Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Fusee kogel keuze
Fusee kogel keuze
Fusee kogel rubber aan de bestuurders kant is stuk zie foto Nu kan ik hier de geschikte bestellen maar er zijn meerdere mogelijkheden. http://www.mister-auto.nl/fl/fuseekogel ... g2462.html
Welke en waarom ?
Zelf heb ik de Fuseekogel TRW - Ref: JBJ661 in gedachte.
Welke en waarom ?
Zelf heb ik de Fuseekogel TRW - Ref: JBJ661 in gedachte.
Re: Fusee kogel keuze
Weet je bouwjaar niet(van de bus) maar als het na 96 is is die op de foto de verkeerde,je moet er dan hebben zonder dat nokje.
En ik zou ook niet bij mister auto bestellen,lange levertijd en vaak een ander artikel dan beloofd...niet op voorraad dus sturen wij een vervanger!
Kijk liever bij Winparts,prijzen zijn daar ook goed.En bestellen op kenteken,dus er gaat niks fout.
Grt.Harry
En ik zou ook niet bij mister auto bestellen,lange levertijd en vaak een ander artikel dan beloofd...niet op voorraad dus sturen wij een vervanger!
Kijk liever bij Winparts,prijzen zijn daar ook goed.En bestellen op kenteken,dus er gaat niks fout.
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Fusee kogel keuze
Bedankt Harry.
De bus op de foto is die van mij en dat is een caravelle uit 98. Kenteken zal niet in database voorkomen. Ik heb hem omgebouwd naar camper vanuit een geimporteerde t4
Bij Winparts op 2.5 tdi acv: https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 12651.html
Lijken mij dezelfde als bij de andere aanbieder. dus welke bedoel je dan Harry??
De bus op de foto is die van mij en dat is een caravelle uit 98. Kenteken zal niet in database voorkomen. Ik heb hem omgebouwd naar camper vanuit een geimporteerde t4
Bij Winparts op 2.5 tdi acv: https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 12651.html
Lijken mij dezelfde als bij de andere aanbieder. dus welke bedoel je dan Harry??
Re: Fusee kogel keuze
Zoekend op 7D0407361 kom ik op: https://www.winparts.nl/zoekresultaten?zoek=7D0407361
Re: Fusee kogel keuze
De Febi van 23,63 is gewoon prima...en die is rond,dus geen nokje aan de zijkant.
grt.Harry
grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Fusee kogel keuze
Nogmaals bedankt Harry ![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
Re: Fusee kogel keuze
heb meyle HD gehad en die waren te snel kapot.
bij demontage de Meyle HD eens onderzocht ----> er zat totaal geen Vet rond die kogel
febi gekocht de hoes losgemaakt toen met een vetnaald zoals hieronder
http://www.leijenaar.nl/nl/mondstuk-dnn-naald-o-4mm
4 slagen van de vetspuit vet onder die hoes gepompt en toen de ring weer erop
en weet zeker dat die nu veel langer mee gaat!!! en het kost zga Niks.,
Ik denk dat te weinig vet dus de oorzaak was dat die Meyle zo snel versleten was.
Als ik de toyota starlet van ons bekijk dan heeft die op de fuseekogel gewoon een smeernippel zitten
bij stuurkogels op tractoren zit dat ook
bij demontage de Meyle HD eens onderzocht ----> er zat totaal geen Vet rond die kogel
febi gekocht de hoes losgemaakt toen met een vetnaald zoals hieronder
http://www.leijenaar.nl/nl/mondstuk-dnn-naald-o-4mm
4 slagen van de vetspuit vet onder die hoes gepompt en toen de ring weer erop
en weet zeker dat die nu veel langer mee gaat!!! en het kost zga Niks.,
Ik denk dat te weinig vet dus de oorzaak was dat die Meyle zo snel versleten was.
Als ik de toyota starlet van ons bekijk dan heeft die op de fuseekogel gewoon een smeernippel zitten
bij stuurkogels op tractoren zit dat ook
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Fusee kogel keuze
Spidan GNK
MOOG
Lemförder
TRW
Allemaal kwaliteitsspul
7D0 407 361
In dit geval is het: Vanaf chassisnr.: 70-T-200-000
Spidan 45774
Moog VO-BJ-0370
Lemförder 14571 02
TRW JBJ 661
Zijn de juiste.
MOOG
Lemförder
TRW
Allemaal kwaliteitsspul
7D0 407 361
In dit geval is het: Vanaf chassisnr.: 70-T-200-000
Spidan 45774
Moog VO-BJ-0370
Lemförder 14571 02
TRW JBJ 661
Zijn de juiste.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Multivan Generation
- Berichten: 33899
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fusee kogel keuze
frank884 schreef:heb meyle HD gehad en die waren te snel kapot.
bij demontage de Meyle HD eens onderzocht ----> er zat totaal geen Vet rond die kogel
...
Ik denk dat te weinig vet dus de oorzaak was dat die Meyle zo snel versleten was.
Die Meyle hadden helemaal geen vet,
maar een speciale coating en opbouw aan de binnenzijde,
alsmede was de kop groter.
Dit was de enige fabrikant die dat had.
Er hoorde dus geen vet in... ze gebruikten een soort van teflon coating om frictie te verlagen.
Dus dat kan kloppen dat je niets gevonden hebt.
Ik heb ze er nog steeds in, en bij mij doen ze het gelukkig nog prima.
Ik ben ook een van de weinigen.. waarbij het nog okee is, en dat is jammer..
Heb er nu rond de 160.000 km mee gereden..
Ik heb nu Lemförder op voorraad liggen, voor het geval dat..
Re: Fusee kogel keuze
Tja ik had wel vet verwacht, maar dan is blijkbaar dat nieuwe concept van Meyle toch niet het -je-van-het-Multivan Generation schreef:frank884 schreef:heb meyle HD gehad en die waren te snel kapot.
bij demontage de Meyle HD eens onderzocht ----> er zat totaal geen Vet rond die kogel
...
Ik denk dat te weinig vet dus de oorzaak was dat die Meyle zo snel versleten was.
Die Meyle hadden helemaal geen vet,
maar een speciale coating en opbouw aan de binnenzijde,
alsmede was de kop groter.
Dit was de enige fabrikant die dat had.
Er hoorde dus geen vet in... ze gebruikten een soort van teflon coating om frictie te verlagen.
Dus dat kan kloppen dat je niets gevonden hebt.
Ik heb ze er nog steeds in, en bij mij doen ze het gelukkig nog prima.
Ik ben ook een van de weinigen.. waarbij het nog okee is, en dat is jammer..
Heb er nu rond de 160.000 km mee gereden..
Ik heb nu Lemförder op voorraad liggen, voor het geval dat..
de Nieuwe NK waarvan we de hoes geopend hadden daar hebben we dus royaal vet aan toegediend.
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
de bovenste zitten er wel nog in (van Meyle) ik hoop dat die het nog wel effe volhouden
want die bovenste dat is een lastigere klus, en dan weer de kosten van uitlijnen er bovenop.
Idd jammer dat die van Meyle niet brachten wat we verwachte (extra versterkte uitvoering) HD
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33899
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fusee kogel keuze
Inderdaad..
zeker als je dit leest (er zat dus wel wat vet in, zei het minimaal)
http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/420 ... 007_EN.PDF
Nog even zitten spitten:
http://www.meyle.com/en/spare-parts/meyle-hd.html
4 jaar garantie dus er op.
Ben benieuwd hoe ze daarmee om gaan.. ?
Ik denk dat bijna iedereen ze al in de bak heeft gegooid en afgevoerd heeft..
zeker als je dit leest (er zat dus wel wat vet in, zei het minimaal)
http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/420 ... 007_EN.PDF
Nog even zitten spitten:
http://www.meyle.com/en/spare-parts/meyle-hd.html
4 jaar garantie dus er op.
Ben benieuwd hoe ze daarmee om gaan.. ?
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Ik denk dat bijna iedereen ze al in de bak heeft gegooid en afgevoerd heeft..
Re: Fusee kogel keuze
Als je eerste link bekijkt lees je in de tekst dat hun oplossing een extra sterke PLASTIC kogelhoes is...verderop en op de foto van een kogel in delen hebben ze het weer over een RUBBER kogelhoes...dus wat is het nu?
Ik heb die met de plastic hoes..inmiddels na 8000 km al 2 weer vervangen...1 boven )plastic) en 1 onder...(rubber)
En ja,de defecte direct weggegooid....
Ik heb die met de plastic hoes..inmiddels na 8000 km al 2 weer vervangen...1 boven )plastic) en 1 onder...(rubber)
En ja,de defecte direct weggegooid....
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 15 okt 2015, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 33899
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fusee kogel keuze
viewtopic.php?f=2&t=50399&p=360356&hilit=Meyle#p360356Harry 341 schreef:..inmiddels na 6000 km al 2 weer vervangen...1 boven )plastic) en 1 onder...(rubber)
En ja,de defecte direct weggegooid....
Het wordt steeds erger
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Even een vraag voor mijn begrip,
hoe monteren jullie de onderste?
Spanning van de torsiestang ja of nee?
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Fusee kogel keuze
Ik doe het zo :Multivan Generation schreef:
Even een vraag voor mijn begrip,
hoe monteren jullie de onderste?
Spanning van de torsiestang ja of nee?
viewtopic.php?f=12&t=43990&start=225#p334747
Ik haal de spanning er niet volledig vanaf , gewoon de moer op de draadstang een paar toeren losser zetten ,zodat de spanning gewoon wat minder word , dat maakt het wat makkelijker/prettiger om aan de fusees te werken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33899
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Fusee kogel keuze
Ik heb bij de laatste bus waar ik mee geholpen heb,
de torsiestang afstand tussen onderzijde moer en einde draadeind opgemeten en toen behoorlijk losgedraaid.
Ik kreeg hem anders, na plaatsing van de nieuwe,
niet fatsoenlijk meer terug op zijn plek door de voorspanning.
Waarschijnlijk ben ik niet sterk genoeg..
Maar mogelijk kun je bij het monteren fusee kogels al vernaggelen?
de torsiestang afstand tussen onderzijde moer en einde draadeind opgemeten en toen behoorlijk losgedraaid.
Ik kreeg hem anders, na plaatsing van de nieuwe,
niet fatsoenlijk meer terug op zijn plek door de voorspanning.
Waarschijnlijk ben ik niet sterk genoeg..
Maar mogelijk kun je bij het monteren fusee kogels al vernaggelen?