwe bestellen want dan kan hij lam zijn geworden en misschien over een tijdje weer kunsten vertonen :driveT5
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Plaats reactie