Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen

vragen over de T5
Plaats reactie
Yonas
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2015, 23:49

Startproblemen

Bericht door Yonas »

Ik heb een probleem met mijn auto na 1 dag stel staan wel hij niet meer starten. Na starthulp draait hij goed zo dra hij 1 dag stel staan dan staat niet op.

Kan het zijn dat accu kapot is of leegloopt. Bij 2012 :bonk

Is het verstandig om 2e accu bij te doen dit is een rolstoelbus en als is nu aangesloten op start accu .
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Startproblemen

Bericht door Multivan Generation »

Yonas schreef:Ik heb een probleem met mijn auto na 1 dag stel staan wel hij niet meer starten. Na starthulp draait hij goed zo dra hij 1 dag stel staan dan staat niet op.

Kan het zijn dat accu kapot is of leegloopt. Bij 2012 :bonk

Is het verstandig om 2e accu bij te doen dit is een rolstoelbus en als is nu aangesloten op start accu .
Accu kapot of leeglopen?--> ja dat is mogelijk.

Is het verstandig om extra zaken voor gebruik van bijvoorbeeld rolstoel lift via een 2de accu te laten lopen? --> ja is zelfs aan te raden.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Startproblemen

Bericht door heemskerk »

Yonas schreef:Ik heb een probleem met mijn auto na 1 dag stel staan wel hij niet meer starten. Na starthulp draait hij goed zo dra hij 1 dag stel staan dan staat niet op.

Kan het zijn dat accu kapot is of leegloopt. Bij 2012 :bonk

Is het verstandig om 2e accu bij te doen dit is een rolstoelbus en als is nu aangesloten op start accu .

Vermoedelijk heb je inmiddels een invalidenbus gekocht voor een niet gering bedrag? Garantie? niemand hier op dit forum die het weet. Je vraagt veel alhier maar geeft geen respons. Ik bedoel, je bent natuurlijk niet tot antwoorden verplicht. allemaal vrijblijvend, uiteraard. Maar...het motiveert de overige forumleden door 'ons' op de hoogte te stellen van bijvoorbeeld je nieuwe aanwinst, of je inmiddels wel of geen klasse vijf alarm hebt moeten aanschaffen, etc.

Een beetje respons (al is het maar een bedankje, is al iets) is natuurlijk is wel zo netjes. Heeft een andere bezoeker van deze website ook weer wat aan.

:knipoog :knipoog
Yonas
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2015, 23:49

Re: Startproblemen

Bericht door Yonas »

Oke ik ben net vw graag ze wellen hem gaan testen of er n lek stroom is ben hem tweedagen kwijt. Accu na 2 dagen leeg is niet goed voor de accu. :muur
Yonas
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2015, 23:49

Re: Startproblemen

Bericht door Yonas »

Sorry als ik teveel vragen stel. Ik zaal me voortaan nadenken voor dat ik hier iets vraag.
Het is dat ik nieuwe ben hier en ander auto rij nu dan vorig ik dacht met t5 dat bij dit forum hoor.

Ik wel iedereen bedankt voor hun antwoorden .
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Startproblemen

Bericht door heemskerk »

Yonas schreef:Sorry als ik teveel vragen stel. Ik zaal me voortaan nadenken voor dat ik hier iets vraag.
Het is dat ik nieuwe ben hier en ander auto rij nu dan vorig ik dacht met t5 dat bij dit forum hoor.

Ik wel iedereen bedankt voor hun antwoorden .

Veel vragen stellen mag altijd. Ik en anderen hebben je suggesties gedaan(o.a.) over je vragen met betrekking tot het alarmsysteem klasse vijf en de eis daartoe van jouw verzekeringsmaatschappij, de aankoop van je bus, etc. Laat eens weten hoe het verloopt, wat je uiteindelijk gekocht hebt, wat jou verzekeringsmaatschappij uiteindelijk die klasse vijf wel of niet verplicht stelt, dat motiveert en informeert anderen ook weer toch?

No hard feelings :toppie
Laatst gewijzigd door heemskerk op 19 jan 2016, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Yonas
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 jun 2015, 23:49

Re: Startproblemen

Bericht door Yonas »

Ik ben inmiddels in bezit van mooie t5 rolstoelbus. 140pk handgeschakeld bij 2012 mijn verzekering eisen alarm klasse 3 met certificaat en dat heb ook gedaan geen keuze :bonk ik ben ju aan te kijken voor extra beveiligen te doen.

De bus heeft nog garantie alleen het is vervelend als hij na tweede niet meer staart. Ik oriënteren mee om tweede accu te plaatsen alleen geen budget meer als het via vw graag laat doen prijzig.

Nogmaals bedankt aan iedereen.
Plaats reactie