Hoi, dat lagerbusje (701 399 661) wat aan de kant zit van de versnellingsbak waar de pendelsteun aan zit, moet dat er worden uitgeperst?
Of is daar een tool voor? Ik wil het vervangen (de pendelsteun had ik al gedaan) maar vraag me af of ik wat nodig heb. bedankt vast
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Mocht je het lagerbusje nog moeten bestellen,
dan heb ik er nog 2 liggen?
Ik wilde het ook vervangen,
maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik met dezelfde vraag zat.
Hoe er uit te halen..
Ik heb ook al eens gezien dat er voor andere typen VW's zoals Golf,
er inzet versterkingen van PU materiaal zijn,
zodat de rubbers in de pendelsteun verstevigd kunnen worden.
Maar voor de T4 nog niet gezien...
En die pendelsteun rubbers geven nu juist het meeste problemen.
Tja het is lastig die bus eruit te drukken door je bak onder een pers te leggen, net zoals bij de draagarmen.
Er moet toch een bruikbare tool voor zijn zou je zeggen, maar als ze zo vast zit als bij die draagarm...
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
de rubber in de pendelsteun zelf gaat wel vaker kapot , maar de rubber in de "bus" die in de versnellingsbak zit gaat zelden kapot omdat dat massieve rubber is . Die in de pendelsteun zijn maar enkele rubber "tappen" .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Multivan Generation schreef:Mocht je het lagerbusje nog moeten bestellen,
dan heb ik er nog 2 liggen?
Ik wilde het ook vervangen,
maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik met dezelfde vraag zat.
Hoe er uit te halen..
Ik heb ook al eens gezien dat er voor andere typen VW's zoals Golf,
er inzet versterkingen van PU materiaal zijn,
zodat de rubbers in de pendelsteun verstevigd kunnen worden.
Maar voor de T4 nog niet gezien...
En die pendelsteun rubbers geven nu juist het meeste problemen.
Groetjes Peter
Pas ook bij mij gespeeld dit onderwerp: koppelingsset laten vervangen en de garage ook een nieuwe pendelsteun, en die bus gegeven om gelijk mee te nemen in die klus. de garage heeft die bus uiteindelijk niet vervangen omdat ze het er niet uit durfde te halen/persen want ze waren bang de bak te beschadigen. dus is blijven zitten. de staat van de rubber in de oude pendelsteun was ook nog niet zo slecht achteraf gezien.