Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

topsnelheid t4 multivan 151pk blok

vragen over de T4
Plaats reactie
Multivanseydi
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2015, 12:54

topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door Multivanseydi »

beste t4 bezitters,

heb een aantal vragen, hoe hard moet een t4 van 2002 met 151 tdi blok kunnen lopen op de teller? ledig gewicht 2170 kilo op kenteken?

heb gisteren rond de 170 gehad, wat mij opviel is lawaai en trillingen bij die snelheid is dat normaal?
hoe kun je de verstuivers testen dat ze goed zijn? wil weten of het blok doet wat het moet doen. normaal rij ik niet zo hard. was benieuwd naar de prestaties van het blok, zodat alles goed werkt. ga er over een kleine maand mee op vakantie, 3500 km enkele reis.

zijn er nog goede tips?
om alles te checken?
zoals brandstofpomp?
koeling?
ventilatoren?
slangen turbo?
verstuivers
filters

ik had verwacht dat het blok snel richting de 190 zou gaan, kan zijn dat ik me vergis, heb namelijk geen verglijk.

vandaag wordt de distributie, waterpomp, spanrollen etc etc allemaal vernieuwd, ook de snaar van aircopomp.


verder wil ik nieuwe remvloeistof, nieuwe remblokken/schijven voor hebben.
2 nieuwe achterbanden.

en de airco doet het niet, die aircopomp moet ook vervangen worden, dat was mij bekend.

en wat mij opviel is dat ik livhte speling in het stuur heb, is dit normaal acceptabel? hoor verschillende verhalen namelijk.

en nieuwe olie oliefilter ook vervangen.


zijn er nog kritische dingen wat ik vergeten ben?

de bus heeft namelijk 375000km op de teller staan.

graag een aanvulling of ervaring van jullie erbij toevoegen waar rekening mee houden.

en wie weet een goed adres voor upgrade geluidssysteem van een t4, heb al namelijk een dubbeldin gat in mijn bus. boven de climatronic, ik heb een 3 rijen ventilatierooster. leuke basbox icm midden/tweeters boxen en een versterker. heb zelf al een leuke dubbeldin multimedia speler. dus iemand die netjes inbouwd en vaker aan een t4 heeft gewerkt. mag ok forumleden zijn die het icm met mij willen doen.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2734
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door Erdem50 »

Toen ik mijn t4 multivan kocht zat er een powerbox in en liep hij 190km/h op de teller, met gemak. Ding heb ik eruit gehaald en origineel eigenlijk nooit hard gereden. Nu is hij op de rollenbank gechipt en rijd echt super. Ook nu weer ruim 190km/u op de teller met gemak maar ik blijf niet hele stukken plankgas rijden. Op de TomTom ruim 180km/u.

Als je enigszins wil weten of de PKs nog aanwezig zijn lijkt het me slim hem eens te laten rollen op de bank dan weet je direct meer.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2734
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door Erdem50 »

bluebird schreef:Aanvulling:multivan van jou zal misschien andere bak hebben en wellicht ligt de topsnelheid dan hoger bij een goed afgestelde motor.

De 151pk heeft een langere bak
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33959
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door Multivan Generation »

Topsnelheid hangt ook af van de bandenmaat en de afrolomtrek hier van.

Als je die snelheden wilt rijden, moet je ook eens flink afremmen :zwaai
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door René »

Heb op de dijk enkhuizen lelystad 200+ gereden (eenmalig)
Zo snel doe ik niet meer in ieder geval, rijbewijs is mij veel te belangrijk.

Zijn zat dingen om te checken mit de benodigde spullen aanwezig zijn.
Je lijstje is een ardige opsomming om mee te starten.

Speling in je stuur duidt op versleten stuurkogels, dit hoort natuurlijk niet. ;)


Grtzzz René
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door frank884 »

150 pk tov 102 pk betekend niet dat die 1/3 meer kracht heeft!!!
koppel is kracht pk's dat zegt helemaal niks
het grootste voordeel is dat die bij 140 km/h wat minder toeren hoeft te draaien dan de andere T4's
daarintegen ligt de 1e versnelling erg hoog om met zware belasting bergop weg te trekken.

(eigenlijk had de T4 een 6 bak moeten hebben bij de zwaardere motoren (met als mercedes)

met om van 160 naar 170 of 180 te gaan daar is heel veel kracht en brandstof voor nodig bij zo'n hoge wagens met zo'n frontaal oppervlak.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Multivanseydi
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 apr 2015, 12:54

Re: topsnelheid t4 multivan 151pk blok

Bericht door Multivanseydi »

beide riemen vervangen, alle rollen inclusief waterpomp, ook snaar van airco :yes

heb ff lekker gereden met de multivan, moet zeggen dat ie razendsnel richting 140 a 150 gaat echte top niet geprobeerd ook niet interessant, denk zelf dat het wel de 180 a 185 haalt wellicht harder nog,op de teller hard zat :yes

wat idderdaad belangrijk is dat het 2.5 tdi 151 pk blok zo soepel rijd en trekt, je merkt niet dat je 2200+ kilo zwaar bent.

aankomende maandag nog nieuwe olie. oliefilter remvloeistof, brandstoffilter. de rest was okay.
ps de airco moet ook nog :knipoog
en ik zoek nog 4 originele velgen 16 inch, banden niet belangrijk mag maar mogen ook alleen velgen zijn.

heeft net geen 800 euro gekost de riemen, spanners etc etc.
Plaats reactie