Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
De belevenissen van de Blitz Bus
De belevenissen van de Blitz Bus
Zoals ik in mijn voorstel post heb gezet ben ik sinds afgelopen dinsdag de trotse eigenaar van deze bus
Mijn tweede VW bus na deze vele jaren geleden gereden te hebben.
Toen ik de bus ging ophalen wist ik dat er wat werk aan zat. O.a. een nieuwe achterklep aangezien die lelijk gespoten is en aan de rechter zijkant wat roest. De bus blijkt toch iets "krokanter" dan ik had gedacht. Zeker nadat ik de laadvloer verwijderd heb om een Omos DC in te bouwen. Aangezien ene beeld vaak meer zegt dan vele woorden een kleine foto reportage
De Bus:
Dashboard en opties:
Jawel, alles werkend!
Elektrisch schuifdak:
Interieur zoals het was:
De Roest....
Mijn tweede VW bus na deze vele jaren geleden gereden te hebben.
Toen ik de bus ging ophalen wist ik dat er wat werk aan zat. O.a. een nieuwe achterklep aangezien die lelijk gespoten is en aan de rechter zijkant wat roest. De bus blijkt toch iets "krokanter" dan ik had gedacht. Zeker nadat ik de laadvloer verwijderd heb om een Omos DC in te bouwen. Aangezien ene beeld vaak meer zegt dan vele woorden een kleine foto reportage
De Bus:
Dashboard en opties:
Jawel, alles werkend!
Elektrisch schuifdak:
Interieur zoals het was:
De Roest....
Laatst gewijzigd door Blitz op 28 nov 2015, 15:44, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Eerste en belangrijkste doel was om te zorgen dat de kids goed in de gordels konden zitten. In NH een Omos DC kunnen bemachtigen met gordels en deze van de week in gaan bouwend. Hiervoor moest ik uiteraard wel de huidige opstelling verwijderen waaronder ook de houten vloer welke gepopnageld bleek nadat ik met veel moeite het marmoleum los had getrokken.
Lege bus met ombouw proef passen
Marmoleum eruit gekregen:
Onaangename verrassing onder de verwijderde houten vloer:
Bank ingebouwd, ombouw komt nog maar de gasten zitten iig veilig in de gordels.
Lege bus met ombouw proef passen
Marmoleum eruit gekregen:
Onaangename verrassing onder de verwijderde houten vloer:
Bank ingebouwd, ombouw komt nog maar de gasten zitten iig veilig in de gordels.
Laatst gewijzigd door Blitz op 28 nov 2015, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Wat verder nu? Nou dat is nogal wat denk ik
Eerste prio nu is om ervoor te zorgen dat de bus komende winter niet verder gaat roesten. Dat wordt dus flink aan de slag met Fertan of Noverox (beide bekend vanuit het T3 verleden). Daarnaast alle gaten in de laadvloer dichtmaken.
Verder wil ik:
- Ombouw maken en plaatsen. Of de (beschadige) Omos en anders een door mijzelf op maat te maken houten exemplaar;
- Velgen schoonmaken en spuiten;
- Achterklep vervangen;
- Schuifdeur vervangen (liefst met schuifraam);
Op termijn:
- Lassen wat er te lassen valt, anders vervangen;
- Wijsneus monteren;
- Spuiten.
Eerste prio nu is om ervoor te zorgen dat de bus komende winter niet verder gaat roesten. Dat wordt dus flink aan de slag met Fertan of Noverox (beide bekend vanuit het T3 verleden). Daarnaast alle gaten in de laadvloer dichtmaken.
Verder wil ik:
- Ombouw maken en plaatsen. Of de (beschadige) Omos en anders een door mijzelf op maat te maken houten exemplaar;
- Velgen schoonmaken en spuiten;
- Achterklep vervangen;
- Schuifdeur vervangen (liefst met schuifraam);
Op termijn:
- Lassen wat er te lassen valt, anders vervangen;
- Wijsneus monteren;
- Spuiten.
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Hoi Hoi Blitz.
Zie geen enkele foto . Hoe komt dit ??
Fred
Zie geen enkele foto . Hoe komt dit ??
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Bestaan die nog ???? Da;s lang geleden
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Hmm, denk omdat ik de linkjes van google photo gebruikt ofzo? Zie ze zelf namelijk wel. Zal de foto's vervangen voor linkjes vanuit Photobucket.
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
ik zie alles
- Bijlagen
-
- Schermopname (17).png (115.26 KiB) 2290 keer bekeken
Laatst gewijzigd door matje86 op 28 nov 2015, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Ja Jan dat klopt als je op de weg rijdt misschien. doch de foto's heb je nog niet kunnen zien. Maar hij schrijft zelf dat hij eraan werkt om ze zichtbaar te maken.
Fred
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Hallo Blitz,
Foto's zijn gewoon te zien
Maar je heb inderdaad nog wel wat werk te doen
Ik was 1.5 maande geleden bij een liefhebber en die had nog een complete wijsneus liggen.
Indien interesse, stuur me een pb dan al ik zijn tel. geven.
Succes met je werkzaamheden en uiteraard welkom als er
En vergeet de Nieuwjaars Meeting niet
Groeten, Fred / Blue Star + XXL
Foto's zijn gewoon te zien
Maar je heb inderdaad nog wel wat werk te doen
Ik was 1.5 maande geleden bij een liefhebber en die had nog een complete wijsneus liggen.
Indien interesse, stuur me een pb dan al ik zijn tel. geven.
Succes met je werkzaamheden en uiteraard welkom als er
En vergeet de Nieuwjaars Meeting niet
Groeten, Fred / Blue Star + XXL
No road ? Not a problem !
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Met fertan of dergelijke ga je niet lang verder kunnen denk ik , als ik de roest zie op de fotos , dan denk ik dat het in zo'n gevorderde staat is , dat je beter kan uitslijpen en vervangend plaatwerk inlassen . Anders ga je gewoon bezig blijven vrees ik...Blitz schreef:Wat verder nu? Nou dat is nogal wat denk ik
Eerste prio nu is om ervoor te zorgen dat de bus komende winter niet verder gaat roesten. Dat wordt dus flink aan de slag met Fertan of Noverox (beide bekend vanuit het T3 verleden). Daarnaast alle gaten in de laadvloer dichtmaken.
Verder wil ik:
- Ombouw maken en plaatsen. Of de (beschadige) Omos en anders een door mijzelf op maat te maken houten exemplaar;
- Velgen schoonmaken en spuiten;
- Achterklep vervangen;
- Schuifdeur vervangen (liefst met schuifraam);
Op termijn:
- Lassen wat er te lassen valt, anders vervangen;
- Wijsneus monteren;
- Spuiten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Dank Fred! Nieuwjaarsmeeting had ik idd gezien. Lijkt me wel leuk! Die wijsneus laat ik nog even aan me voorbij gaan. Eerst de roest maar aanpakken.
Ik zal eens gaan kijken of ik vervangende plaatdelen kan vinden Pascal. Heb je misschien tips waar ik kan kijken?
Ik zal eens gaan kijken of ik vervangende plaatdelen kan vinden Pascal. Heb je misschien tips waar ik kan kijken?
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Pascal slijpt het er zo voor je uit...
Heeft wel wat "donoren" staan..
DC inbouwen:
- eerst de voorste opvul vloer plaatsen
- daarna de DC er tegen aan schuiven vanaf achteren
Heeft wel wat "donoren" staan..
DC inbouwen:
- eerst de voorste opvul vloer plaatsen
- daarna de DC er tegen aan schuiven vanaf achteren
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Hey Jan, dank voor je reactie. Voorin blijft het tot op heden droog. Wel flink blazen met dit weer om te ontwasemen als we er met zijn allen in zitten, dus wellicht komt er wat vocht doorheen. Weet alleen niet zo snel hoe dat op te lossen valt zonder de complete sponning eruit te slijpen en te vervangen...
Hij is inmiddels verzekerd en via de RDW staat bij bijzonderheden dat het voertuig is voorzien van dubbele cabine, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken . Ook bericht van de belastingdienst dat ze mij het ondernemerstarief toegekend hebben voor de wegenbelasting, dus dat betekend € 97,- per kwartaal ipv € 461,-. Die besparing kan ik dan wellicht weer in de bus steken tzt.
Eerst de binnenkant maar eens aanpakken als de tijd dat toe laat....
Hij is inmiddels verzekerd en via de RDW staat bij bijzonderheden dat het voertuig is voorzien van dubbele cabine, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken . Ook bericht van de belastingdienst dat ze mij het ondernemerstarief toegekend hebben voor de wegenbelasting, dus dat betekend € 97,- per kwartaal ipv € 461,-. Die besparing kan ik dan wellicht weer in de bus steken tzt.
Eerst de binnenkant maar eens aanpakken als de tijd dat toe laat....
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: De belevenissen van de Blitz Bus
Je kan imitatieplaatwerk kopen , en er dan veel werk insteken om alles geplamuurd te krijgen , of je kan origineel plaatwerk nemen , dat past altijd goed.Blitz schreef:
Ik zal eens gaan kijken of ik vervangende plaatdelen kan vinden Pascal. Heb je misschien tips waar ik kan kijken?
Ik heb diverse slopers staan , ik kan je wel van plaatwerk voorzien . Ik kan dat eventueel meebrengen naar de WJW nieuwjaarsmeeting.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper