Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Met zakelijke T5 privé naar Engeland

vragen over de T5
Plaats reactie
Timmermans Fietsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2015, 13:20

Met zakelijke T5 privé naar Engeland

Bericht door Timmermans Fietsen »

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Engeland, via Calais, of Duinkerken of iets dergelijks. De bus staat op mijn bedrijf, maar deze rit is privé.

Nu zie ik op alle boekingssites dat er nogal verschil zit in de prijzen, nog even los van zakelijk of privé.

Qua maten valt de bus onder een auto. "Auto" is max 2,35 m hoog en 6m lang. Ik heb een T5 L1H1 enkele cabine met een raam op de schuifdeur en op de achterklep. Maten dus rond de 1.93 hoog en 4.9 lang. Echter als ik de maatschappijen bel, zeggen ze dat ik in de "busje" categorie hoor. Dat is 4,35m hoog en 6m lang. Als ik een "auto" ticket zou boeken , moet ik in de haven alsnog een nieuw "Busje" ticket kopen vertelde de mevrouw van de maatschappij me.

Retourtje voor een auto 90 euro, retourtje voor een busje 280 euro, nogal een verschil.

Los daarvan heb ik wat fietsen bij, maar die zijn privé aangekocht.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Met zakelijke T5 privé naar Engeland

Bericht door Pascal-141 »

Ik ga minimaal 7 a 8 x per jaar naar Engeland , meestal met de ferry vanaf Duinkerken , ofwel af en toe via de Tunnel (Calais) .
Ik reserveer steeds als "auto" minder dan 2,35m H .
Nog nooit problemen mee gehad . De ene keer rijd ik met een Westfalia , dan weer met een panelvan , en ook met mijn Amarok ben ik al geweest.

Om zeker te zijn , dat je geen "opleg" moet betalen , leg gewoon een opblaasbare matras vanachter in de bus , met een deken en een frigobox er bij , en je zegt dat je gewoon op vakantie gaat (camperen) , dus geen commercieel transport doet . :knipoog (of je kan ook zeggen dat je een of ander evenement gaat bezoeken )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1498
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Met zakelijke T5 privé naar Engeland

Bericht door bvddobb »

Wij hebben ook al een aantal keren Duinkerken-Dover gedaan, steeds vooraf geboekt als 'non-standard car' (korter dan 6m, lager dan 2.35), ook nooit problemen mee gehad. Onze Cali is natuurlijk geen commerciële van, maar op de site zeggen ze dat we onze Cali als camper zouden moeten boeken. Dat is ook veel duurder, net als een commerciële van.

We hebben ook wel gehad dat we, terugkomend van Camperjam, met een aantal busjes in de 'autorij' stonden en een aantal andere busjes in de 'camperrij'. We gingen met dezelfde afvaart mee, en die anderen hebben dus teveel betaald.

Ik denk ook dat het personeel niet zoveel zin heeft om, als je al kaartjes en alles al klaar hebt on line, dat aan de kassa allemaal te gaan veranderen...
Timmermans Fietsen
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 apr 2015, 13:20

Re: Met zakelijke T5 privé naar Engeland

Bericht door Timmermans Fietsen »

Bedankt voor de snelle reacties!

Het wordt Duinkerken Dover, 100 euro retourtje, categorie "geen standaard auto"

Ik zal laten weten hoe het verlopen is!
Plaats reactie