Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verwarming T4

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
dinkydaisy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2015, 17:15

verwarming T4

Bericht door dinkydaisy »

Ik ben in het bezit van een Karmann Colorado met T4 motor. Het volgende probleem doet zich voor. Mijn verwarming staat uit en toch blaast deze warme/hete lucht in mijn gezicht of voorruit. Ik word hier gek van en NIEMAND heeft de oplossing. Wie oh wie helpt mij zelfs Volkswagen niet.
Groetjes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33931
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verwarming T4

Bericht door Multivan Generation »

In de motorruimte zie je 2 slangen vanaf het dashboard komen.
De ene is de aanvoerslang van koelvloeistof en de andere de retourleiding.
Als je beide slangen naar beneden (in de motorruimte volgt) dan zie je op eens van de 2 slangen een soort van zwart kunststof zitten.
Dat is de zogenoemde kachelklep (waar ook een dun metalen stangetje naartoe loopt).
Die klep, wil wel eens open blijven staan, waardoor er continue warme koelvloeistof in de kachelunit van het dashboard komt.

Verder heb je in het dashboard vermoedelijk een draaiknop zitten waarmee je de luchtstroom kunt regelen tussen voeten, dashboard en voorruit.
Dit mechanisme werkt met een paar kunststof tandwieltjes en ook een stalen stangetje.
Hier wil wel eens iets afbreken, waardoor de draaiknop niet meer juist functioneert.

Groetjes en welkom op weetjewel.

Peter
PS als je de vraag in het T4 forum gesteld had, dan had je wellicht sneller en meer antwoorden kunnen verwachten :knipoog
Plaats reactie