Beste mensen,
De test is te lezen in de nieuwste Autoweek en Truckstar.
Op de site staat alleen een leuk samenvattend filmpje die ik jullie niet wil onthouden.
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=624
Wat is jullie mening in deze?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Autoweek - Bestelwagen multitest - T5 nr 2!
Ben het er wel deels mee eens. De T5 is een mooie en net afgewerkte auto, maar is prijzig en opties zijn duur ( zoals bij elke VAG auto ). Maar ben je op zoek naar een ''echte bus'' waar je ook veel grote en zware spullen mee moet vervoeren kom je bij de transit uit. Die is toch wat praktischer en ruimer qua laden en is er in veel meer carosserie varianten. Daar is de T5 te beperkt in, dan moet je al weer naar een Crafter wil je bv een DC en een grote laadruimte.
T4 2.5TDI 88pk 1999
- Lennard
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 24 aug 2007, 16:42
- Locatie: Ergens richting het zuiden.
- Contacteer:
Re: Autoweek - Bestelwagen multitest - T5 nr 2!
Hoy CaravelleCaravelle schreef:
Wat is jullie mening in deze?
Prive:
Dat is voor iedereen anders denk ik, ik gebruik mijn eigen T5 (KWB) puur alleen voor prive doeleinden.
In de test word als grote voordeel van de vito genoemd de open ruimte onder de bank zodat je langere lading kunt laden.
Mijn eigen T5 (KWB) heeft ook deze open ruimte, dit was voor mij ook een vereiste,
maar dan omdat we er in slaapen als we naar de SBK of TT gaan.
Prive is de afwerking/uitstraling van de T5 voor mij belangrijk.
En het 2.5L 5 cilinder TDI blok gaf voor mij de doorslag.
Werk:
Maar op mijn werk rij ik met de T4 2.4D-2.5L TDI & T5 1.9 TDI met of zonder aanhanger.
Een ander sterk punt van de transporter vind ik dat je kunt kiezen tussen een 4 of 5 cilinder TDI.
En als je met veel gereedschap rijd en dan nog eens 1200kg aan eik gewichten mee moet meenemen
op de aanhanger neem ik altijd de T4 2.5L TDI mee.
Nu weet ik niet wat de keuze van motoren is bij die andere, maar dit vind ik ook een belangrijk punt voor in de test.
PS: De T5 heeft dan wel de slechste remmen,
maar ja als je het niet haalt wijk je toch even uit, want daar is hij weer het beste in

- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Leuk om jullie meningen te lezen.
Ik heb in de afgelopen weken de 85, 105 en 130 pk mogen rijden op mijn werk en dat rijd allemaal goed.
De 85 pk mist natuurlijk die verslaafde stoot in de rug maar daar gaat het in deze variant ook niet om.
Echt mooi rijden is het met de 130 pk. Klinkt stationair niet zo mooi als de 2.5 TDI uit de T4, maar wat een kracht. Heerlijk schakellui rijden en die 6de versnelling is echt top!
Wat mij verder opvalt is de lage klassering van de Traffic/Vivaro. Deze heeft toch een super weg ligging?
@ Jeroen T5,
Men test in deze de zwakste motor variant. Eigenlijk had hier daarom de 85 Pk versie moeten zijn, maar deze werd niet beschikbaar gesteld.
Ik heb in de afgelopen weken de 85, 105 en 130 pk mogen rijden op mijn werk en dat rijd allemaal goed.
De 85 pk mist natuurlijk die verslaafde stoot in de rug maar daar gaat het in deze variant ook niet om.
Echt mooi rijden is het met de 130 pk. Klinkt stationair niet zo mooi als de 2.5 TDI uit de T4, maar wat een kracht. Heerlijk schakellui rijden en die 6de versnelling is echt top!
Wat mij verder opvalt is de lage klassering van de Traffic/Vivaro. Deze heeft toch een super weg ligging?
@ Jeroen T5,
Men test in deze de zwakste motor variant. Eigenlijk had hier daarom de 85 Pk versie moeten zijn, maar deze werd niet beschikbaar gesteld.