Ha allen,
Na een paar jaar de oude T4 van mijn zus te hebben geleend moesten we er toch zelf eens aan beginnen: sinds een weekje rijden we rond in een T5 California uit 2006. Wel een beetje een goed gebruikte knutselbus maar daar was de prijs dan ook naar. Alle waar naar zijn geld.
Een van de dingen die gefixt moet worden zijn de geleiders van de keukenkastjes. Dus twee setjes gekocht en onderstebovenhangend in de kastjes heb ik de oude losgehaald en de nieuwe op zijn plek geschoven. Allemaal goed. Maar de voorste sliders hebben een hoek die niet echt fijn monteert. Als ik dat zo vastschroef denk ik dat ik morgen weer nieuwe geleiders kan halen.
Of heb ik nu iets verkeerd hangen?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
Hing de oude slider ook in zo'n rare hoek in de rail? Zit de rail nog wel in de juiste positie? Kun je de slider zelf niet wat bijbuigen zodat hij wel verticaal hangt?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Berichten: 34186
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
Met een deurtje er aan en aan onderzijde in rail wordt het als het ware, een beetje rechtgetrokken. Maar daar ben je zelf ook al achtergekomen denk ik.
En zo niet, dan de geleider losmaken en de rollers via de kopse kant er in laten schuiven.
Had je ze gemerkt welke voor en welke achter hoorde?
En zo niet, dan de geleider losmaken en de rollers via de kopse kant er in laten schuiven.
Had je ze gemerkt welke voor en welke achter hoorde?
Re: Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
Ik had al uitgevogeld welke voor en achter moet. Maar eenmaal in de rail slaat de twijfel toe. De hoek van de voorste runners is echt expres zo - niet per ongeluk verbogen. Sterker nog: de plaatjes die er uit komen zijn ook schuin maar iets minder sterk. Alleen was mijn conclusie bij het demonteren: daar zal wel iemand iets lomps mee gedaan hebben (zoals met de rest van het interieur vrij lomp is omgegaan - er is nogal wat beschadigd en afgebroken)
Op dit soort momenten ben ik nogal gezagsgetrouw: als het zo zit zal er wel een goede reden voor zijn en mis ik nu even het inzicht. Alleen zijn die kunststof geleidertjes zo fragiel dat ik het er niet op durfde te gokken. Want ik kan ze niet apart kopen en het hele montagesetje is ehm... prijzig.
Ik ga een voorzichtige poging doen het te monteren.
Op dit soort momenten ben ik nogal gezagsgetrouw: als het zo zit zal er wel een goede reden voor zijn en mis ik nu even het inzicht. Alleen zijn die kunststof geleidertjes zo fragiel dat ik het er niet op durfde te gokken. Want ik kan ze niet apart kopen en het hele montagesetje is ehm... prijzig.
Ik ga een voorzichtige poging doen het te monteren.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams
Re: Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
hey ,
heb bij ons ook effe gekeken en de geleiders knikken ook zo naar buiten toe zoals op jou foto .
alleen zijn de originelen precies een stuk dunner gemaakt .
heb bij ons ook effe gekeken en de geleiders knikken ook zo naar buiten toe zoals op jou foto .
alleen zijn de originelen precies een stuk dunner gemaakt .
Re: Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
Ik zie dat het metaal precies op de knik een stuk dunner is dan daar boven en onder. Misschien wel de bedoeling dat ze ter plekke in de juiste positie worden gebogen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Nieuwe ophanging schuifdeuren keukenkastjes
Ik heb nog eens bij een originele bus gekeken en de boel zit zoals het zou moeten.
De beugeltjes zijn inderdaad bij de knik 'buigbaar'. Ik heb voor de grap ook de oude achterbeugeltjes even geprobeerd en dan kunnen de beugels elkaar niet meer passeren. Het komt (letterlijk dus) allemaal nogal precies.
Bedankt voor de info & hulp. Op naar de volgende vraagtekens - in een luxe California zitten er een hoop.
De beugeltjes zijn inderdaad bij de knik 'buigbaar'. Ik heb voor de grap ook de oude achterbeugeltjes even geprobeerd en dan kunnen de beugels elkaar niet meer passeren. Het komt (letterlijk dus) allemaal nogal precies.
Bedankt voor de info & hulp. Op naar de volgende vraagtekens - in een luxe California zitten er een hoop.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Douglas Adams